آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه زمانی از روز برای ورزش کردن یا رفتن به باشگاه مناسب تر است؟ پاسخ می تواند بسیار ساده باشد: در کل روز، زمان بدی از روز برای تمرین بدنی وجود ندارد! همیشه بهتر است برای دویدن بروید، تمرین خود را انجام دهید یا جلسه بدنسازی خود را کامل کنید تا اینکه آن را به طور کامل نادیده بگیرید.

اما همانطور که گفته شد، هنوز زمان های بهتر و بدتری از روز وجود دارد که می توانید از نظر ذهنی، به ویژه کارایی فیزیکی تمرین و کل روزتان را فدای تمرین کنید.

بهترین زمان برای رفتن به باشگاه بدنسازی

جو مولر به عنوان یکی از بهترین بدنسازان کشورش، در این باره می گوید:

از سن 16 سالگی من مرتبا به باشگاه می روم و مطلقاً نمی خواهم در مورد این موضوع به خود ببالم، زیرا میلیون ها نفر در این دنیا هستند که وضعیت بسیار بهتری نسبت به من دارند. مطمئناً می توانم بگویم چه زمانی از روز را باید به بهترین نحو فدای فعالیت بدنی خود کنید، زیرا در طول بیش از 14 سال تمرین مداوم، من در هر زمان ممکن از روز ورزش کرده ام!

به نظر آقای مولر، 2 بهترین زمان برای رفتن به باشگاه بدنسازی وجود دارد: قبل از صبحانه و بعد از صبحانه.

قبل از صبحانه

طبق نظر او، اگر 9 تا 5 کار می کنید، قطعاً این بهترین زمان از روز برای رفتن به باشگاه یا انجام یک فعالیت ورزشی است.

او می گوید که بهتر است هرچه زودتر از خواب بیدار شوید و مستقیماً به فعالیت بدنی خود بپردازید. اینکار 2 مزیت بزرگ به همراه دارد: اول اینکه مستقیماً از مسیر خارج می شود و دیگر لازم نیست به آن فکر کنید و دوم اینکه شما را بیدار می کند و تقویت می کند. شما نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر روحی نیز تقویت می شوید.

بهترین ساعت برای رفتن به باشگاه بدنسازی

این بدنساز همچنین می گوید:

زمانی که 9 تا 5 ساعت کار می کردم، قبل از اینکه از ساعت 5 تا 6 صبح به محل کار بروم، به باشگاه رفتم، سپس هنوز فرصت کافی برای بازگشت به خانه، لباس پوشیدن و خوردن یک صبحانه کامل داشتم (که از شب قبل آماده کرده بودم) و سپس با احساس سرزندگی و بیداری تا حد امکان به سر کار رفتم!

واضح است که انجام این کار هر روز سخت است، اما مولر می گوید که موفق شده است تا این کار را 3 تا 4 بار در طول هفته انجام دهد. چون در طول بعد از ظهر و اوایل عصر، شما واقعاً خسته خواهید شد و برای اینکه این ریتم را به طور مداوم حفظ کنید، باید به باشگاه بروید. هر شب تا جایی که می توانید زودتر بخوابید.

اما حتی اگر ساعت 9 تا 5 ورزش نمی کنید و صبح وقت بیشتری دارید، بلافاصله بعد از بیدار شدن زمان مناسبی برای رفتن به باشگاه یا انجام تمرینات ورزشی است، زیرا انرژی زیادی برای بقیه زمان ها به شما می دهد. در روز و همچنین هیچ چیز رضایت بخش تر از یک صبحانه خوشمزه و پرکننده بلافاصله بعد از یک جلسه باشگاه یا تمرین با معده خالی نیست!

بعد از صبحانه / قبل از ناهار

به نظر مولر، وقتی 9 تا 5 کار نمی کند، کاملاً واضح است که این مرحله از روز را به ورزشگاه ترجیح دهد و بنابراین زمان مورد علاقه او برای ورزش بدنی در روز است.

