ارزهای دیجیتال به یکی از جریان اصلی پرداخت روزمره مردم تبدیل شده است و اکنون حتی صنعت گردشگری و هتلداری، ارزهایی همچون بیت کوین، اتریوم، تتر و … را به عنوان یک روش پرداخت می پذیرند. اخبار به طور فزاینده ای در مورد تحولات ارز دیجیتال خارج از صنعت مالی گزارش می دهند. برخی از تحولات قابل توجه هستند، مانند سقوط صرافی FTX، یک صرافی رمزنگاری ورشکسته. برخی دیگر هیجان انگیز هستند، مانند اریک آدامز، شهردار نیویورک که حقوق خود را به بیت کوین دریافت می کند.

اعتقاد بر این بود که کشور السالوادور تنها کشوری است که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته است، اما در سال 2022 میلادی، جمهوری آفریقای مرکزی خلاف آن را ثابت کرد. این به عنوان گواهی بر این واقعیت عمل می کند که حتی کسانی که به طور خاص در زمینه فناوری اطلاعات ندارند، اکنون متوجه شده اند که ارزهای رمزپایه دیگر فقط بازیچه ای برای سرمایه گذاران نادان نیستند، بلکه از یک بازار خاص به یک پدیده انبوه تبدیل شده اند. به عبارت دیگر، این ارزهای انقلابی در دسترس و مقبولیت گسترده تر شده اند.

از ماه آگوست، تنها ارزش بازار بیت کوین، پادشاه رمزارزها، تقریباً 500 میلیارد یورو برای سال 2023 میلادی است. سایر روش‌های پرداخت ارزهای دیجیتال مشابه، مانند اتریوم، تتر، بایننس کوین، ریپل و سایر روش های مشابه نیز به همان میزان مشارکت دارند. اگرچه نوسانات شدید وجود دارد، اما روند بلندمدت صعودی است. به عنوان مثال، در سال 2020 میلادی، ارزش تمام ارزهای دیجیتال در سراسر جهان حدود 400 میلیارد یورو بود. با این حال، در حال حاضر، ارزش کل ارزهای دیجیتال بیش از دو برابر بیشتر است.

ارزهای رمزنگاری شده برای ساده سازی فرآیند رزرو طراحی شده اند و پرداخت هزینه برای کالاها و خدمات را برای مردم راحت تر می کنند. با افزایش سریع محبوبیت، افراد بیشتری به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان گزینه های پرداخت روی می آورند. این گام مهمی در جهت تسریع فرآیند رزرو و پرداخت است.

پرداخت هزینه های گردشگری با ارزهای دیجیتال سریع و کارآمد است

هنگام رزرو، مشتریان اکنون می توانند علاوه بر روش های پرداخت سنتی، با استفاده از ارز دیجیتال نیز پرداخت کنند. پس از انتخاب، اطلاعات پرداخت بلافاصله از طریق یک کد QR یا پیوند مربوطه ارسال می شود. سپس پرداخت از طریق کیف پول دیجیتال مشتری، معمولاً یک کیف پول بیت کوین، انجام می شود. این مبلغ را می توان در عرض چند ثانیه از یک تبلت یا گوشی موبایل به حساب ارائه دهنده منتقل کرد و این روند را سریع و کارآمد می کند.

شایان ذکر است که استفاده از بلاکچین های غیرمتمرکز نیاز به ارائه دهندگان خدمات خارجی مانند بانک ها را از بین می برد، به این معنی که هیچ کارمزد تراکنش اضافی وجود ندارد. علاوه بر این، سطح امنیتی بالای این فناوری اغلب به عنوان یک مزیت قابل توجه مورد تاکید قرار می گیرد. در حالی که مطمئناً برخی از استدلال های متقابل وجود دارد، مانند نگرانی ها در مورد نوسانات قیمت و ردپای بالای CO2 تولید شده توسط سرورهای مورد استفاده برای “تولید” توکن های دیجیتال، به نظر نمی رسد که اینها تاثیر قابل توجهی بر موفقیت کلی این رویکرد داشته باشند.