طبق گزارش کاربران استارلینک، آنها پیامی دریافت کرده اند که نشان می دهد شرکت اسپیس ایکس در حال آزمایش سرویس اینترنت ماهواره ای جدید خود است. سرویس جدید استارلینک با نام “رومینگ جهانی” قادر است تا کاربران را در هر وضعیتی به اینترنت پرسرعت استارلینک متصل کند. شرکت استارلینک که نام این سرویس را “Global Roaming” نام گذاری کرده است، گفته است که این سرویس ماهیانه 200 دلار هزینه دارد. البته این مبلغ علاوه بر کیت پایه 599 دلاری استارلینک می باشد که مشتریان باید پرداخت کنند.

استارلینک و سرویس رومینگ جهانی

از توانایی های این سرویس جدید آن است که پیوندهای بین ماهواره ای استارلینک (لیزرهای فضایی) برای ارائه اتصال در سراسر دنیا استفاده می کند.

استارلینک در پیامی به کاربران خود می گوید:

شما باید انتظار داشته باشید که سرویس معمولی استارلینک با سرعت بالا و تأخیر کم کار کند. اگر هم گاهی اوقات مشکلاتی وجود دارد، به مرور زمان و به طرز چشمگیری با سرویس رومینگ جهانی بهبود خواهد می یابد.

فعلا مشخص نیست که شرکت استارلینک چگونه میخواهد به وعده خود مبنی بر ارائه اینترنت در همه جای کره زمین عمل کند. این شرکت فعلا در انتظار تایید مقررات در کشورهای مختلفی از جمله هند، پاکستان و کامبوج است و در بسیاری از کشورها کاملاً در دسترس عموم کاربران قرار ندارد. با این حال، Starlink سرویس رومینگ جهانی را به برخی از کاربران خارج از مناطق تحت پوشش، مانند کشور گرینلند ارائه می دهد.

سرویس رومینگ جهانی گزینه ای مناسب برای اتصال جهانی به اینترنت

شاید برایتان جالب باشد که در عصر حاضر و پیشرفت زیاد انسان ها، هنوز میلیون ها انسان هستند که به اینترنت دسترسی ندارند. به نظر می رسد که سرویس رومینگ جهانی گزینه ای مناسب باشد که با محدودیت های کمتری همراه است. کاربران در این سرویس براحتی و با دردسرهای کمتری خواهند توانست به اینترنت پرسرعت استارلینک متصل شوند و از آن استفاده کنند.

درباره استارلینک

استارلینک یک سرویس اینترنت ماهواره ای است که توسط شرکت اسپیس ایکس ایجاد شد. استارلینک در حال حاظر 48 کشور را به پوشش اینترنت ماهواره ای خود درآورده است. از اهداف استارلینک ارائه و پوشش کل جهان به اینترنت پرسرعت ماهواره ای است. طبق اطلاعات منتشر شده استارلینک میخواهد 12000 ماهواره برای ارائه اینترنت پرسرعت وارد جو زمین کند. طبق آمارها استارلینک بیش از 1 میلیون استفاده کننده دارد. لازم به ذکر است که ایلان ماسک مالک و موسس شرکت اسپیس ایکس می باشد.