اگر دنبال کشف ایده های پولساز هستید، به مقاله مناسبی مراجعه کرده اید. ایده های پولساز بدون سرمایه و خانگی زیادی وجود دارد اما در این مقاله 3 گام را جهت کشف بهترین ایده های پولساز در سال 2024 بررسی خواهیم کرد.

حتی اگر شما جزو معدود افراد ممتازی هستید که برای زندگی راحت نیازی به مبارزه با افزایش هزینه های زندگی و تورم ندارید، کشف یک ایده پولساز و ایجاد شغل جانبی باعث تقویت اساسی برای شغل شما می شود. یک شغل جانبی، آینده شما را در برابر شرایط اضطراری غیرمنتظره ای که می تواند درآمد شما را تهدید کند، محافظت می کند، مانند اخراج یا احساس گره خوردن به شغل سمی، زیرا برای زنده ماندن به حقوق خود نیاز دارید.

علاوه بر این، ساختن و حفظ یک شغل جانبی به گسترش وسعت دانش و مهارت های شما کمک می کند، به خصوص اگر در همان صنعت یا صنعت مشابهی باشد که در شغل اصلی خود کار می کنید. طبق گزارش سایت exploding topics، تقریباً 73.3 میلیون آمریکایی در سال 2023 میلادی به مشاغل آزاد مشغول بودند و بسیاری در نظر دارند این شغل را منبع اصلی درآمد خود در آینده قرار دهند.

از آنجایی که اقتصاد فریلنسری تا سال 2030 به سرعت به صنعت خیره کننده 14.39 میلیارد دلاری افزایش می یابد و در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین مشارکت کننده در کل نیروی کار قرار دارد، با توجه به اینکه متخصصان بیشتری به مشاغل جانبی روی می آورند، می توان انتظار داشت که این تعداد افزایش یابد. اگر در حال حاضر یک شغل جانبی دارید یا به فکر کشف ایده های پولساز جدید هستید، ممکن است از خود بپرسید، چگونه می توانم از این طریق به اندازه کافی درآمد کسب کنم تا بتوانم حداقل معادل درآمدی که اکنون از کارفرمای خود کسب می کنم، داشته باشم؟

پاسخ به این سوال در 3 گام نهفته است: (تقاضا، تجربه، و راحتی)

اگر یکی از این سه گام وجود نداشته باشد، هیچ گاه به اندازه کافی پولساز یا قابل توجه نخواهد بود که حتی در صورت لزوم شغل خود را ترک کنید. بیایید هر 3 گام را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم:

3 گام برای کشف ایده های پولساز در سال 2024 میلادی

1. تقاضا

انبوهی از تجربه و دانشی که در طول سال ها از طریق آموزش مداوم و پیشرفت حرفه ای، و صنایع و مشاغلی که در آن کار کرده‌اید، جمع‌آوری میکنید، به طور منحصربه‌فردی به شخصیت امروزی شما کمک می کنند. مسیر شغلی شما و مهارت هایی که در طول سال ها به دست آورده‌اید، معدن طلایی از پتانسیل هایی هستند که میتوانید از آن استفاده کنید تا به شما کمک کند خارج از شغل اصلی خود درآمد کسب کنید. بنشینید و فهرستی از تمام مهارت های قابل انتقالی که در طول سال ها آموخته‌اید و به آنها مسلط شده‌اید، تهیه کنید. این می تواند ترکیبی از مهارت های فنی سخت و مهارت های نرم باشد.

هنگامی که فهرست خود را تهیه کردید، مهارتی را که تقاضای زیادی دارد شناسایی کنید. برای درک اینکه کدام یک از مهارت های شما تقاضای بالایی دارد، تحقیقات بازار انجام دهید و روندهای قبلی و فعلی را در مخاطبان هدف، اقتصاد و صنعت خود تجزیه و تحلیل کنید تا بررسی کنید که آیا یک روند صعودی پایدار در تقاضا وجود دارد یا خیر. مهارت شما باید به نیازهای مبرم رسیدگی کند و مشکلات را حل کند – که در بازار به آن شکاف نیز می گویند.

2. تجربه

یکی از عواملی که به طور قابل توجهی به پتانسیل شما کمک می کند، تخصص شماست. هرچه در حوزه کاری خود تخصص و مهارت بیشتری داشته باشید، پرداخت هزینه های بالاتر برای خدمات شما توجیه پذیرتر و امکان پذیرتر خواهد بود و مشتریان یا مشتریان بالقوه شما تمایل بیشتری به پرداخت پول برای کار شما خواهند داشت.

به عنوان مثال، یک پزشک عمومی یا پزشک مراقبت های اولیه را در مقابل یک متخصص قلب یا جراح در نظر بگیرید. در حالی که شغل هر دو پولساز است و درآمد بالایی دارند، دومی به طور قابل توجهی درآمد بیشتری کسب می کند، زیرا آنها متخصص هستند و آموزش های ویژه ای را گذرانده اند. برای اطمینان از اینکه می توانید به پرداخت حق بیمه برای فعالیت های جانبی خود ادامه دهید، به طور مستمر روی خود سرمایه‌گذاری نمایید، مهارت های خود را بهبود بخشید، مجموعه‌ای قوی برای نشان دادن تخصص خود بسازید، و آگاه و مرتبط با روندهای صنعت باقی بمانید.

3. راحتی

آخرین گام راحتی است که نقش اساسی در حصول اطمینان از دسترسی به خدمات یا محصولات شما برای مخاطبان گسترده‌تر ایفا میکند، به خصوص اگر در سطح جهانی به مشتریان خدمات ارائه می دهد. به روش هایی فکر کنید که می توانید محصول یا خدمات خود را با کمترین دردسر مستقیماً در دست مشتریان بالقوه خود قرار دهید. در نظر بگیرید که چگونه می توانید فرآیند خود را ساده کنید، از جذب مشتری گرفته تا تکمیل کار خود با آنها، و ابزار و فناوری مناسب را بیابید. تا کار شما راحت تر شود به این ترتیب میتوانید حتی زمانی که خواب هستید درآمد کسب کنید، و پیشنهادات خود را برای دسترسی مشتریان در هر زمان و در زندگی آنها راحت کنید.

ایده های پولساز

سخن پایانی

هنگامی که این سه عنصر – تقاضا، تجربه و راحتی – را در اختیار دارید، ایده های پولساز شما شانس بیشتری برای موفقیت خواهند داشت و می توانید خود را به عنوان یک رهبر فکری صنعت در بازار گسترده تری قرار دهید.