طبق خبرهای انتشار یافته در خبرگزاری های خارجی زبان، کاربران شرکت ارائه‌ دهنده خدمات تلفن همراه تی-موبایل (T-Mobile) در سراسر کشور آمریکا اواخر روز دوشنبه قطعی گسترده شبکه را گزارش نمودند. کاربران این شرکت با بررسی هایی توسط یک وب سایت ردیابی قطعی متوجه این اختلال شده اند. شرکت تی-موبایل نیز در پیامی اعلام نمود که به سرعت در حال رفع اختلال پیش آمده است که بر برخی از خدمات تلفن همراه تأثیر گذاشته است.

این شرکت ارائه‌ دهنده خدمات تلفن همراه در آمریکا می گوید:

در حال کار بر روی حل مشکلی هستیم که باعث مشکلات متناوب با خدمات صوتی، پیام رسانی و داده در چندین زمینه شده است. تعداد کاربرانی که تحت تاثیر قرار گرفته اند، اعلام خواهد شد.

بیش از 83000 کاربر تی-موبایل قطعی گسترده را گزارش کرده اند

وبسایت اینترنتی Downdetector که با جمع‌ آوری گزارش‌ های وضعیت از منابع مختلف، از جمله گزارش کاربران شبکه های موبایلی، قطعی‌ ها را ردیابی می‌ کند، در این باره می گوید:

تعداد گزارش‌ های قطعی شرکت ارائه‌ دهنده خدمات تلفن همراه تی-موبایل در 24 ساعت گذشته به بیش از 83000 گزارش رسیده است. سپس مشکلات این شبکه موبایلی به حدود 9000 کاهش یافت.

صفحه رسمی T-Mobile در شبکه اجتماعی توییتر، به پیام های توییتر کاربرانی که با مشکل مواجه شده بودند پاسخ داد و اعلام کرد که شکایات را بررسی خواهد کرد.

تی-موبایل

نویل ری، رئیس بخش فناوری شرکت T-Mobile در شبکه اجتماعی توییتر می گوید:

تیم‌ های مستقر در تی-موبایل به سرعت در حال رسیدگی به یک مشکل قطع فیبر شخص ثالث هستند که به‌ طور متناوب بر برخی از خدمات صوتی، پیام‌ رسانی و داده‌ ها در چندین حوزه تأثیر گذاشته است.

سایت Downdetector همچنین هزاران گزارش دیگر از قطع شدن خدمات سایر اپراتورهای بی سیم آمریکایی همچون Verizon و AT&T را گزارش کرد. این سایت بیش از 2000 گزارش اختلال حل نشده برای شرکت Verizon و بیش از 1200 گزارش برای شرکت موبایلی AT&T در اوج نشان داد.

فعلا دو شرکت موبایلی Verizon و AT&T درخواست‌ های خبرگزاری های خارجی برای اظهار نظر در مورد قطعی های شبکه خود پاسخی نداده اند.