صابر راستی کردار یکی از برنامه نویسان، طراح فونت و مخترع ایرانی بود. صابر راستی کردار عضو فعال جامعهٔ نرم افزار آزاد و متن باز بود و در زمینه طراحی فونت های فارسی فعالیت بسیاری داشت. صابر راستی کردار در سال 1366 در شهرستان فسا، استان فارس چشم به جهان گشود و در سن 36 سالگی در سال 1402 به دلیل ابتلا به بیماری سرطان ریه و لگن درگذشت.

صابر راستی کردار درگذشت

صابر راستی کردار برنامه نویسی بود که در زمینهٔ طراحی فونت های فارسی فعالیت می کرد. از جمله فونت های مهمی که توسط راستی کردار طراحی شده بود، می توان به فونت وزیرمتن (فونت فارسی نرم افزار پیامرسان تلگرام) اشاره کرد.

صابر راستی کردار خالق فونت وزیرمتن است

این فونت که در سال 1394 طراحی شده بود، یک خانواده تایپ فیس فارسی-عربی با ۹ وزن است و در فونت فورج طراحی شده است. وزیرمتن از زبان های فارسی، عربی، ترکی ایرانی، کردی، پشتو، اردو، گیلکی، ازبکی، قزاقی و بلوچی پشتیبانی می کند.

اعلامیه درگذشت صابر راستی کردار (طراحی شده با یکی از فونت های طراحی شده توسط راستی کردار)

اما امروز بنابر مطالب درج شده در سایت های خبری، صابر راستی کردار به دلیل ابتلا به سرطان ریه و لگن درگذشت. راستی کردار پس از ماه ها مبارزه با این بیماری، در تاریخ 23 آبان 1402 و در سن 36 سالگی درگذشت و در قطعه هنرمندان قبرستان رضوانیه شهرستان فسا به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.