از دهه های دور سینما، فیلم‌ رزمی یکی از ژانرهای پرطرفدار برای دوست داران فیلم های اکشن، محسوب می شد. در سالیان اخیر نیز، اکثر علاقمندان به سینما به دیدن فیلم رزمی، تمایل بیشتری دارند و امروزه این ژانر یکی از پر مخاطب ترین های سینما محسوب می شود. همین دلیل باعث می شود، کارگردانان و نویسندگان به دنبال تولید آثاری منحصر به فرد و پر بیننده در این ژانر باشند. از فیلم های شرقی همچون فیلم های جکی چان گرفته تا فیلم های غربی مانند فیلم های فرانکی، تمام آنها از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند.

مشاهدهی مبارزات همیشه جذاب و سرگرم کننده است، فرقی نمی کند که مبارزه واقعی باشد یا فیلم، مسلما یکی از قدیمی ترین رقابت های بشر به حساب می آید. در برخی از دوره های زمانی، مبارزه به عنوان ابزاری برای بقا شناخته میشد، همین دلیل آن را برای بشر حائز اهمیت می کند. این دلایل باعث شد، سینما نیز با کنجکاوی در مورد این موضوع، به سراغ ساخت فیلم های رزمی برود. تعداد تولید این فیلم ها تا حدی پیشرفت کرد، که می توانیم در این ژانر، برخی از بهترین و خاص ترین فیلم های تاریخ سینما را مشاهده کنیم.

معرفی جکی چان

بیوگرافی جکی چان

جکی چان با نام اصلی چانگ کنگ سانگ، در کشور هنگ کنگ و در سال ۱۹۵۴ به دنیا آمد. جکی چان، یکی از بازیگران اصالتا چینی است، که به عنوان یک بازیگر و بدلکار حرفه ای در دنیای فیلم رزمی شناخته می شود. جکی چان آنقدر معروف است که لااقل در ایران، اکثر افراد او را میشناسند. هنر وی در اجرای حرکات رزمی در کنار توانایی خوبش در بازیگری، او را تبدیل به ستاره ای ماندگار در سینمای جهان کرده است. فیلم های جکی چان به بیش از ۱۵۰ عدد می رسند، همچنین در طول بسیاری از این فیلم ها اتفاقات بسیار خطرناکی را پشت سر گذاشته است. جکی چان امروزه در دنیای سینما، پس از دواین جانسون، پولسازترین بازیگر جهان محسوب می شود. به طوری که امروزه تبدیل به یکی از موفق ترین افراد دنیا شده، اما کودکی بسیار سختی را پشت سر گذاشته است.

جکی چان در شروع فعالیت خود در فیلم رزمی، به عنوان سیاه لشکر و بازیگر بدلکار، در فیلم خشم اژدها و اژدها وارد می شود، ایفای نقش کرد. البته فعالیت حرفه ای خود را با بازی در فیلم ببر کوچک کانتون آغاز کرد، سپس در فیلم به یاد ماندنی خشم اژدها، بازی کرد، البته در این فیلم کسی او را نمی شناخت و نقش بدلکار را داشت. اوج شهرت این بازیگر، با بازی در مبارز خیابانی در سال 1980 بود، که محبوبیت جهانی پیدا کرد.

معرفی 3 برتر جکی چان

فیلمهای جکی چان در کشور ما نیز طرفداران خاص خود را دارند، به طوری که تقریبا تمام این فیلم ها از دوبله فارسی برخوردار هستند. این بازیگر در طول حرفه بازیگری خود، در فیلم های رزمی بسیاری نقش آفرینی کرده است، اما برخی از آنها دارای طرفداران بیشتری هستند.

داستان پلیس

 فیلم داستان پلیس، در دهه ۸۰ میلادی که نقطه اوج کارنامه بازیگری جکی چان بود، ساخته شد، سپس تبدیل به یکی از بهترین فیلم های رزمی و اکشن آن دوران شد. بدلکاری نفسگیر و موسیقی متن بسیار جذاب، آن را تبدیل به یکی از بهترین آثار جکی چان کرده اند. داستان اصلی این فیلم به این این صورت است، که یک پلیس هنگ کنگی به نام کوین چان، یک قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر می کند، اما پس از آن به قتل یک پلیس متهم می شود. در واقع این فیلم سرشار از پیچش های غیر قابل پیشبینی بوده و در نهایت با مبارزات هیجان انگیز و خشن به پایان می رسد.

