طبق اعلام شرکت توییتر تمامی کاربران این شبکه اجتماعی از سال آینده خواهند توانست به کمک دستورالعمل ها و قوانین جدید، تیک آبی مربوط به تایید حساب کاربری یا همان وریفای اکانت خود را دریافت نمایند.

در اعلامیه ای که توسط شرکت توییتر منتشر شده، آمده است که سرویس تاییدیه حساب کاربری کاربران از اوایل سال آینده میلادی (2021) راه‌اندازی خواهد شد و توییتر حساب های افراد واجد شرایط را برای وریفای شدن دسته بندی نموده است. این حساب ها شامل تمامی اکانت های دولتی، شرکت ها، برند ها، سازمان ها، رسانه ها و فعالان اجتماعی و افراد تاثیرگذار خواهند بود.

تیک آبی توییتر

همه اکانت ها میتوانند در صورت دارا بودن شرایط مخصوص این شرکت تیک آبی را دریافت کنند. به عنوان نمونه تمامی اکانت های خبری تنها در زمانی که وابسته به یک خبرگزاری رسمی باشند تیک آبی را دریافت خواهند کرد. پیش ‌نویس قوانین مورد نظر جهت وریفای اکانت ها در سایت‌های شرکت توییتر قرار داده شده اند و قرار بر این است نسخه نهایی آن تا تاریخ 17 دسامبر آماده و با کمک بازخوردهای دریافتی منتشر شود.

علاوه بر این شرایط، این شرکت در سایت خود اعلام کرده است که می‌تواند اکانت های وریفای شده را به حالت قبل برگرداند و تیک آبی را پس بگیرد. به عنوان مثال در صورت تغییر هویت یک اکانت بعد از دریافت تیک آبی توییتر قادر خواهد بود تیک آبی را از آن اکانت حذف نماید. این شرکت عنوان کرده است که این اقدامات در جهت شناسایی هرچه بیشتر هویت کاربران خواهد بود و در ماه آینده نیز اطلاعات بیشتری در خصوص دریافت تیک آبی توییتر منتشر خواهد کرد.

توییتر یکی از پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی است که هم اکنون بیش از 1.3 میلیارد اکانت دارد که ماهانه بیش از 330 میلیون کاربر فعال در آن فعالیت میکنند. این شبکه اجتماعی در مارس سال 2006 به دست جک دورسی، نوح گلس، بیز استون و اوان ویلیامز ساخته شد و در ژوئیه سال 2006 شروع به کار کرد. هم اکنون جک دورسی به عنوان مدیر عامل اجرایی توییتر مشغول به کار است.