بزودی رابط کاربری جدید و دائمی برای سرویس جیمیل گوگل، که همه سرویس های این شرکت را به نمای یکپارچه جدید منتقل می کند در همین ماه میلادی آغاز به کار می نمایند.

به نقل از رسانه خبری theverge، در یک مطلب وبلاگی که در روز سه شنبه این هفته منتشر شد، شرکت گوگل اعلام کرد که از گزینه بازگشت به رابط کاربری پیشین جیمیل خلاص می شود، بنابراین همه ما فقط باید به رابط حبابی و بسیار آبی عادت نماییم. این امکانات شامل فونت، Google Sans Text و Material Design 3 است.

این شرکت طراحی جدید سرویس جیمیل را نمای “یکپارچه” اسم می برد، زیرا دارای گزینه هایی مانند: Mail ،Chat ،Spaces و Meet در نوار کناری سمت چپ برای دسترسی سریع نمایش داده می شود. طبق مطلب نوشته شده با نگه داشتن ماوس روی این دکمه‌ ها، یک منوی کوچک بازشو نمایان می‌ شود، با کلیک روی آن‌ ها، برنامه کل صفحه را پر می‌ کند.

طراحی جدید سرویس جیمیل

این قابلیت نیز وجود خواهد داشت که اگر دکمه‌ ای اضافی حواس‌ تان را پرت کند، می‌ توانید Meet and Chat را از منوی تنظیمات خود غیرفعال نمایید. این قابلیت شما را از دیدن نوار کناری اضافی نجات می‌ دهد و صفحه‌ای ساده‌ تر را فقط برای Gmail در اختیار شما قرار می‌ دهد.

طراحی جدید جیمیل زیبا و مدرن تر است

گوگل آزمایش این طرح را در ماه فوریه امسال آغاز نمود و از آن زمان تا به امروز کاربران را به آرامی به سمت طراحی جدید جیمیل سوق داده است. طرح جدید در ماه ژوئیه برای مدتی کنسل شد. اما اکنون، این شرکت آماده است تا این تغییر را دائمی نماید و آن را با برخی از تغییرات دیگری که قبلاً در سایر برنامه‌ های Workspace خود اعمال کرده است، از جمله Docs ،Calendar و Sheets مطابقت دهد.

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، شاید فردی که مدتی از رابط طراحی جدید جیمیل استفاده کند، نمی‌ تواند از زیبایی طرح جدید چشم پوشی کند. ابتدا ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت نماییم، اما بسیار مدرن‌ تر خواهد بود. اما وقتی گزینه‌ های برنامه‌ های اضافی را خاموش کنیم، احساس خواهیم کرد در حال کار با جیمیل قدیمی هستیم.