هر دومین نفری که برای آخرین نظرسنجی شبکه حرفه ای Xing مصاحبه می شود، در سال اول کار خود را ترک می کند. بیشتر افراد ترک کار را ناشی از پرداخت ناکافی و نارضایتی از مدیر بخش یا فرهنگ تیم را دلیل اصلی ذکر کرده اند. البته اکثر مصاحبه شوندگان نیز از ترک شغل خود پشیمان نیستند. حدود 1000 نفر در کشور آلمان با استخدام تمام یا پاره وقت، کارآموزی، بیکاران موقت و جویای کار 18 سال و بالاتر در ماه جولای توسط Appinio آنلاین برای نظرسنجی شرکت XING مصاحبه شدند.

این نظرسنجی نشان می دهد که حدود 75 درصد افراد از یک شغل جدید ابراز نارضایتی کردند. بیش از 50 درصد از آنها شغل خود را در طول دوره آزمایشی یا در سال اول استخدام ترک کردند. آمارهای این نظرسنجی نشان می دهد که مردان بیشتر از زنان کار خود را ترک می کنند. حدود 58 درصد از افرادی که در نسل Y (اوایل دهه 1980 میلادی تا اواخر دهه 1990 میلادی بودند) پس از چند ماه شغل جدید را رها کردند و باعث شد که آنها به طور قابل توجهی مصمم تر از کارمندان قدیمی تر باشند.

دکتر جولیان استال، کارشناس بازار کار زینگ، می گوید:

نتایج نشان می دهد که معمولاً ترکیبی از چندین دلیل وجود دارد که باعث می شود کارمندان پس از مدت کوتاهی شغل جدید را ترک کنند.

لوگو شرکت xing

نارضایتی از مدیریت مشترک بین پیر و جوان

پاسخ دهندگان به نظر سنجی، سه دلیل را برای ترک شغل خود در سال اول ذکر کردند: حقوق بسیار پایین (43 درصد) که بیشتر توسط مردان و نسل Z (متولد 1997 میلادی تا 2012 میلادی) ذکر شده است، نارضایتی از مدیر یا تیم. فرهنگ (43 درصد)، که بیشتر توسط زنان ذکر شده است و فرهنگ تیمی ضعیف (34 درصد). وظایف نامطلوب (34 درصد)، استرس زیاد (30 درصد) و اضافه کاری زیاد (26 درصد) نیز تعیین کننده بودند. با این حال، پیر و جوان در یک نکته اتفاق نظر داشتند: برای حدود 46 درصد (متولدین بین سال‌ های 1946 میلادی و 1964 میلادی)، نارضایتی از مدیر عامل محرک رها کردن شغل بوده است.

تعداد کمی از ترک کار پشیمان هستند

به ندرت ممکن است مصاحبه شونده ای از ترک زودهنگام کار خود پشیمان شده باشد. حدود 80 درصد افراد تصمیم خود را خیلی عجولانه نمی دانستند. به ویژه زنان (85 درصد) که معتقد بودند کار درستی انجام داده اند، در حالی که 75 درصد از مردان مطمئن بودند. حدود 91 درصد از مصاحبه شوندگان گفتند که در شغل بعدی خود شادتر هستند. شرکت ها باید هنگام شروع کار نیروهای جدید توجه بیشتری داشته باشند.

دکتر استال می گوید:

تلفات ناشی از اشتباهات استخدامی به معنای آسیب اقتصادی است که می توان از آن جلوگیری کرد.