مدیریت جدید شرکت Alameda Research می گوید:

صرافی ورشکسته FTX بیش از 2.2 میلیارد دلار ارز دیجیتال را از طریق نهادهای مرتبط به بنیانگذار شرکت سام بنکمن فرید انتقال داده است.

صرافی FTX روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام نمود که در مجموع بیش از 3.2 میلیارد دلار از طریق پرداخت ها و وام ها به بنیانگذاران شرکت آلامدا ریسرچ و کارمندان کلیدی منتقل شده است.

سم بنکمن فرید

در ادامه نیز بنابر گفته این صرافی، این پرداخت ها عمدتاً از صندوق تامینی Alameda Research انجام شده است و افزود که این افشاها را با ارسال برنامه ها و اظهارنامه های امور مالی به دادگاه ورشکستگی انجام داده است.

پول های صرافی FTX صرف خرید اموال لوکس شده است

طبق گفته های صرافی FTX این نقل و انتقالات شامل بیش از 240 میلیون دلار خرج شده برای خرید اموال لوکس در باهاما، کمک های مالی و خیریه ای که مستقیماً توسط بدهکاران صرافی FTX انجام می شود و نقل و انتقالات قابل توجه به واحدهای غیر بدهکار در جزیره باهاما و سایر حوزه های قضایی نمی شود.

سم بنکمن فرید

فعلا وکیل سم بنکمن فرید از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرده است.

صرافی FTX در ماه نوامبر درخواست حمایت از ورشکستگی را ارائه نمود و عنوان کرد که قادر به بازپرداخت پول مشتریانی که وجوهی را در صرافی خود واریز کرده بودند، نیست. مدیر عامل جدید صرافی FTX، جان ری، اعلام کرده است که اولویت اصلی او بازیابی دارایی ها برای بازپرداخت مشتریان صرافی می باشد.

دادستان ها سم بنکمن فرید 31 ساله را متهم کرده اند که میلیاردها دلار از وجوه مشتریان صرافی FTX را برای جبران ضررهای شرکت Alameda Research و ده ها میلیون دلار کمک های سیاسی غیرقانونی برای خرید نفوذ در دولت آمریکا به سرقت برده است.

سم بنکمن فرید

سم بنکمن فرید ارتکاب تخلف را انکار می کند و در حال تلاش است تا در انتظار محاکمه کلاهبرداری برنامه ریزی شده اش در 2 اکتبر، از زندان بیرون بماند.