ما در این مقاله قصد داریم در مورد فواید دوش آب سرد برای مردان و زنان و اینکه چرا باید حداقل یک بار دوش آب سرد را امتحان کنید، صحبت نماییم.

دوش آب سرد اخیراً محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده و دلیل خوبی هم دارد، دوش آب سرد علاوه بر ایجاد انرژی و طراوت سریع، فواید متعددی نیز دارد که ارزش توجه به آنها را دارد.

از بهبود سلامت جسمانی گرفته تا افزایش شفافیت ذهنی، دلایل زیادی وجود دارد که دوش آب سرد می تواند افزودنی عالی به برنامه روزانه شما باشد.

در این مقاله، ما به بررسی چهار مورد از فواید در مورد گرفتن دوش آب سرد می پردازیم و اینکه چگونه می توانند بر سلامت کلی شما تأثیر مثبت بگذارند.

فواید دوش آب سرد برای مردان

1. بلافاصله بعد از دوش آب سرد، احساس شگفت انگیزی به شما می دهد

فوق العاده ترین چیز در مورد گرفتن دوش آب سرد خواهد بود که فوراً از اثرات آن بهره مند خواهید شد. نه اینکه به شما قدرت فوق العاده دهد، بلکه به شما احساس بهتری خواهد دارد.

بدیهی است که با گرفتن دوش آب سرد واقعا سرد می شوید. بدن شما فکر می کند که باید از شما در برابر مرگ محافظت کند و آدرنالین را در شما فعال می کند و این همان چیزی است که به شما حالت طبیعی می دهد. این به شما احساس عالی خواهد دارد.

دوش آب سرد بعد از یک روز واقعاً پر استرس به شما کمک زیادی می کند.

 

2. با گرفتن دوش آب سرد، بدن شما یاد می گیرد که با سرما مقابله کند

اگر در مناطق سردسیر زندگی نمی کنید، پس بدن شما به آن عادت نکرده است. اکثر مردمی که در اطراف کوه ها و مناطق سردسیر زندگی می کنند برف یا یخ را آنچنان سرد نمی دانند.. اما اگر در شهرهایی مانند کالیفرنیا یا فلوریدا زندگی می کنید، درک شما از دما بسیار متفاوت خواهد بود. دوش آب سرد می تواند به کسانی که در مناطق گرم زندگی می کنند کمک نماید.

سرما چیزی نیست که از آن بترسید، بلکه به شما کمک می کند.

می توانید دوش آب سرد بگیرید، در دریاچه های سرد یا آب های دیگر نزدیک خود شنا کنید، اگر واقعاً بخواهید فرصت های زیادی وجود دارد.

فقط راحتی را به عنوان راهی برای رفتن نپذیرید. با دوش آب سرد، در مقاومت در برابر ناراحتی نیز قوی تر خواهید شد.

 

3. در حین دوش گرفتن با آب سرد بدن خود را تمرین می دهید

مهم است که بدنمان را قوی و سالم کنیم تا با ویروس هایی که در حال انتشار هستند مبارزه کنیم.

هنگامی که برای اولین بار دوش آب سرد می گیرید، بدن شما باید سخت کار کند تا به آن عادت کند و ممکن است یک ناحیه قرمز روی سینه خود مشاهده کنید.

  • روش ویم هاف (WHM)

​​می تواند به شما در صرفه جویی در انرژی کمک کند. از تکنیک های تنفس ویم هاف برای احساس آرامش و گرما استفاده کنید و از این روند بهره مند شوید.

با ادامه تنفس، ممکن است احساس سرگیجه کنید، اما نگران نباشید. این احساس نشان می دهد که بدن شما در حال ترشح آدرنالین است که می تواند به تنظیم مجدد سیستم شما کمک کند.

آدرنالین معمولاً در پاسخ به خطر تولید می شود و انرژی انفجاری برای کمک به فرار شما فراهم می کند. با این حال، می توانید از این سطح طبیعی برای تنظیم مجدد بدن و کاهش مشکلاتی مانند خماری یا خستگی استفاده کنید. با این روش ممکن است افزایش انرژی و احساس بهبود کلی را تجربه کنید.

فواید دوش آب سرد برای زنان

4. دوش آب سرد به شما کمک می کند تا با استرس مقابله کنید

همانطور که قبلا ذکر شد دوش آب سرد به عنوان یک درمان طبیعی برای افسردگی کشف شده است.

در حالی که ما هنوز در مراحل اولیه درک تأثیرات آن بر ذهن و بدن هستیم، امیدواریم که جایگزین های طبیعی بتوانند جایگزین داروهای شیمیایی شوند که احساس پوچی یا حتی افسردگی بیشتری را در افراد ایجاد می کنند.

افراد ممکن است به دلایل مختلفی احساسات منفی را تجربه نمایند، اما گرفتن دوش آب سرد می تواند باعث تسکین موقتی شود. مثل اینکه دوباره متولد شده اید، احساس شادابی و سرزندگی خواهید داشت.

شدت طبیعی که از یک دوش آب سرد تجربه می کنید می تواند اعتیاد آور باشد، اما کاملاً توسط بدن شما ایجاد می شود. این باور نکردنی است که بدن ما قادر است چه کارهایی انجام دهد.

گرفتن دوش آب سرد نیز یک راه موثر برای کاهش اضطراب و استرس است. گردش خون را بهبود می بخشد و ضربان قلب شما را کاهش می دهد و در نتیجه استرس کمتری ایجاد می کند.

 

نتیجه گیری

به طور کلی، گرفتن دوش آب سرد می تواند یک مکمل مفید برای برنامه روزانه مردان و زنان باشد. نه تنها فوراً انرژی و طراوت ایجاد می کند، بلکه فواید سلامتی درازمدت زیادی نیز خواهد داشت.

با قرار دادن منظم بدن در معرض آب سرد، می توانید بدن خود را برای مقابله بهتر با دمای سرد، بهبود سیستم ایمنی و کاهش استرس و اضطراب آموزش دهید.

علاوه بر این، شدت طبیعی که از یک دوش آب سرد تجربه می کنید می تواند به طور موقت افسردگی و سایر احساسات منفی را تسکین دهد.

خب، چرا آن را امتحان نکنید و ببینید که چگونه می تواند بر سلامت کلی شما تأثیر مثبت بگذارد؟