اگر خبرهای حوزه فناوری اطلاعات را در هفته های اخیر دنبال کرده باشید، احتمالا خبرهایی مبنی بر هک شبکه اجتماعی توییتر را خوانده اید. توییتر در هفته های اخیر تحت فشارهای زیادی است تا درباره این رخداد شفاف سازی نماید.

اینک طبق گزارش منتشر شده در خبرگزاری ها، توییتر امروز اعلام نمود که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه اطلاعات کابران این شبکه اجتماعی که با سوء استفاده از یک آسیب پذیری در سیستم های این شرکت به دست آمده اند و اخیراً به صورت آنلاین فروخته شده اند وجود ندارد. این شبکه اجتماعی اعلام نمود که داده‌ های 5.4 میلیون حساب کاربری به دلیل اشکالی که در اوایل سال گذشته میلادی کشف کرده بود، در معرض خطر قرار گرفته است، که قبلاً آن را در تابستان رفع و افشا کرده بود.

توییتر در یک پست وبلاگی نیز اعلام کرد:

نشت اطلاعاتی که در آن گفته می شود، 600 میلیون داده کاربران هک شده است، ارتباطی با هک سال گذشته میلادی ندارد و توییتر تا امروز هیچ مدرکی از نشت اطلاعات کاربران به دست نیاورده است.

بعد از خرید توییتر توسط ایلان ماسک اتفاقات زیادی برای این شبکه اجتماعی رخ داده است

توییتر هک نشده است

توییتر می گوید که این اطلاعاتی که برای فروش در انجمن های هکری گذاشته شده اند، احتمالاً مجموعه ای از داده هایی است که قبلا به صورت آنلاین از طریق منابع گوناگون در دسترس عموم قرار گرفته است.

شرکت توییتر در آگوست سال 2022 میلادی به کاربرانش اعلام کرد که یک آسیب‌ پذیری سیستمی در این شبکه اجتماعی، حساب‌ های کاربران را با ارسال آدرس ایمیل یا شماره تلفن آن‌ ها مشخص می کند. لازم به دکر است که تویتتر این نشت اطلاعاتی را از طریق برنامه جایزه باگی که فراهم کرده بود، مطلع شد.

ایلان ماسک و توییتر

بعد از آن که توییتر توسط ایلان ماسک خریداری شد اتفاقات زیادی برای این شبکه اجتماعی، از جمله چند هک بزرگ، رخ داده است. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که ایلان ماسک نمیتواند رهبری این شرکت را برعهده بگیرد. زیرا اخراج کارمندان شاخص توسط ماسک باعث شده است تا توییتر با مشکلات زیادی مواجه شود. البته ماسک گفته است که قصد دارد شخص دیگری را برای مدیرعاملی توییتر انتخاب کند.