ورزش کردن 1 تا 2 ساعت بعد از یک صبحانه مناسب 2 مزیت را در مقایسه با ورزش با معده خالی به همراه دارد: اول از همه، انرژی بیشتری خواهید داشت و می توانید عملکرد و نتایج بهتری داشته باشید. ثانیاً، در طول کل روز، شما بیشتر می خورید، زیرا معمولاً بعد از تمرین، ناهار خوبی و سیری خواهید داشت.

بهترین زمان رفتن به باشگاه

اگر صبحانه بیدار شوید و 1 یا 2 ساعت بعد به باشگاه بروید و ورزش کنید، هنگام ناهار گرسنه تر خواهید بود تا زمانی که با شکم خالی به باشگاه بروید، در این صورت، احساس سیری بیشتری خواهید داشت. صبحانه بخورید اما هنگام ناهار گرسنه نیستید.

این بدنساز می گوید:

وقتی با شکم خالی وارد باشگاه می شوم، بعد از آن یک صبحانه مناسب می خورم اما در عوض یک ناهار نسبتا سبک و کوچک می خورم.

او می گوید که به مفهوم خوب غذا خوردن بعد از تمرین، بدنسازی، شنا، دویدن یا دوچرخه سواری اعتقاد راسخ دارد. به خصوص وقتی هدف شما حجیم کردن و عضله سازی است، رفتن به باشگاه بین صبحانه و ناهار بهترین زمان روز است، زیرا در طول روز بسیار بیشتر از زمانی که با غذای خالی ورزش کنید، غذا خواهید خورد.

اکنون ممکن است از خود بپرسید که چرا نمی توانید بعد از ظهر یا عصر، بعد از سر کار یا مدرسه ورزش خود را انجام دهید یا به باشگاه بروید؟! خوب مطمئناً می توانید، همیشه بهتر است ورزش بدنی را در هر زمانی از روز انجام دهید تا اصلاً انجام ندهید!

او در ادامه سخنان خود می گوید:

من هم این را پشت سر گذاشته ام، رفتن به باشگاه در بعدازظهر یا عصر یک عیب بزرگ در مقایسه با ورزش صبحگاهی دارد: زمان بسیار بیشتری طول می کشد زیرا باشگاه های بدنسازی در این ساعات به شدت شلوغ هستند.

طبیعی است، اکثر مردم تنها پس از پایان کار روزانه خود به باشگاه می روند یا ورزش بدنی انجام می دهند. بسیاری از مردم زمان کافی برای انجام این کار قبل از کار ندارند، به همین دلیل است.

بهترین زمان رفتن به باشگاه بدنسازی

اما، جدای از شلوغی بیش از حد سالن های ورزشی در این ساعات شلوغی، یک عیب دیگر هم وجود دارد: بعد از تمرین گرسنه خواهید بود، باید و باید بعد از تمرین غذا بخورید و هنگام رفتن به باشگاه در عصر یا اواخر بعد از ظهر، در نهایت قبل از خواب زیاد غذا می خورید، احتمالاً حتی بیش از حد.

اکنون همه می دانند که خوردن زیاد در شب (به جز اگر ۳ ساعت یا بیشتر بیدار بمانید) واقعاً بهترین راه برای رفتن نیست، زیرا به خوبی نمی خوابید چون بدن شما در این شرایط عالی نیست.

در نهایت، هنگام رفتن به باشگاه یا ورزش بعد از کار یا مدرسه انرژی بسیار کمتری خواهید داشت، زیرا بدن و ذهن شما از یک روز پر استرس احتمالی خسته شده است. بنابراین بله، با توجه به روال خواب، سطح انرژی و احتمالاً نتایج بدنی شما، رفتن به باشگاه در شب بهترین ایده نیست.

نتیجه گیری

هیچ زمانی از روز برای رفتن به باشگاه بد نیست! زمان های بهتر و بدتری در رابطه با اهداف و برنامه‌های شخصی شما وجود دارد، اما در مجموع، انجام تمرینات بدنی همیشه خوب است، مهم نیست در چه ساعتی از روز!