شما ماه هاست که به دنبال استعفا بوده اید و در نهایت یک موقعیت هیجان انگیز با حقوق بالاتر و فرصت های رشد بیشتر پذیرفته اید. اکنون شما آماده ارسال نامه استعفای خود به مدیر خود هستید.

در حالی که معمولاً نیازی به نوشتن نامه استعفا وجود ندارد، اما یک مرحله مهم در فرآیند استعفا محسوب می شود. پس ممکن است به یک نامه استعفا نیاز داشته باشید یا حتی تصمیم بگیرید در آینده دوباره با کارفرمای خود همکاری کنید. اگر خروج خود را به روش درستی انجام دهید، نوشتن این نامه می تواند انتقال را آسان کند و تأثیر مثبت ماندگاری بر جای بگذارد.

هنگام آماده شدن برای ترک شغل خود، اولین قدم این است که با مدیر خود گفتگو کنید. ترجیحاً حضوری یا در صورت لزوم از طریق ویدیو. باید حداقل 2 هفته اخطار در روز شنبه یا یک شنبه ارائه دهید. با استعفا دادن در اوایل هفته، به تیم منابع انسانی زمان بیشتری می‌ دهید تا روی مدارک خروج یا احتمالاً یک پیشنهاد متقابل کار کنند. این کار همچنین یک حرکت خوب است، زیرا از خراب کردن آخر هفته رئیس خود جلوگیری می کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که جلسه را در پایان روز برنامه ریزی کنید. به این ترتیب، می توانید بلافاصله پس از آن بدون هیچ گونه ناراحتی اضافی، کار را ترک کنید.

هنگام تهیه نامه استعفا، به یاد داشته باشید که آن را مختصر بنویسید. با پیروی از این نکات و مثال‌ ها، می‌ توانید به صورت حرفه‌ ای و با شرایط خوب کار خود را ترک کنید.

از آنجایی که می‌ خواهید زمان و دلیل رفتنتان را روشن کنید، ارزش آن را دارد که برای نوشتن نامه استعفای خود وقت بگذارید. ابتدا نامه را به مدیر یا منابع انسانی خود بسته به اولویت خود ارسال کنید. در حالی که باید مختصر باشد، چند مؤلفه اساسی وجود دارد:

در نامه استعفا، موقعیت و روز آخر خود را بنویسید

واضح ترین اطلاعاتی که باید در نامه استعفا نوشته شود، موقعیت فعلی و آخرین روز کاری شما می باشد. نیازی نیست توضیح دهید که چرا می روید. اگر نقش دیگری را پذیرفته اید، می توانید آن اطلاعات را در اینجا درج کنید یا آن را عمومی نگه دارید.

ابراز قدردانی کنید

در بخش بعدی نامه استعفا، از کارفرمای خود به خاطر فرصت هایی که به شما داده شده است تشکر کنید. حتی اگر از رفتن راضی هستید، چند چیز را که در طول مدتی که در آنجا آموخته اید، درج کنید. اگر پروژه‌ ها یا دستاوردهای دیگری وجود دارد که می‌ خواهید به آنها اشاره کنید، اینجا مکان خوبی برای اضافه کردن آنها می باشد.

پیشنهاد کمک برای انتقال

این فرصت شما برای رسیدگی به مراحل بعدی است. همیشه یک حرکت خوب برای کمک به انتقال حجم کاری شما است. به این ترتیب رئیس شما می‌ داند که می‌ خواهید قبل از رفتن به انجام وظایف خود کمک کنید.

حرفه ای نتیجه گیری کنید

در پایان به صورت تخصصی نتیجه گیری کنید. شما نمی خواهید هیچ پلی را پشت سر خود خراب کنید، پس توضیح دهید که چگونه برای مدیر خود و شرکت آرزوی موفقیت در آینده دارید. علاوه بر این، می توانید تمایل خود را برای حفظ ارتباط و افزودن اطلاعات تماس شخصی خود ابراز کنید.

نوشتن نامه استعفا

در استعفانامه از چه چیزهایی باید اجتناب کرد

اگر از کار خود تجربه منفی داشته اید، ممکن است وسوسه انگیز باشد که شکایت خود را در نامه استعفا ذکر کنید. اما این جای آن نیست. اگر تبعیض یا آزار و اذیت را تجربه کردید، بهتر است در مصاحبه خروجی خود با HR (منابع انسانی) صحبت کنید.

موارد دیگری که باید از آنها اجتناب کرد عبارتند از:

  • نظرات منفی در مورد مدیران
  • انتقاد از همکاران
  • زبان نامناسب یا بیش از حد احساسی
  • اشتباهات املایی و دستوری
  • جزئیات بیش از حد در مورد برنامه های آینده
نمونه نامه استعفا

نمونه نامه استعفا

در حالی که هر نامه استعفا می تواند منحصر به فرد باشد، در اینجا یک مثال برای الهام بخشیدن به شما آورده شده است:

[Name] عزیز،

همانطور که قبلا در این باره صحبت کرده ایم، من رسماً از سمت خود به عنوان [عنوان] استعفا می دهم. آخرین روز من [تاریخ] خواهد بود که از هم اکنون [X] روز است.

همانطور که می دانید، من مشتاق کار در یک محیط کار نوپا بودم که بتوانم چندین مسئولیت را عهده دار باشم و در زمینه های مختلف کسب و کار شرکت کنم. در حالی که تصمیم سختی بود، بالاخره نقشی را پیدا کردم که به من امکان می دهد رویایم را دنبال کنم.

از شما برای تشویق و راهنمایی هایی که در طول 6 سال گذشته به من ارائه کردید بسیار سپاسگزارم. من به ویژه به راه اندازی موفقیت‌ آمیز خط تولید برترمان افتخار می‌ کنم که در آن از هدف درآمدی هدفمان بسیار فراتر رفتیم. همه چیزهایی که در [نام شرکت] آموخته ام، با شروع این فصل جدید در حرفه ام ارزشمند خواهد بود.

برای شرکت آرزوی موفقیت روزافزون دارم و مشتاقانه منتظر ماندن در ارتباط با شما هستم. اگر بعد از ترک من سؤالی دارید، از طریق ایمیل به آدرس email@email.com یا با تلفن همراه من به شماره 000-000-0000 با من تماس بگیرید.

با احترام،

[اسم شما]

 

نکته پایانی

در حالی که نامه استعفا معمولاً مورد نیاز نیست و ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما هنوز هم توصیه می شود. علاوه بر اینکه به عنوان یک سند رسمی نشان می دهد که شما اطلاع رسانی کرده اید، یک دنباله کاغذ ایجاد می کند. استعفانامه همچنین توضیح زمان و دلیل ترک را بدون هیچ گونه سردرگمی آسان‌ تر می‌ کند. در ازای چند لحظه از وقت خود، تضمین می کند که شغل خود را به روشی مثبت و حرفه ای ترک کنید. در محیطی که ایجاد روابط در محل کار می تواند به پیشرفت شغلی شما کمک کند، این فقط تجارت خوبی است.