گوگل قصد دارد تمرکز خود را برای افزایش امنیت Google play و Android افزایش دهد. گوگل اعلام کرده است که در سال 2023 میلادی، بر روی تبدیل اندروید به یک “اکوسیستم موبایلی امن” تمرکز خواهد کرد. علاوه بر آن، در سال جاری بخش ایمنی داده های Google Play، بهبودها و شفافیت بیشتری در مورد نحوه جمع آوری، اشتراک گذاری و محافظت از داده های کاربران توسط توسعه دهندگان دریافت خواهد کرد. همچنین، بخش جدید با هدف ارائه وضوح و کنترل بهتر در مورد شیوه های حذف است.

توسعه دهندگان زیادی به گوگل اعلام کرده اند که میخواهند مؤلفه های web3 بیشتر، از جمله توکن کردن دارایی های دیجیتال به عنوان nft را در برنامه ها و بازی های خود وارد نمایند. شرکت گوگل نیز خاطرنشان کرد که قبل از اجرای این طرح، آنها باید تعادلی بین نوآوری و امنیت داده های کاربران ایجاد کنند.

گوگل پلی

خط مشی های گوگل پلی به روزرسانی می شود

گوگل امسال “انجمن توسعه دهندگان گوگل پلی” را برای تقویت هرچه بیشتر پشتیبانی از توسعه دهندگان راه اندازی نمود. گوگل همچنین در حال گسترش برنامه های آزمایشی خود است، مانند خط راهنمای توسعه دهندگان گوگل پلی، که پشتیبانی مستقیم از سیاست ها را ارائه می دهد.

اما برای خانواده ها، گوگل امنیت و حریم خصوصی فروشگاه Google Play را بهبود بخشیده است، تا امکان کشف آسان برنامه های مفید و دریافت به روزرسانی های خط مشی را برای محافظت از ایمنی فرزندانشان فراهم نماید. در بخش SDK، توسعه دهندگان برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام SDK برای استفاده بهتر و قابل اعتمادتر هستند، درخواست کمک کرده اند. به همین جهت، گوگل پلی راه هایی ایجاد کرده است که به ارائه دهندگان SDK اجازه می دهد به صورت مستقیم از طریق کنسول Play و Android Studio در مورد مشکلات مهم نسخه های SDK به توسعه دهندگان پیام ارسال کنند.

همچنین به شما اطلاع خواهد داد که چگونه می توانید خرابی های مربوط به SDK را برطرف نمایید. این مورد شامل راه اندازی Google Play SDK Index نیز خواهد شد و استفاده از 100 عدد از محبوبترین SDK تجاری در گوگل پلی را در اختیار شما قرار خواهد داد. با این شرایط گفته شده، همه این سیاست ها به گوشی های موبایل هوشمند و تبلت های گلکسی سامسونگ کمک می کنند تا ایمن تر و امن تر شوند.