در 31 ژوئیه، سازمان یونسکو پیشنهاد کرد که ونیز را به فهرست میراث جهانی در خطر اضافه کند، زیرا اقدامات کارآمدی برای جلوگیری از تخریب ونیز وجود ندارد. این عمدتا به دلیل تأثیر گردشگری انبوه و تغییرات آب و هوایی است. سازمان یونسکو معتقد است تلاش‌ های فعلی ناکافی است. ونیز امسال تنها به اندکی از اضافه شدن به لیست نجات یافت.

به گفته مرکز میراث جهانی، بخشی از یونسکو، رشد مستمر ونیز، همراه با اثرات تغییرات آب و هوایی و هجوم گردشگران، می‌ تواند عواقب جبران‌ ناپذیری برای ارزش جهانی برجسته این شهر داشته باشد. یونسکو در ارزیابی خود، خطرات ناشی از افزایش سطح دریاها و شرایط شدید آب و هوایی مرتبط با گرمایش جهانی را نشان می دهد.

ونیز

فقدان یک چشم انداز استراتژیک جهانی مشترک

مرکز میراث جهانی نسبت به پیشرفت آهسته در حل و فصل مسائل اساسی در ایتالیا ابراز نگرانی کرده است، مسائلی که علیرغم قدیمی بودن، فوری تلقی می شوند. فقدان دیدگاه استراتژیک جهانی مشترک و هماهنگی ضعیف بین مقامات محلی و ملی مانع از حل این مسائل شده است. این مرکز امیدوار است که اگر این مکان‌ ها در معرض خطر قرار گیرند، فداکاری و بسیج بیشتر بازیگران محلی، ملی و بین المللی را تشویق کند. در حال حاضر، این صرفا نظر مرکز میراث است. تنها در جریان نشستی در ریاض از 10 تا 25 سپتامبر به فهرست آرای کشورهای یونسکو اضافه می شود.

ونیز

ونیز یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است

آیا می دانستید که ونیز، شهری جزیره ای که در قرن پنجم تأسیس شد، زمانی یک نیروی دریایی قدرتمند در قرن دهم بود؟ این جزیره از 118 جزیره تشکیل شده است و از سال 1987 میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است. به گفته آژانس سازمان ملل، ونیز یک شاهکار معماری قابل توجه است.

ونیز

بیشتر بناهای تاریخی مینیاتوری شامل آثاری از بزرگترین هنرمندان جهان مانند جورجونه، تیسین، تینتورتو و پائولو ورونزه است. علیرغم کاهش جمعیت این شهر، ده ها هزار بازدیدکننده روزانه و تا 100000 گردشگر در اوج حضور در ونیز اقامت می کنند. این در تضاد با 50000 نفری است که در مرکز شهر زندگی می کنند.