شرکت فناوری فیس بوک در نظر دارد طی یک پروژه عظیم اینترنتی، یک کابل به طول 37 هزار کیلومتر را از زیر دریا عبور دهد تا بتواند برای 3 میلیارد نفر اینترنت مقرون به صرفه و پرسرعت ایجاد نماید.

به نقل از رسانه های حوزه تکنولوژی خارجی، شرکت فیس بوک در گزارشی که در سایت خود درج کرده است اعلام نموده است که قصد دارد طی پروژه 2Africa سهم کابل زیر آبی خود را به متراژ 37 هزار کیلومتر در کف اقیانوس افزایش دهد. ابتدا این پروژه برای اولین بار در ماه مه 2020 و با آغاز برنامه‌های اولیه اعلام شد. طی این پروژه عظیم 23 کشور از قاره های آفریقا، اروپا و خاورمیانه به هم متصل خواهند شد. از سویی دیگر پروژه جدید با اضافه کردن 45 هزار کیلومتر دیگر تا کشورهای هند و پاکستان نیز گسترش خواهند یافت.

پروژه 2Africa

 

درباره پروژه 2Africa چه میدانیم؟

پروژه 2Africa شرکت فیسبوک با همکاری شرکت‌های بزرگ مخابراتی و با هدف ایجاد یک سیستم اینترنتی باز و فراگیر برای دسترسی به اینترنت شروع شده است. کابل جدیدی که مورد استفاده قرار گرفته با افزایش ظرفیت و قابلیت بالا خواهد توانست 1.3 میلیارد نفر را به اینترنت متصل کند. طراحی کابل نیز به گونه ای است که با فراهم کردن اینترنت برای 1.3 میلیارد نفر در حالت کلی میتواند به تعداد 3 میلیارد نفر خدمت رسانی نماید. این کابل به صورتی طراحی شده است که میتواند تا 50 درصدی عمق دفن در اقیانوس قرار گیرد و از طرفی امکان در دسترس بودن آن برای متخصصان نیز فراهم خواهد بود. قبل از این نیز شرکت گوگل از پایان پروژه استقرار کابل اینترنت گریس هاپر زیر دریا به طول 6276 کیلومتر در اقیانوس اطلس و از نیویورک تا کشورهای انگلیس و اسپانیا خبر داده بود.

شرکت فیسبوک برای علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر درباره پروژه 2Africa وبسایتی را با آدرس 2africacable.com ایجاد کرده است و توضیحاتی در مورد اهداف این پروژه و شرکای تجاری و فعالیت های مربوط به این پروژه قرار داده است.