قبرس یکی از کشورهای جذاب خاورمیانه است که هم ازلحاظ فرهنگی و هم ازلحاظ آب‌وهوایی شرایط بسیار مطلوبی دارد و افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. این کشور بهترین گزینه جهت سرمایه‌گذاری است که فرهنگ و تاریخ قدیمی این کشور ثروتمند و پیشرفته، شرایط آن را ایده‌آل‌تر ساخته و باعث شده روزبه‌روز تعداد افراد متقاضی به مهاجرت به قبرس شمالی، جهت تحصیل و آموزش به این کشور بیشتر شود. همچنین خرید ملک در قبرس شمالی ، جهت اقامت در آن، یک سرمایه‌گذاری پرسود است که در این زمینه به شما کمک می‌کند.

مهاجرت به این کشور یا سایر کشورهای محبوب به هر دلیلی که باشد، باید با آگاهی کامل و تحقیقات لازم در ارتباط با شرایط سیاسی و قانونی هر کشور صورت گیرد؛ لذا در این مقاله بر آن شدیم که کلیه مزایا و معایب مهاجرت به قبرس شمالی و دیگر مقاصد محبوب را بررسی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

مهاجرت به قبرس شمالی

مزایا و معایب مهاجرت به قبرس شمالی

در ابتدا باید بگوییم که بهتر است برای دریافت یاری و اطلاعات لازم درباره مهاجرت به هر کشوری، ازجمله قبرس از متخصصان و مشاورانی که در این زمینه مهارت لازم را دارند، مانند شرکت سرمایه‌ گذاری بازرگان کمک بگیرید. آن‌ها ضمن آشنایی با تمامی شرایط و ویژگی‌های کشورها، کمک می‌کنند که ریسک‌ها را مدیریت و بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. در ادامه به معرفی برخی از مزایای مهم مهاجرت به این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی پرداخته‌ایم:

زندگی در کشوری با امنیت بالا

این کشور در هیچ زمینه سیاسی با کشورهای دیگر دچار درگیری نمی‌شود، به‌طوری‌که طبق تحقیقات به‌دست‌آمده بیان‌شده که امنیت در قبرس، در بالاترین حد ممکن است. بیشتر جمعیت این کشور زیبا را دانشجویان و توریست‌ها که به لحاظ فرهنگی در سطح غنی هستند، تشکیل داده است و همین عامل نیز سبب تبدیل آن به یکی از بهترین گزینه‌ها و مقاصد گردشگری و تحصیلی شده است.

سرمایه‌ گذاری در قبرس شمالی پرسود و کم‌ریسک

سرمایه‌گذاری در این کشور، بسیار پر استقبال است و معمولاً توسط افرادی که قصد دارند در یک کشور درجه‌یک سرمایه‌گذاری کنند، انتخاب می‌شود. طبق گزارشات اعلام‌شده، ریسک سرمایه‌ گذاری در قبرس شمالی و همچنین خرید ملک در قبرس شمالی، هر دو زیر صفر است؛ به همین دلیل این عامل مهم، سبب شده تا بسیاری از سرمایه‌داران بخشی از دارایی خود را به خرید ملک در آن، که ازنظر مقررات و قوانین بسیار مطلوب است، اختصاص دهند.

امکان استفاده از خدمات بی‌نظیراین کشور

یکی دیگر از مزایای اقامت در این کشور، برخورداری از کلیه خدمات بی‌نظیری است که به شهروندان خود ارائه می‌دهد. درواقع فضای کسب‌وکاری، تفریحی و فرهنگی این کشور سبب شده که قبرس، یک گزینه مناسب برای رشد مالی و اقتصادی باشد. پس می‌توان با مهاجرت به این کشور از خدمات بی‌نظیر آن، که به شهروندان خود ارائه می‌دهد، بهره جست.

حق کار و مالکیت

مهاجرت به قبرس شمالی برای مهاجران هیچ‌گونه مشکلی مانند عدم حق کار یا فعالیت اقتصادی آزاد ایجاد نمی‌کند و کلیه مهاجران در صورت واجد شرایط بودن، می‌توانند اقدام به کار یا خرید ملک در قبرس شمالی کنند و در این کشور مالکیت داشته باشند.

