کشور اردن انتظار افزایش توریست های بین المللی را دارد و در سال 2019 میلادی با 5.36 میلیون بازدیدکننده، بیشترین تعداد گردشگر را در اردن رقم زد.

تعداد بازدیدکنندگان در هشت ماهه نخست امسال به 4.5 میلیون گردشگر رسید. این نشان دهنده رشد 41.9 درصدی نسبت به سال 2022 میلادی است. درآمد صنعت گردشگری با 41 درصد افزایش به 3.651 میلیارد دینار (معادل 5.15 میلیارد دلار آمریکا) رسید.

جاذبه های گردشگری اردن

معرفی هواپیماهای ارزان قیمت به طور قابل توجهی تعداد گردشگرانی را که از کشور اردن بازدید می کنند افزایش داده است. این حرکت با موفقیت شاخص های بهبود و رشد بخش را بهبود بخشید.

شرکت ویز ایر در اطلاعیه ای اعلام کرد که 10 خط هوایی را در فصل گردشگری زمستانی در ماه نوامبر در اردن فعالیت خواهد کرد. این شامل 7 پرواز به عمان، 25 پرواز در هفته، و 3 پرواز به عقبه، 7 پرواز در هفته خواهد بود.

جاذبه های گردشگری اردن

معرفی پروازهای ارزان قیمت بازارهای جدیدی را به روی کشور پادشاهی اردن باز کرده است، به ویژه از اروپای شرقی، که تعداد گردشگران را در این کشور افزایش داده است. به عنوان مثال، ویز ایر در آغاز فصل گردشگری زمستانی ماه آینده، مسیر جدیدی را از شهر کاتوویتس لهستان به عقبه راه اندازی می کند.

سازمان تبلیغات گردشگری اردن و رایان ایر، یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت از ایرلند، اخیرا قرارداد همکاری خود را تا سال 2028 میلادی تمدید کردند. این قرارداد توسط مکرم القیسی، رئیس هیئت مدیره سازمان، ادی ویلسون، مدیر عامل رایان ایر امضا شد. توافقنامه تمدید شده شامل افزودن 4 مسیر جدید است که تعداد مسیرهای اتصال اردن به 12 شهر اروپایی را به 25 می رساند.