در میان ترس های رو به افزایش از رکود اقتصادی، کاهش رشد کسب و کارها پس از کسب درآمدهای بی سابقه در طول همه گیری ویروس کرونا و بررسی های ضدانحصار، تغییر حال و هوا در سیلیکون ولی در جریان می باشد. شرکت های کوچک و بزرگ فناوری، از جمله آمازون، گوگل، تسلا و متا با اخراج ده ها هزار نفر از کارمند خود واکنش نشان می‌ دهند. برخی از این کسب و کارها ریاضت اقتصادی را تبلیغ می کنند و حتی از نیروی کار غول پیکر و بزرگ خود می خواهند که دوباره مانند استارتاپ ها عمل کنند.

حال سوال آن است که سیلیکون ولی چگونه تلاش خواهد نمود تا خود را با این شرایط جدید سازگار کند. بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری برای نخستین بار در تاریخ فعالیت خود در حال کوچک تر شدن هستند و سال‌ ها از زمانی که هیچ یک از آنها محصول یا خدمات واقعاً متحول کننده دنیا را معرفی نکرده‌ اند، می‌ گذرد. به‌ طور اجتناب‌ ناپذیر، حرکاتی که این کسب و کارها در تلاش برای تغییر تجارت و فرهنگ‌ های داخلی خود انجام می‌ دهند، پیامدهایی خواهد داشت که فراتر از صنعت فناوری است، زیرا شرکت‌ های فناوری تمایل دارند به طور کلی بر دیگر شرکت‌ های آمریکایی تأثیر بگذارند.

جهت اطلاع از خبرهای درج شده در مورد تغییر حال و هوای سیلیکون ولی، می توانید مقاله های زیر را دنبال کنید.

 

اخراج 12 هزار کارمند گوگل

طبق خبری که آن را پوشش داده بودیم، شرکت گوگل 12 هزار کارمند خود را اخراج نمود.

گوگل

 

اخراج کارمندان شرکت تسلا

طبق اعلام خبرگزاری رویترز که توسط مجله اینترنتی ما پوشش داده شد، شرکت تسلا در اقدامی روند استخدام ها را متوقف و اعلام کرد بزودی تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج خواهد کرد.

تسلا استخدام ها را متوقف کرده و کارمندان را در سه ماهه آینده اخراج می کند

 

کارمندان شرکت های تکنولوژی که اخراج شده اند به کجا می روند؟

در این مقاله به این نکات اشاره کرده ایم که وضعیت کارمندان اخراج شده در شرکت های فناوری چه خواهد بود و تکلیف آنها چه می شود.

کارمندان فناوری اخراج شده به کجا خواهند رفت؟