قبرس شمالی

آینده درخشان خود و فرزندان

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های مهاجرت به قبرس شمالی که باعث تبدیل آن به گزینه‌ای مطلوب جهت خرید ملک، سرمایه‌گذاری و مهاجرت شده، درخشان بودن آینده خود و فرزندان است که از اهمیت بالایی برخوردار است. با مشاهده نمودار وضعیت این کشور و سایر کشورها، این نتیجه حاصل‌شده است که شرایط آن به‌صورت صعودی روبه‌پیشرفت است. برخی از مزایای دیگر رفتن به این کشور بی‌نظیر و خرید ملک در قبرس شمالی عبارت‌اند از:

  • بهره‌مندی از طبیعت بکر و زیبا
  • آب‌وهوایی معتدل
  • امکان اقامت موقت
  • دریافت اقامت دائم پس از گذشت 5 سال
  • دریافت امتیاز شهروندی پس از گذشتن 6 تا 7 سال
  • استفاده از کلیه خدمات شهری
  • استفاده از کلیه خدمات بیمه و درمانی
  • پربازده بودن سرمایه‌گذاری
  • عدم محدودیت در فروش ملک یا معاوضه آن
  • خرید اقساطی کالا و ملک
  • داشتن دانشگاه‌های بین‌المللی
  • داشتن آرامش بی‌نظیر
  • مالیات پایین برای بخش‌های مختلف

معایب مهاجرت به قبرس شمالی

وقتی صحبت از مهاجرت و انتخاب یک مکان مناسب برای زندگی می‌شود، باید ریزبه‌ریز کلیه شرایط و ویژگی‌ها را مدنظر داشت. علی‌رغم وجود مزایای بسیار جهت انتخاب قبرس برای مهاجرت، ممکن است برخی افراد دریابند که این کشور پاسخگوی نیازها و سبک زندگی آن‌ها نیست. در ادامه به بررسی برخی از این موارد که ممکن است، سبب قرارگیری افراد بر سر دو راهی شک و تردید شود، خواهیم پرداخت:

هزینه بالای زندگی

این کشور باوجوداینکه هزینه‌هایی مقرون‌به‌صرفه دارد، ولی گاهی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، مقصدی با هزینه‌های بالا است که افراد را با چالش مواجه می‌کند.

کمبود زیرساخت

یکی دیگر از معایب این کشور، این است که علی‌رغم داشتن شهرها و روستاهای متعدد، بسیاری از آن‌ها با کمبود امکانات اولیه مثل برق یا آب روبه‌رو هستند که امکان تردد و حمل‌ونقل را با مشکل مواجه می‌سازد.

موانع زبان

ازآنجایی‌که زبان رسمی این کشور ترکی است، بااین‌حال بسیاری از ساکنان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و در این حالت ممکن است برقراری ارتباط با چالش‌هایی روبه‌رو باشد که برای رفع آن باید بخشی از وقت را به آموزش زبان اختصاص دهید.

آینده قبرس چگونه خواهد بود؟

مجله اقتصادی فوربز آمریکا نیز بیان داشته که آینده خرید ملک در قبرس شمالی بسیار روشن است و به‌زودی به یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری جهان تبدیل می‌شود که دلیل این پیشرفت را به عواملی مانند قیمت مناسب زمین و ملک در این کشور، آب‌وهوای عالی، سطح امنیتی بسیار بالا، قوانین مخصوص و آسان و توریستی بودن کشور قبرس نسبت می‌دهد.

مهاجرت به کشور قبرس شمالی

قبرس، گزینه مطلوب نسبت به سایر کشورها

قبرس بهترین گزینه جهت یک مهاجرت هوشمندانه است که به دلیل داشتن شرایطی مانند آب و هوای مطلوب، تنوع شغلی، دانشگاه‌های بین‌المللی و مسیرهای ارتباطی، به یک مقصد جذاب و پرطرفدار برای توریست‌ها، دانشجویان و سرمایه‌گذاران تبدیل‌شده است.

البته مزایای این کشور تنها محدود به این عوامل نیست. با خرید زمین و مالکیت می‌توان اقدام به اخذ اقامت دائم در این کشور کرد و از مراکز آموزبازرگانشی با استانداردهای بی‌نظیرش بهره‌مند شد. برای این کار ابتدا باید با قوانین این کشور آشنایی لازم داشت و پس از دریافت مشاوره از یک شرکت معتبر، مانند شرکت سرمایه‌ گذاری بازرگان، خود را به یک زندگی آرام و امن دعوت کنید.