استانبول را دوست دارم و ترکیه سومین کشوری بود که من از آن دیدن کردم (بعد از مکزیک و ایتالیا) و من بارها و بارها بر می گردم و خاطرات سفر به استانبول را مرور می کنم؛ استانبول شهر پیچیده ای است که بازدیدکنندگان خارجی برای اولین بار با آن دست و پنجه نرم می کنند. استانبول به زبان ساده جایی جمع و جور و در عین حال گسترده است. ارزان و در عین حال لوکس است. شهری جذاب با طبیعت و گربه های زیبا. بنابراین برای سهولت کار سفر شما، من مواردی برای راهنمای سفر به استانبول را گردآوری کردم. من همه چیز را از ایمنی گرفته تا آشپزی و آداب ورود به مسجد را پوشش می دهیم. امیدواریم که اولین سفر خود را به بهترین شکل ممکن به استانبول تجربه کنید تا شما نیز مایل باشید بارها و بارها به آنجا بازگردید. ایرانیان حالا می توانند به راحتی با خرید تور استانبول به این شهر جذاب بروند.

نکته اول این است که اطلاعات یا واچر هتل خود را همراه داشته باشید زیرا ممکن است پلیس آن را بازرسی کند. واچر را چاپ کرده و با خود داشته باشید یا تصویر آن را در موبایل خود سیو کنید.

بهتر است که اگر سفر شما بیش از 1 هفته در ترکیه طول می کشد از خدمات رومینگ تلفن های همراه استفاده نکنید زیرا از نظر هزینه بسیار بالا خواهد بود و راه بهتر این است که سیمکارت از ترکیه خریداری کنید یا اگر مدت سفر کوتاه است از اینترنت مکان های عمومی یا هتل استفاده نمایید.

از نکات مهم دیگر این است که شما باید تصمیم بگیرید که در کدام محله در استانبول می خواهید اقامت داشته باشید. بسیاری از توریست هایی که برای اولین بار در استانبول اقامت دارند در سلطان احمد یا تکسیم اقامت می کنند، اما من ترجیح می دهم در منطقه بی اوغلو اقامت کنم و این موضوع سلیقه شخصی است.

اگر اقامتگاه ارزان و تمیز در استانبول مد نظر دارید باید گفت که هتل های 3 ستاره تمیز و خوبی در نزدیکی میدان تکسیم وجود دارند که من نام آنها را برای این که تبلیغ نباشد نمی توانم بگویم اما توصیه می کنم قبل از اقامت در آنها در اینترنت فیلم داخل آنها را ببینید و با دید باز انتخاب کنید.

اگر اقامتگاه لوکس می خواهید بازهم در استانبول پر از هتل های 5 ستاره لوکس است که به راستی همه آنها خوب هستند. البته من ترجیح می دهم که هتل 5 ستاره معمولی را انتخاب کنم و هتل های لوکس را برای آنتالیا رزرو کنم.

زمان مورد علاقه من برای سفر به استانبول ماه های مه و ژوئن است که هنوز خیلی گرم نشده است. در ماه مه، شما حتی می توانید از جمعیت توریست هایی که برای تعطیلات تابستانی به استانبول می روند دور باشید زیرا خانواده های زیادی تابستان را برای سفر به استانبول انتخاب می کنند و من جمعیت زیاد را نمی پسندم.

اگر می خواهید از ازدحام جمعیت دور باشید، من عاشق سفر به استانبول در زمستان هستم. گاهی باران می بارد و حتی گاهی تگرگ. در سالهای گذشته کمتر شاهد بارش برف در زمستان های استانبول بودیم اما من استانبول برفی را هم دوست دارم.

استانبول آنقدر شهر بزرگی است که اطمینان دارم بدون توجه به زمانی که به آنجا سفر می کنید باز اوقات خوشی را سپری خواهید کرد. من سعی می کنم جولای و آگوست به استانبول نروم چون هوای این ماه ها برای من خیلی گرم است.

پیش از سفر لیستی از ارزانترین مراکز خرید استانبول تهیه کنید زیرا در سفر خود حتما به مراکز خرید سر خواهید زد و اجناس جذاب این شهر شما را به وجد خواهند آورد.

توصیه می کنم که اگر به پوست و موی خود اهمیت می دهید حتما شامپو و ضد آفتاب مورد علاقه خود را همراه ببرید چون به احتمال زیاد به ساحل خواهید رفت یا طبیعتگردی و شهرگردی جزو برنامه سفر شما خواهد بود.

من طی سفرهایی که می دانم قرار است زیاد پیاده روی کنم و حتما خسته می شود با خود زنجبیل می برم. شاید برای شما مسخره باشد اما زنجبیل باعث می شود خواب آلودگی من از بین برود و همراه سرحال باشم. شما هم می توانید به جای استفاده از قرص های شیمیایی یکبار زنجبیل را امتحان کنید.

در آخر بگویم که اگر به استانبول با هواپیما وارد شوید حتما به فرودگاه اصلی استانبول خواهید رفت که درب های ورودی و خروجی زیادی دارد. لیدر ایرانیان اغلب جلوی درب شماره 9 منتظر می مانند و اگر لیدر ندارید باز هم مشکلی نیست می توانید به طبقه منفی 2 بروید و با اتوبوس به مرکز شهر بروید. توصیه نمی کنیم که از تاکسی های فرودگاه استفاده کنید چون هزینه آنها گران می شود مگر آن که چمدان کمی داشته باشید و چند نفره هزینه تاکسی با باهم تقسیم کنید که در آن صورت کمی عاقلانه تر است.