یک مطالعه اخیر توسط تیک تاک، رفتار کاربرانش را نسبت به محتوای مرتبط با سفر روشن می کند. با افزایش قابل توجه کاربرانی که با چنین محتوایی درگیر می شوند، شرکت های گردشگری می توانند از حضور قوی تر در شبکه های اجتماعی مانند TikTok بهره مند شوند. در ادامه این مقاله چند نکته وجود دارد که باید هنگام ایجاد یک جامعه تیک تاکی برای مشاغل گردشگری موفق در نظر بگیرید.

تیک تاک برای سفر

بر اساس مطالعه ای که توسط تیک تاک صورت گرفته است، از سال 2021 میلادی، بازدید از محتوای مرتبط با سفر تا 410 درصد در پلتفرم های شبکه های اجتماعی افزایش یافته است. علاوه بر این، 71 درصد از کاربران اروپایی ادعا می کنند که احتمالاً تعطیلات خود را بر اساس توصیه هایی که در تیک تاک دیده اند رزرو می کنند.

این نظرسنجی شامل کاربران کشورهای فرانسه، بریتانیا، آلمان و اسپانیا بود و 63 درصد نیز اعلام کرده اند که یک برند جدید مرتبط با سفر یا گردشگری در تیک تاک کشف کرده اند.

تیک تاک برای سفر

از هر چهار نفر یک نفر در شبکه اجتماعی تیک تاک لیست سفری را در رابطه با هدف جستجو و خرید تهیه می کند. از هر سه نفر یک نفر قبلاً در این پلتفرم خریدی مربوط به سفر انجام داده است. طبق گفته تیک تاک 46 درصد از پاسخ دهندگان تأیید می کنند که قبلاً محتوای مربوط به سفر را منتشر کرده اند و 16 درصد در مورد این نوع محتوا نظر داده اند. در نهایت، 76 درصد از کاربران می گویند که احتمالاً تعطیلات خود را با توجه به توصیه های شبکه اجتماعی تیک تاک رزرو می کنند.

رقابت تیک تاک با اینستاگرام

به نظر می رسد این شبکه اجتماعی چینی در تلاش است تا از اینستاگرام پیشی بگیرد و به یک راهنمای سفر تعاملی تبدیل شود. هدف این پلتفرم ارائه محتوایی به کاربران است که تجربه سفر آنها را تا حد زیادی افزایش می دهد. این شامل نکات سفر، توصیه ها، نکات بهینه سازی بودجه، پیشنهادات انحصاری و حتی وبلاگ ها و داستان های سفر اول شخص است.

تیک تاک

برای متخصصان گردشگری، هدف نهایی ایجاد یک جامعه و تبدیل برند خود به مقصد مطلوب برای مخاطبان تیک تاک است. برای دستیابی به این هدف، این شبکه اجتماعی استفاده از روندهای رو به رشدی مانند تجمل در دسترس، گردشگری محلی و اکوتوریسم را توصیه می کند.

همکاری با تولیدکنندگان محتوا، ایجاد تبلیغات جذاب و تعامل منظم با مخاطبان از دیگر راه های رسیدن به این هدف است.