یکی از معروف ترین و پرکاربردترین نرم افزارهای برقراری ارتباط ویدیویی اپلیکیشن Zoom می باشد. اپلیکیشن زوم بعد از همه گیری ویروس کرونا و با توجه به نیاز کاربران به نرم افزاری جهت ارتباط ویدیویی به صورت کنفرانس، بسیار معروف شد و شرکت زوم با نام (شرکت ارتباطات تصویری زوم) با افزایش ارزش سهام بسیار بالایی مواجه شد.

با توجه به این که امنیت این اپلیکیشن همیشه مورد بحث کاربران بود، حالا گزارش های رسانه های فناوری زبان حاکی از آن است که پلتفرم Zoom به زودی ویژگی رمزنگاری سرتاسر (E2EE) خود را به Zoom Phone و Breakout Rooms گسترش خواهد داد. شرکت زوم معتقد است که این تغییر به کاربران کمک می کند تا به ارتباطی یکپارچه و امن از طریق پلتفرم ویدئو کنفرانس زوم دست یابند. رمزنگاری همتا به همتا یا همان سراسری، این اطمینان را میدهد که تماس های کاربران با کلیدهای رمزنگاری ایمن شوند و تنها برای کاربرانی که تماس می گیرند یا دریافت می کنند قابل دسترسی باشند.

شرکت ارتباطات تصویری زوم از طریق وبسایت خود اعلام کرده است که این شرکت در حال گسترش ویژگی E2EE خود به Zoom Phone و Breakout Rooms است. زوم اعلام کرده است که گسترش ویژگی E2EE به زودی آغاز خواهد شد.

Zoom Phone که سیستم تلفن ابری شرکت Zoom است، به زودی به کاربران این امکان را خواهد داد که رمزنگاری سرتاسر را در طول تماس های همتا به همتا فعال نمایند. این ویژگی تضمین می نماید که تماس های تلفن پلتفرم زوم با کلیدهای رمزنگاری ایمن و محافظت می شوند. تنها کاربرانی که در حال برقراری یا دریافت تماس تلفنی زوم هستند، خواهند توانست به این کلیدهای رمزنگاری دسترسی داشته باشند.

طبق اعلام شرکت زوم برای استفاده از این ویژگی ابتدا، کاربر باید ویژگی E2EE را از طریق پورتال وب Zoom روشن نماید. سپس هر دو کاربر تماس گیرنده باید در یک حساب زوم باشند و فقط می توانند تماس تلفنی زوم همتا به همتا برقرار نمایند. هر دو کاربر نیز باید از زوم تلفن دسکتاپ یا مشتری تلفن همراه استفاده کنند. در نهایت، کاربران باید قابلیت ضبط خودکار تماس را نیز خاموش کنند تا این ویژگی عمل کند.

این شرکت همچنین گفت است:

ویژگی رمزنگاری همتا به همتا از ابزارهای آسان برای استفاده است، که می توانید از آنها برای محافظت از اطلاعات خود و در عین حال حفظ تجربه مناسب از پلتفرم زوم بصورت انعطاف پذیر و قابل اعتماد استفاده نمایید.