در طول سفر در اروپا، قطارهای دوستدار محیط زیست اغلب گرانتر از پرواز با هواپیما هستند. صلح سبز، یک سازمان محیط زیست، اخیرا مطالعه ای را انجام داده است که نشان می دهد قیمت بلیط برای هر دو نوع حمل و نقل(قطار و هواپیما) در 112 مسیر در زمان های مختلف رزرو در سراسر اروپا چگونه است. نتایج این مطالعه نشان داد که قطارها 71 درصد گران تر از پروازهایی هستند که به محیط زیست آسیب می رسانند. نتایج این مطالعه در دیروز توسط این سازمان منتشر شده است. در میان 31 مسیری که در آلمان شروع یا ختم می‌ شوند، قطار در نیمی از موارد گران‌ تر بوده است.

قطار دوستدار محیط زیست

آزمایش کنندگان این سازمان دریافتند که تفاوت قیمت بین بلیط قطار و هواپیما در مسیر بارسلونا – لندن مهم ترین است. قیمت بلیط قطار باید تا 384 یورو باشد که 30 برابر گرانتر از بلیط هواپیما با قیمت 12.99 یورو است. با این حال، قطارها در مسیرهای هامبورگ – بروکسل و هامبورگ – مونیخ به طور مداوم هزینه کمتری داشتند.

قطار دوستدار محیط زیست در اروپا

کارشناسان صلح سبز بر این باورند که مالیات نفت سفید در سراسر قاره اروپا 50 سنت در هر لیتر باید اجرا شود. این مالیات سالانه 46.2 میلیارد یورو درآمد ایجاد می کند که باید به سمت بهبود زیرساخت های راه آهن هدایت شود. کارشناسان استدلال می کنند که بسیاری از مردم در حال حاضر به جای هواپیما با قطار سفر می کنند. با این حال، فقدان مالیات نفت سفید و سایر یارانه های مخرب آب و هوا برای صنعت هواپیمایی باعث انحراف قیمت ها می شود. این وضعیت مانع از تلاش برای حفاظت از آب و هوا و تضعیف اهداف مثبت می شود.