تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر (Tether) که اغلب با عنوان USDT از آن یاد می شود، یک رمزارز با پشتوانه دارایی (دلار) است. ارز تتر توسط شرکت Tether Limited Inc در سال 2014 میلادی راه اندازی شده است. از نیمه اول سال 2022 میلادی، شرکت تتر لیمیتد، ارز دیجیتال باثبات USDT را بر روی ده پروتکل و بلاک چین مختلف راه اندازی کرده است. تتر اولین و شناخته شده ترین رمز ارز استیبل کوین دنیاست. این ارز دیجیتال به عنوان یک stablecoin (ارز دیجیتال باثبات) مورد استفاده قرار میگیرد. زیرا از ابتدای آغاز به کار خود، هدفش ثابت ماندن در قیمت 1.00 دلار آمریکا است. شرکت پشتیبان این ارز اعلام کرده است که به ازای هر دلار تتر صادر شده، 1 دلار آمریکا ذخایر دارایی نگهداری می کند.

لوگو تتر

چرا تتر بوجود آمد؟

ما به این پرسش که تتر چیست پاسخ دادیدم اما دلیل این که این ارز ساخته شد جوابی ساده وجود دارد. این رمزارز متعلق به نسلی از ارزهای دیجیتال است که به سرعت در حال رشد هستند. نام آن ها استیبل کوین‌ است و هدفشان ثابت نگه داشتن قیمت ارز هایشان است. معمولا قیمت آن ها برابر با دلار کشور آمریکاست.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم به ازای هر دلار Tether صادر شده، 1 دلار آمریکا ذخایر دارایی ذخیره می شود و شرکت تتر هر روز خلاصه ای از ذخایر خود را در وب سایت رسمی خود به نشانی tether.to بروزرسانی می کند. در تاریخ 12 مه 2022 میلادی، دارایی این شرکت 81.3 میلیارد دلار آمریکا برای USDT گزارش شده بود.

مزایای خرید تتر چیست؟

این ارز به خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال کمک می کند که وجوه خود را بین بازارهای ارزهای دیجیتال و سیستم مالی سنتی جابجا کنند و با توجه به قیمت ثابت و دائمی از نوسانات قیمتی در امان بمانند. قیمت تتر همیشه ثابت است و ثابت نیز خواهد ماند.

نحوه خرید تتر چگونه است؟

نحوه خرید تتر چگونه است؟

سایت های زیادی در اینترنت اقدام به خرید و فروش تتر میکنند. شما باید مراقب سایت های کلاهبردار و جعلی باشید، تا خدای ناخواسته متحمل ضرر و زیان نشوید. برای خرید تتر سختی زیادی در پیش ندارید. ما در این جا به شما نحوه خرید تتر را از دو سایت مطرح و مورد اعتماد آموزش خواهیم داد. سایت های بایننس و کوین بیس.

خرید تتر از بایننس

برای خرید تتر از بایننس جای نگرانی وجود ندارد! سایت بایننس ارزهای زیادی را برای خرید و فروش ارائه می دهد. کاربران این سایت به راحتی می توانند ارز Tether (USDT) را با کمترین کارمزد و بالاترین امنیت در هر جایی که سایت در دسترس است خریداری نمایند. خب برویم سراع نحوه خرید Tether (USDT) از این سایت.

خرید تتر از بایننس

1. برای خرید تتر از بایننس شما ابتدا نیاز دارید تا یک اکانت در این سایت ایجاد کنید. نگران نباشید ثبت نام در بایننس رایگان و آسان است.
شما با ایجاد حساب در بایننس میتوانید دارایی های ارز دیجیتال خود را بفروش برسانید یا ارزی را به سادگی خریداری کنید. بسیار خب قبل از خرید Tether (USDT)، یک حساب باز کنید و هویت خود را تایید کنید. این کار زمان زیادی را از شما نمیگیرد.

  • با سه نوع روش میتوانید ثبت نام خود را آغاز کنید:
    از طریق اپلیکیشن Binance ثبت نام کنید.
    از طریق سایت با استفاده از ایمیل ثبت نام کنید.
    از طریق سایت با استفاده از شماره همراه ثبت نام کنید.

نکته مهم: سایت بایننس متاسفانه به ایرانیان خدماتی ارائه نمیدهد. حتما قبل از ورود به این سایت از نرم افزار های گذر از تحریم و یک شماره موبایل خارجی معتبر استفاده نمایید.

2. نحوه خرید Tether (USDT) را انتخاب کنید.
روی پیوند «خرید ارز دیجیتال» در سمت چپ بالای صفحه در سایت بایننس کلیک نمایید، که گزینه‌ های موجود در کشور شما را نشان می دهد.
برای خرید تتر شما میتوانید از کارت اعتباری استفاده کنید. یکی از ساده ترین روش های خرید تتر از بایننس استفاده از Visa و MasterCard است و این شرکت از این دو کارت اعتباری پشتیبانی میکند.

