صنعت گردشگری اروگوئه در نیمه نخست سال 2023 میلادی نشانه های امیدوارکننده ای از رونق را نشان می دهد و درآمدی بالغ بر 1 میلیارد دلار را به همراه داشته است. رونق بخش گردشگری را میتوان به ورود بیش از 2 میلیون گردشگر نسبت داد که به طور متوسط ​​500 دلار برای هر نفر در طول سفر خود هزینه کرده اند.

این اعداد و ارقام حاکی از افزایش قابل توجه فعالیت گردشگری است که از سطوح ثبت شده در سال 2019 میلادی قبل از شیوع بیماری کرونا فراتر رفته است.

جاذبه های گردشگری اروگوئه

صنعت گردشگری در اروگوئه در سه ماهه سوم سال 2022 میلادی شروع به بهبود کرد. ارقام ثبت شده در نیمه اول سال 2023 میلادی نشان می دهد که این صنعت در مسیر بهبود کامل قرار دارد. روند مثبت می تواند نشان دهنده تاب آوری صنعت در برابر همه گیری ویروس کرونا باشد.

جاذبه های گردشگری اروگوئه

از مجموع گردشگران، نزدیک به 1 میلیون نفر شهروندان آرژانتینی بودند. این نشان می دهد که با وجود شکاف قیمتی و تفاوت نرخ ارز، آنها همچنان کشور اروگوئه را یکی از مقاصد اصلی گردشگری خود می دانند. علاوه بر این، در همین مدت، تعداد گردشگران برزیلی با بیش از 260 هزار بازدیدکننده رکوردشکنی کرد که حدود 40 هزار نفر بیشتر از سال قبل است.

جاذبه های گردشگری اروگوئه

همچنین، فصل گردشگری 2022-2023 اروگوئه شاهد افزایش قابل توجهی در ورود کشتی های کروز بود که به سطوح رکوردی رسید. در مقایسه با سال 2019 میلادی، 13 درصد افزایش قابل توجهی در کشتی های کروز داشته است. در نیمه اول سال جاری، 187 کشتی کروز حامل 320 هزار گردشگر در بندر پهلو گرفتند و درآمدی بالغ بر 16 میلیون دلار داشتند. 60 درصد گردشگران کشتی های تفریحی برزیلی بودند.