استاد مست

از استاد مست، به عنوان یکی از اولین فیلم هایی که به جکی چان شهرت جهانی داد، یاد می شود. به طوری که در سال ۱۹۷۸ با ترکیب عناصر کمدی و اکشن، جکی چان را به عنوان بازیگر هنرهای رزمی به جهان سینما معرفی کرد. فیلم استاد مست، در چین باستان جریان دارد و درگیری مدارس هنرهای رزمی را با یکدیگر، به نمایش می کشد. جکی چان، نقش یک خدمت کار جوان را بازی می کند، که هنرهای رزمی را از یک استاد کنگ فو یاد می گیرد، در ادامه با برخی مبارزان درگیر می شود.

استاد مست ۲

موفقیت سری اول این فیلم باعث شد چند سال پس از آن نسخه دوم استاد مست ساخته شود. بسیاری از منتقدین، از آن به عنوان یکی از بهترین بدلکاریهای جکی چان، یاد می کنند، همچنین صحنه پایانی این فیلم، دارای یکی از بهترین زد و خوردها در میان فیلم های رزمی است. در داستان نسخه دوم استاد مست، وونگ فی هونگ به طور ناخواسته در نبردی با قاچاقچیانی که قصد دزدیدن آثار باستانی چینی را دارند، گرفتار می شود.

بیوگرافی فرانکی

بیوگرافی فرانکی

ژان کلود ون دام ، در ۱۸ اکتبر سال ۱۹۶۰ در بروکسل پایتخت بلژیک به دنیا آمد، سپس در سن ۱۰ سالگی شروع به یادگیری هنرهای رزمی کرد. او ورزش را با کاراته شروع کرد، اما از سبک های آن میتوان به کیک بوکسینگ و شوتوکان اشاره کرد. آغاز بازیگری ون دام، از سال ۱۹۷۷ بود، که کار خود را با بازی در تبلیغات تلویزیونی شروع کرد. پس از آن، در سال ۱۹۸۴ در فیلم موناکو بازی کرد، همین موضوع باعث ورود آن به بازیگری حرفه ای شد. با ورود به دنیای سینما، دیگر نتوانست ورزش را به صورت حرفه ای ادامه دهد، اما با این حال همچنان به بازی در فیلم رزمی ادامه داد. به طوری که توانست برای بسیاری از بازیگران محبوب در فیلم رزمی همچون؛ جو بو فت و جیسون اسکات لی، رقیب سرسختی باشد.

معرفی 3 برتر فرانکی

فیلم های فرانکی میتوانند برای شما هیجان انگیز باشند. فرانکی در طول بازیگری خود، در فیلمهای زیادی در ژانر اکشن و رزمی نقش آفرینی کرده، همین دلیل باعث محبوبیت بی اندازه آن در میان مردم شد.

رینگ خونین

رینگ خونین، نه تنها به عنوان یکی از بهترین فیلم های فرانکی به شمار می آید، بلکه می توان آن را در میان بهترین فیلم های تاریخ سینمای رزمی قرار داد. این فیلم در سال ۱۹۹۹ ساخته شد، فرانکی توانست در آن زمان به دلیل ایفای نقش بی نظیر خود در این فیلم، تبدیل به یکی از محبوب ترین بازیگران فیلم های اکشن و رزمی در میان مردم شود.

شیر دل

یکی دیگر از فیلم های فرانکی شیر دل نام دارد، در ایران اغلب مردم آن را با نام سرباز فراری به یاد دارند. ژان کلود ون دام، در این فیلم دارای شخصیتی به نام لیون بود، که یکی از اعضای ارتش فرانسه در آفریقا است. سپس با وارد شدن به آمریکا ، متوجه می شود که با مرگ برادرش، همسر و فرزند آن دچار بی پولی هستند. بنابراین تصمیم میگیرد به مسابقات خطرناکی وارد شود، تا حدی که ممکن است جان خود را از دست بدهد.

هدف سخت

فیلم هدف سخت با کارگردانی جان وو، که یکی از کارگردان های صاحب سبک محسوب می شود، همچنین با نقش آفرینی فرانکی ساخته شده است. تماشای فیلم هدف سخت، که یکی از پر طرفدارترین فیلم های فرانکی به حساب می آید، نه تنها برای علاقه مندان به فیلم های رزمی و اکشن، بلکه می تواند برای سایر افراد نیز، جذاب باشد. داستان فیلم هدف سخت، در مورد آدم کشی به آن امیل دنبال می شود، که به دنبال قربانی جدید است.