شرکت پنتون به تازگی رنگ “هلویی مخملی” را به عنوان رنگ سال 2024 معرفی کرد. پنتون که به دلیل استانداردهای رنگ و راه حل های دیجیتالی در جامعه طراحی شناخته شده است، رنگ هلویی مخملی را با هدف حرکت به سمت همدلی و درک اعلام کرد. رنگی هلویی مخملی، رنگی بین صورتی و نارنجی، رنگی ملایم و جذاب است و “لطافت و پیامی از مراقبت، اجتماع و همکاری” را ارائه می دهد.

هلویی مخملی رنگ سال 2024 میلادی

این اطلاعیه همچنین به یاد بیست و پنجمین سالگرد برنامه رنگ سال پنتون است که در سال 1999 میلادی با پنتون 15-4020 سرولین آبی آغاز شد. در طول سال ها، این برنامه به یک پدیده فرهنگی تبدیل شده است و هدف آن بازتاب و بیان “حال و هوای غالب” و نگرش های جوامع جهانی ما از طریق رنگ است.

هلویی مخملی

رنگ هلویی مخملی، حس اجتماع را القا می کند و فرصتی برای درون نگری ارائه می دهد.

لتریس آیزمن، مدیر اجرایی شرکت رنگ پنتون می گوید:

در جستجوی رنگی که اشتیاق ذاتی ما برای نزدیکی و ارتباط را تکرار کند، رنگی را انتخاب کردیم که گرما و ظرافت مدرن باشد. سایه ای که با شفقت طنین انداز می کند، آغوشی لمسی ارائه می دهد و بدون زحمت بین جوان ها پل می کند.

هلویی مخملی رنگ سال 2024

در دنیای معماری و طراحی داخلی، رنگ هلویی مخملی می تواند فضایی دلپذیر ایجاد کند. ادعا می شود که این رنگ هلویی حس آرامش را تقویت می کند و فضاهایی را برای آرامش و رشد شخصی فراهم می کند. چه روی دیوار نقاشی، چه در دکوراسیون منزل و چه در مبلمان، رنگ گرمای ملایمی را به فضاهای صمیمی می بخشد.

هلویی مخملی رنگ سال

نظرات درباره رنگ سال 2024

بسیاری در شبکه های اجتماعی با انتخاب رنگ هلویی مخملی موافق بودند و آن را زیبا و با طراوت توصیف کردند. برخی نیز این رنگ را خسته کننده، غیر قابل لمس و نامطلوب پنداشتند.

برخی دیگر از کاربران شبکه های اجتماعی، هلویی مخملی را یادآور رنگ های قدیمی دانستند. در یکی از کامنت های اینستاگرام آمده است که این رنگ “من را به یاد دکوراسیون رنگ خانه ام در دهه 90 می اندازد”.

شخص دیگری می گوید:

دنیا دیگر نه هلویی است و نه مبهم. حیف.

واکنش ها به معرفی رنگ سال نشان داد که بسیاری از مردم انتظار یک سال سبز را داشتند، حتی در پی آن بودند.

یکی از کاربران گفت:

حداقل با سبز تیره یا سبز پولادین هماهنگ می شود، اما احساس می کنم مردم به امید، رشد مجدد و استواری نیاز دارند که با یک سال سبز همراه است.