از 15 مارس 2022 میلادی، ویتنام پس از بیش از 2 سال رکود به دلیل همه گیری ویروس کرونا، فعالیت های گردشگری خود را به طور کامل از سر گرفته است. صنعت گردشگری ویتنام در حال بهبود و رونق است تا به یک بازیگر کلیدی در اقتصاد ملی تبدیل شود. در سال 2022 میلادی، ویتنام با 3.5 میلیون گردشگر بین المللی، بیش از 101 میلیون گردشگر داخلی و درآمد حدود 21 میلیارد دلار، به نتایج چشمگیری در گردشگری دست یافت.

گردشگری ویتنام

صنعت گردشگری ویتنام استقبال از 8 میلیون بازدید کننده بین المللی را تا سال 2023 میلادی هدف گذاری کرده است. دولت و وزارتخانه های مختلف اقدامات متعددی را برای تسریع بهبود و رشد گردشگری پایدار و موثر اجرا کرده اند. مجلس ملی سیاست های متعددی را در مورد رویه های مهاجرت و ویزا تصویب کرده است. استراتژی های نوآورانه تر به زودی تحولات مطلوبی را برای بخش گردشگری ویتنام به همراه خواهد داشت.

گردشگری ویتنام

گردشگری ویتنام: افزایش ورود گردشگران خارجی

صنعت گردشگری ویتنام در نیمه اول سال 2023 میلادی با استقبال تقریبا 5.6 ​​میلیون بازدیدکننده بین المللی که 70 درصد برنامه سالانه است، نشانه های مثبتی از بهبود و رونق را نشان داده است. بسیاری از بازارها از سطح سال 2019 میلادی خود فراتر رفته اند. علاوه بر این، 64 میلیون گردشگر داخلی به رشد این صنعت کمک می کنند. در نیمه اول سال 2023 میلادی، بخش گردشگری ویتنام 343 تریلیون VND (حدود 14 میلیارد دلار) درآمد ایجاد کرد.

گردشگری ویتنام

بر اساس گزارش اداره ملی گردشگری ویتنام، جمهوری کره با بیش از 1.6 میلیون گردشگر از حدود 5.6 میلیون گردشگر بین المللی در نیمه اول سال، تقریباً 80 درصد از رکورد مشابه، بزرگترین بازار منبع گردشگری این کشور باقی مانده است. یعنی دوره قبل از شیوع ویروس کرونا در سال 2019 میلادی.

گردشگری ویتنام

چین، تایوان، آمریکا، مالزی، ژاپن، سنگاپور، کامبوج، تایلند و استرالیا بعد از کره جنوبی بیشترین تاثیر را در افزایش رونق گردشگری ویتنام داشته اند.