تجهیزات تالار پذیرایی و باغ تالار

به کلیه لوازم مورد استفاده در تالارهای پذیرایی که برای چیدمان، پذیرایی از میهمانان و همچنین تشریفات استفاده می شود، تجهیزات تالار گفته می شود. تجهیز تالار کار آسانی برای مدیران تالارهای پذیرایی نیست و باید همواره برای بروز نگه داشتن و جدید بودن این تجهیزات در تلاش باشند. رقابت بین تالارهای پذیرایی امروزه در بخش تجهیزات علاوه بر دکوراسیون داخلی حائز اهمیت شده و به همین منظور وجود تجهیزات و لوازم شیک و جذاب، تنها راه مجلل نشان دادن یک تالار است.

با اینکه امروزه از تالارها به عنوان محلی برای برگزاری عروسی ها و جشن های مختلف شناخته می شوند، اما می توان از آن ها برای برگزاری انواع کنفرانس ها، نشست ها، سخنرانی ها و … نیز استفاده کرد. از این رو یک تالار حرفه ای باید تمامی لوازم و تجهیزات لازم را برای خدمت رسانی هرچه بهتر و موثرتر به مهمانان خود را در اختیار داشته باشد. اما در این میان، خرید تجهیزاتی که دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی هستند نیز در اولویت قرار دارد. از این رو تجهیزات مورد نیاز را باید از محلی تهیه کرد که به صورت حرفه ای در زمینه تولید تجهیزات تالار فعالیت دارد.

خرید تجهیزات تالار نکات بسیار مهمی دارد که یکی از آن ها جلب رضایت عروس و داماد ها است که این روزها کاملا حائز اهمیت میباشد و وقتی که عروس و داماد برای انتخاب تالار در جستجوی گزینه مناسب هستند، به زیبایی لوازم استفاده شده در تالار مثل صندلی زیبا، میزهای پذیرایی مدرن و شیک و جایگاه عروس چشمگیر توجه می کنند و مدیران تالارهای پذیرایی لازم است که برای تهیه لوازم و تجهیزات تالاری خود به جدید و زیبا بودن آنها توجه ویژه داشته باشند.

بنابراین مدیران تالار باید هنگام تهیه تجهیزات تالار به یکسری نکات توجه بسزایی داشته باشند مثلا، یکی از نکاتی که باید در نظر گرفت این است که از لوازم و تجهیزات تالاری، به صورت مداوم و مدت زمان زیاد استفاده می شود. برای مثال در طول مراسم، برای ساعاتی طولانی از صندلی استفاده می شود و برای همین لازم است که از صندلی تالار با کیفیت عالی و مقاوم استفاده کنیم.

اما نکته ای که در کنار این توضیحات باید توجه بیشتری به آن کرد تهیه تجهیزات تالاری لازم است تا با ضمانت نامه کیفیت و خدمات پس از فروش انجام شود، چرا که در صورت بروز هرگونه مشکل در این لوازم بتوانید علاوه بر استفاده از ضمانت از خدمات پس از فروش نیز استفاده کنید.

چند مورد از نکات تهیه یا خرید تجهیزات تالار

●       تجهیزاتی از جمله مبل و صندلی‌ تالار باید کیفیت مناسب داشته باشند و با گذشت زمان فرسوده نشوند.

●       تجهیزات نورپردازی به تعداد کافی و با نور مناسب برای تالار تهیه کنید، زیرا نورپردازی سالن در هنگام ثبت تصاویر و فیلمبرداری بسیار حائز اهمیت است.

●       هر یک از تجهیزات مورد نظر برای تالار باید از نظر رنگ با سایر اجزای سالن هماهنگ باشد.

●       اکسسوری و تزئینات داخلی سالن را با دقت انتخاب کنید.

●       تعداد میزهای موجود در سالن باید متناسب با ظرفیت سالن باشد. بنابراین هنگام خرید میز به ابعاد و تعداد میزها توجه کنید.

●       ظروف پذیرایی را متناسب با ظرفیت تالار تهیه کنید. کم بودن تعداد ظروف باعث ناهماهنگی در پذیرایی از مهمانان و در نهایت نارضایتی میزبان می‌شود.

●       پیش از خرید تجهیزات تالار، چک لیستی از ملزومات و تجهیزات تهیه کنید.

●       برای انتخاب تزئینات داخلی سالن با یک طراح مشورت کنید.

●       تجهیزات تالار را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

●       کیفیت ملزومات تالاری را اولویت قرار دهید و در مرحله بعد به قیمت محصولات توجه کنید. با توجه به این که تجهیزات تالاری به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند، هر چه تجهیزات خریداری شده کیفیت بالاتری داشته باشند، در مدت زمان طولانی‌تری استهلاک می‌یابند.

●       اگر قصد خرید تجهیزات تالار دست دوم را دارید، پیش از خرید تمام تجهیزات را بررسی کنید و از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

●       اگر برای خرید تجهیزات تالار بودجه محدودی دارید، می‌توانید ملزومات مورد نظر را از فروشگاه های معتبر به صورت اقساطی تهیه کنید.

یکی از مشکلات تهیه تجهیزات تالار هزینه های آن است که بعضی از مدیران نمی توانند بدون واسطه مستقیم از خود تولید کننده خریداری کنند و برای همین هزینه های بسیار زیاد برای خرید میز و صندلی تالار و تامین اکسسوری و تزئینات با قیمت های بسیار زیاد می پردازند، به همین دلیل امروزه به یکی از معضلات مهم مدیران تالارهای پذیرایی تبدیل شده است. اما اگر در خرید تجهیز تالار پذیرایی و لوازم دیزاینی مدیریت مناسب صورت گیرد، میتوان با حذف واسطه و خرید از تولیدکننده تجهیزات تالاری، هم قیمت مناسب را تجربه کرد هم از ضمانت این محصولات اطمینان حاصل کرد.

معمولا وجود واسطه ها در خرید و فروش تجهیزات تالار، موجب قیمت های غیر واقعی و همچنین کیفیت نامتناسب با قیمت می شود. با حذف واسطه ها می توانیم از مراحل تولید بازدید کنیم و با شرایط بهتری نیز برای تهیه ملزومات تالار اقدام کنیم.

در آخر

مدیران تالار برای زیبایی و جلوه خاص سالن پذیرایی خود از نور پردازی استفاده می کنند، و به همین سبب برای اینکه تالار پذیرایی شما زیباتر و کاربردی‌تر به نظر برسد، لازم است تجهیزات نورپردازی و پخش موزیک مناسبی داشته باشید. البته ارائه این خدمات کاملا به شما بستگی دارد اما این تجهیزات به ارائه خدمات باکیفیت‌تر کمک می‌کند. تجهیزات رقص نور، بلندگوهای جذاب، دستگاه بخار و … از این موارد هستند.

و همیشه در نظر داشته باشید زیبایی سالن های پذیرایی شما برای میهمان ها بسیار حائز اهمیت می باشد بنابراین استفاده از اکسسوری های مناسب و زیبا باعث خاص بودن تالار های پذیرایی شما است. پس در نتیجه استفاده از اکسسوری های زیبا و لوازم تزئینی لوکس در تالار موجب افزایش مشتریان و برگزاری هرچه زیباتر مراسم ها می شود. در انتخاب رنگ ها دقت کنید و مد روز را در نظر بگیرید تا بتوانید باشکوه ترین و فاخرترین جشن ها را برگزار کنید. استفاده از اکسسوری های مدرن در کنار گل آرایی و شمع آرایی در تالارهای پذیرایی در زیبایی مراسم ها تاثیر بسیار زیادی دارد.