به نقل از رسانه های حوزه گردشگری، بانک جهانی گزارش داد کشور لبنان فصل تابستان شلوغی را تجربه می‌ کند و گردشگران، به‌ ویژه لبنانی‌ هایی که در خارج از این کشور زندگی می‌ کنند، پس از 3 سال مقابله با بیماری کرونا و یکی از شدیدترین بحران‌ های اقتصادی جهان بازگشته‌ اند. وزارت گردشگری لبنان طی چند ماه نخست سال 2023 میلادی افزایش قابل توجهی در ورود به فرودگاه بیروت، نقطه ورود اولیه به این کشور، با افزایش خیره کننده 230 درصدی نسبت به سال 2021 میلادی ثبت کرده است. این یک تقویت بسیار مورد نیاز برای صنعت گردشگری لبنان به عنوان یکی از ارکان اقتصادی این کشور است.

گردشگری لبنان

بیبلوس (جبیل)، یک شهر بندری در حدود 30 کیلومتری شهر بیروت، به خاطر خرابه های تاریخی، بازارهای سنتی و سواحل خیره کننده اش معروف است. بسیاری از گردشگران از این شهر زیبا دیدن می کنند و کوچه های جذاب آن را کشف می کنند. از طرفی هجوم ارز خارجی با بهبود صنعت گردشگری محلی، به اقتصاد کشور لبنان کمک می کند.

گردشگری لبنان

رکوردی جدید برای صنعت گردشگری لبنان

کشور لبنان انتظار دارد در تابستان امسال رکورد 2 میلیون گردشگر داشته باشد که افزایش قابل توجهی از بحران اقتصادی سال 2019 میلادی نشان می‌ دهد. ذینفعان گردشگری لبنان از هجوم گردشگران خرسند هستند، زیرا این یک تغییر خوب بوده است. با این حال، به دلیل بیماری کرونا، آنها دیگر نمی توانند تعداد گردشگران مشابهی را در خود جای دهند. با وجود این، تعداد گردشگران از سال گذشته که فصلی محکوم به فنا بود، افزایش یافته است. کشور لبنان هنوز هم برای بازدیدکنندگان از کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپایی ها یا آمریکایی ها مقرون به صرفه است.