به نقل از رسانه خبری بلومبرگ، روز دوشنبه، شرکت توییتر دو مهندس را که علناً ایلان ماسک را در زمینه کارهای فنی به چالش کشیدند، اخراج نمود.

کیسی نیوتن در رسانه خود با نام پلتفرمر می گوید:

طبق گزارش‌ ها، ایلان ماسک بیش از 20 نفر دیگر را که پست‌ های منفی درباره او در برنامه پیام‌ رسانی داخلی Slack در محل کار این شرکت ارسال کردند، اخراج کرده است.

به نظر می رسد که اگر کارمندان علناً مدیر خود را مورد انتقاد قرار دهند، اخراج شدن آنها کاملاً استاندارد است. حقوق متمم اول برای آزادی بیان عموماً در محل کار در آمریکا محافظت نمی شود. طبق گفته های ماسک، او می‌ خواهد شبکه اجتماعی توییتر را به یک “میدان شهر دیجیتال” بازتر تبدیل نماید و به ویژه از محافظه‌ کارانی همچون دونالد ترامپ، که بدون مدرک شکایت می‌ کنند که توییتر به‌ طور ناعادلانه قوانین تعدیل محتوای خود را علیه آنها اجرا می‌کند، حمایت کرده است.

به نظر می رسد محدودیت هایی برای نسخه مطلق آزادی بیان ایلان ماسک وجود دارد و در این بین کارکنان او استثنا بشمار می روند. یکی از کارمندان توییتر که اخیراً اخراج شد و به شرط ناشناس ماندن با سایت Recode صحبت کرد، می گوید که اخراج او، elon musk را در فهرستی از رهبران “لاغر اندام” قرار می دهد که “فقط آزادی بیان مطلق را برای خود و حامیانشان می خواهند”.

ایلان ماسک

اخراج کارکنانی که از رهبری او انتقاد می کنند

اولین کارمند توییتر که به محض شروع سلطنت ایلان ماسک در این شرکت اخراج شد، مهندس “مانو کورنت” بود که به خاطر ارسال کاریکاتورهایی درباره فرهنگ کاری شبکه اجتماعی توییتر در وبلاگش معروف بود.

در حالی که آقای کورنت می گوید دلیل خاصی به جز «رفتار اخیر» برای اخراجش ارائه نشده است، او گمان می‌ کند که اخراجش به این دلیل می تواند باشد که با ساخت ابزاری برای ذخیره ایمیل‌ های کاری به همکاران کمک می‌ کرد تا برای اخراج آماده شوند. همچنین کورنت چند روز قبل از اخراج، شخصاً نسخه چاپی یکی از کاریکاتورهای خود را در مقر توییتر در شهر سانفرانسیسکو، به ایلان ماسک تحویل داد. البته طی چند روز بعد از اخراج کورنت، مدیرعامل جدید توییتر(ایلان ماسک) 50 درصد از کارکنان این شبکه اجتماعی را اخراج کرد.