خرید تتر از کوین بیس

شرکت Coinbase یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال بشمار می رود. سایت کوین بیس با پشتیبانی تعداد زیادی ارز دیجیتال آماده ارائه خدمات خرید و فروش است و شما میتوانید ارز تتر را از کوین بیس خریداری کنید. نحوه خرید تتر از سایت Coinbase همانند بایننس به راحتی امکان پذیر است. خب برویم سراع نحوه خرید Tether (USDT) از کوین بیس.

خرید تتر از کوین بیس

به صورت گام به گام و به سادگی میتوانید ارز تتر را از کوین بیس خریداری کنید.

1. ابتدا یک حساب کاربری در سایت Coinbase ایجاد نمایید.

میتوانید از طریق سایت کوین بیس یا اپلیکیشن این شرکت اقدام به ثبت نام نمایید. شما به یک نام کاربری معتبر نیاز دارید و ممکن است برای تایید تراکنش از شما مدرکی همچون پاسپوت و … درخواست شود، به همین دلیل بهتر است از قبل آن ها را آماده کنید. با توجه به محل زندگی شما، ممکن است تأیید هویت شما دقایقی طول بکشد.

نکته مهم: شرکت کوین بیس در کشور آمریکا مستقر است و متاسفانه به ایرانیان خدماتی ارائه نمیدهد. حتما قبل از ورود به این سایت از نرم افزار های گذر از تحریم و یک شماره موبایل خارجی و معتبر استفاده نمایید.

2. تجارت را آغاز کنید.
در صفحه اصلی کوین بیس یا اپلیکیشن آن به تب “تجارت” بروید.

3. ارز Tether را از لیست دارایی ها انتخاب کنید
البته میتوانید با تایپ کردن عبارت “Tether” در نوار جستجو، این ارز را جستجو کنید. وقتی دیدید Tether در نتایج ظاهر می شود، روی دکمه “تجارت” کلیک کنید. یک پیام پاپ آپ ظاهر خواهد شد که شما را با ویژگی DEX یکپارچه کوین بیس و کیف پول dapp، که جدیدا برای شما ایجاد شده آشنا می کند. با این ویژگی شما خواهید توانست اجرای این معامله را آغاز کنید. سپس عبارت “ادامه” و “بیایید برویم” را انتخاب نمایید.

4. میتوانید از ارز ETH برای خرید تتر استفاده کنید.

در ابتدا شما می توانید با اتریوم ارز تتر را خریداری کنید. اگر این ارز دیجیتال را در اختیار ندارید، میتوانید با کارت اعتباری خرید خود را تکمیل نمایید.

سوالات متداول درباره تتر

سوالات متداول درباره تتر

آیا تتر قابل اعتماد است؟

بله. ارز تتر گزارش‌ های حسابداری منظمی را منتشر می کند تا ثابت کند که استیبل کوین‌ Tether توسط دارایی‌ های واقعی پشتیبانی خواهند شد. البته در دنیای پر هرج و مرج ارزهای دیجیتال، هر اتفاقی ممکن است رخ دهد، با این حال اخیرا شرکت Tether Limited تمام تلاش خود را کرده است تا ثابت کند که استیبل کوین تتر امن است و با دلارهای واقعی پشتیبانی می شود.

آیا قیمت تتر همیشه ثابت است؟

بله البته. تتر یک استیبل کوین است و قیمت هر واحد از آن همیشه 1 دلار خواهد بود. با تبدیل ارزهای دیجیتال خود به تتر میتوانید از نواسانات در امان باشید.

سرمایه گذاری در تتر خوب است؟

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باثبات همانند تتر چندان منطقی نیست، زیرا قرار نیست ارزش دارایی های شما افزایش یابد. تتر فقط به عنوان ذخیره ارزش عمل می کنند، زیرا یک واحد USDT همیشه باید برابر با یک دلار باشد.

شرکت تتر از چه بانکی استفاده میکند؟

بانک Capital Union به عنوان شریک بانکی توسط شرکت تتر معرفی شده است. این بانک طیف گسترده ای از دارایی های دیجیتالی تتر پشتیبانی و نگه داری می کند.

تفاوت تتر با USDC چیست؟

در تئوری، هیچ تفاوتی بین USDC و Tether وجود ندارد و چیزهایی که آنها را از هم متمایز می‌ کند روی کاغذ ناچیز است. هر دو توکن‌ های بلاک چین هستند که به عنوان دارایی‌های ثابت برای دلار آمریکا در یک بلاک چین خاص عمل می‌ کنند و ارزش بازار بیشتر تتر، وجه تمایز این دو ارز است.