شبکه اجتماعی Tumblr(تامبلر) در نظر دارد با مبلغ 7.99 دلار به کاربرانش دو عدد تیک آبی را اهدا کند. به نظر می رسد نیت تامبلر، بررسی اشتراک 8 دلاری آبی ماهانه شبکه اجتماعی توییتر باشد.

وبلاگ رسمی شبکه اجتماعی تامبلر، در جدیدترین پست خود می گوید:

سلام! ما در تامبلر، چک مارک های آبی مهم را معرفی می کنیم. قیمت آن‌ ها 7.99 دلار است، که ارزان‌تر از برخی سایت های دیگر است، وقتی در نظر بگیرید که نه یک تیک، بلکه دو علامت برای وبلاگ خود دریافت می‌کنید. چرا می پرسی؟ چرا که نه؟ هیچ چیز مهم نیست!

تیک آبی تامبلر با استقبال مواجه شده است

تیک آبی تامبلر

اگر نگاهی به مطالب درج شده در وبلاگ رسمی تامبلر بیاندازیم، متوجه میشویم استقبال از این خبر بسیار بالا بوده است. تعداد notes(لایک و اشتراک گذاری) در پست های این وبلاگ به طور میانگین 10 هزار میباشد، در صورتی که خبر فروش 2 تیک آبی بیش از 72000 notes دارد. البته این اعداد از لایک و اشتراک گذاری در طی 24 ساعت رخ داده است.

از زمانی که تامبلر این ویژگی را مطرح کرده است، مدل اشتراک پولی توییتر با انتقاد برخی از افراد مشهور، سازمان های رسانه ای بزرگ و سایر کاربران مواجه شده است. با این حال، برای برخی، این اولین بار است که می‌ توانند علامت تیک را در حساب خود ببینند، زیرا فرایند تایید شدن در سیستم تامبلر آسان تر از توییتر خواهد بود.

در صفحه پرداخت برای تیک های آبی Tumblr، این شرکت می گوید:

کاربران می‌ توانند “نماد 2 تیک آبی” را بدون نیاز به تأیید توسط کارکنان Tumblr داشته باشند.

تیک آبی تامبلر در رقابت با سرویس بلو توییتر

ایلان ماسک که به عنوان مالک توییتر شناخته می شود، سرویس بلو را به عنوان بخشی از اصلاحات اساسی در این شبکه اجتماعی نام می برد و هدف خود را وابستگی کمتر شرکت به درآمد تبلیغاتی می داند. ایلان ماسک در یک فضای توییتری با تبلیغ‌ کنندگان در چهارشنبه گفت که گرفتن 8 دلار در ماه از کاربران توییتر برای علامت آبی ممکن است «تصمیم احمقانه‌ای باشد، اما خواهیم دید».

آگاهی از هویت واقعی کاربران در فضای مجازی سخت است

سیستم وبلاگدهی Tumblr به لطف برخی تغییرات سیاستی اخیر و هرج و مرج مداوم در شبکه اجتماعی توییتر از تجدید حیات لذت می برد و این باعث شده است که تعدادی از افراد مشهور مانند رایان رینولدز و لیندا کارتر به این پلتفرم کشیده شوند. رایان رینولدز با نام کاربری:vancityreynolds@ و لیندا کارتر با نام کاربری: reallyndacarter@ هم اکنون در حال فعالیت در تامبلر هستند.

برخلاف بسیاری از شبکه‌ های اجتماعی بزرگ مثل مانند فیسبوک یا توییتر، تامبلر اعتبار حساب‌ های پرمخاطب را تأیید نمی کرد و این باعث می شد تا کاربران متوجه فعالیت های رسمی افراد معروف نشوند. اما از امروز به بعد کاربران تامبلر نیز می توانند حساب های خود را تایید نمایند.