به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت صنعت کشور کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام نمود که دولت این کشور و شرکت های برتر باتری آن قصد دارند تا سال 2030 میلادی به طور مشترک 20 تریلیون وون (15.1 میلیارد دلار) برای توسعه فناوری های باتری پیشرفته از جمله باتری های حالت جامد سرمایه گذاری نمایند.

در ادامه وزارت صنعت کشور کره جنوبی اعلام کرد:

سرمایه گذاری مشترک به کره جنوبی اجازه می دهد تا تولید تجاری باتری های حالت جامد را زودتر از دیگر کشورها آغاز نماید.

از 5 شرکت بزرگ سازنده باتری در دنیا، 3 شرکت در کره جنوبی قرار دارند

قبل ذکر است که کره جنوبی هم اکنون دارای 3 شرکت از 5 شرکت سازنده بزرگ باتری خودروهای الکتریکی (EV) در جهان است. این سه شرکت بزرگ سازنده باتری در مجموع بیش از یک چهارم بازار جهانی باتری خودروهای برقی را کنترل می کنند و خودروسازان بزرگی از جمله تسلا Inc (TSLA.O)، فولکس واگن AG، شرکت جنرال موتورز (GM.N) و شرکت فورد موتور (FN) را پشتیبانی و تامین می کنند.

وزارت صنعت ایم کشور در ادامه عنوان کرد که این سه شرکت باتری، کارخانه های تولید آزمایشی را در کره جنوبی ایجاد خواهند کرد که به عنوان مراکز نوآوری محصول و تولید آنها عمل خواهد کرد.

این کارخانه ها برای آزمایش و تولید محصولات پیشرفته مانند باتری های حالت جامد، باتری های سلولی استوانه ای 4680 و باتری های بدون کبالت قبل از راه اندازی تولید انبوه از سایت های تولید خارج از کشور استفاده خواهند شد.

سازندگان باتری EV در حال رقابت هستند

سازندگان باتری EV در حال رقابت برای توسعه فناوری های باتری جدید هستند که نوید برد طولانی تر، چگالی انرژی بیشتر و ایمنی بهتر نسبت به باتری های لیتیوم یون معمولی را می دهد. غول باتری چینی “CATL” روز چهارشنبه از باتری ماده غلیظی رونمایی کرد که امیدوار است در اواخر سال جاری تولید انبوه آن را برای تامین انرژی خودروهای الکتریکی آغاز کند.

برترین سازنده باتری جهان ماه گذشته گفت که برایش سخت است که محصولی قابل اجرا و رقابتی از نظر فناوری مبتنی بر باتری های حالت جامد ارائه دهد، فناوری که توسط شرکت تویوتا موتور ژاپن (7203.T) و فولکس واگن آلمان نیز در حال تحقیق و بررسی است.

وزارت صنعت کره جنوبی همچنین اعلام کرد که این کشور با این سرمایه گذاری قصد دارد ظرفیت تولید داخلی مواد کاتدی و صادرات سه برابری تجهیزات مربوط به تولید باتری را به چهار برابر افزایش دهد.