صنعت گردشگری در طی سال های گذشته متحول شده است. گردشگران در حال حاضر به دنبال سفرهای سفارشی، غیر معمول یا سازگار با محیط زیست هستند تا گردشگری انبوه.

برنامه ریز سفر

برنامه ریز سفر چیست؟

حرفه برنامه ریزی سفر آینده جدیدی از صنعت گردشگری را نشان می دهد. برنامه ریز سفر معمولاً به طور مستقل کار می کند و سفرهای سفارشی برای افراد، آژانس های مسافرتی، دفاتر گردشگری، اپراتورهای تور و هتل ها ایجاد می کند. آنها انواع مختلفی از اقامت ها را برای مسافران ترتیب می دهند، مانند سفرهای سفارشی، ماه عسل، اقامت های گروهی یا سمینارها. هدف از این حرفه جدید گردشگری، “میانجی کردن” بخش گردشگری و ایجاد پیشنهادهایی به دور از گردشگری بیش از حد و ایجاد درآمد اضافی می باشد.

مسئولیت‌ های اصلی برنامه ریزان سفر شامل یافتن ارزان‌ ترین پروازها، یافتن بهترین مکان‌ های اقامتی، و رزرو گردش‌ ها و فعالیت‌ ها است. در حالی که سازماندهی تعطیلات ممکن است برای برخی دردسرساز باشد، برخی دیگر آن را لذت بخش می دانند.

برنامه ریز سفر

مزایای یک برنامه ریز سفر

بسیاری از مردم تعجب می کنند که چرا باید به جای آژانس مسافرتی از Travel Planner (برنامه ریز سفر) استفاده کنند. حقیقت این است که برنامه ریزان سفر هیچ شریک، هتل یا فعالیت خاصی برای تبلیغ ندارند. بنابراین، آنها مانند یک آژانس مسافرتی سنتی انگیزه ای جهت دریافت کمیسیون ها ندارند. در عین حال، برنامه ریزان سفر علاقه ای به فروش سفرهای بسیار گران قیمت نیز نخواهند داشت. این افراد برای کمک به مشتریان خود در صرفه جویی در زمان و هزینه در حال فعالیت هستند.

برنامه ریز سفر

معایب برنامه ریز سفر

با وجود مزایای مالی که گردشگران ممکن است دریافت کنند، رزرو ترتیبات سفر از طریق خدمات آنلاین با ضمانت‌ های متفاوت و پشتیبانی آژانس‌ های مسافرتی سنتی ارائه می‌ شود. اگر در طول سفر مشکلی وجود داشته باشد، مشتری نمی تواند روی کمک برنامه ریز حساب باز کند. در مقابل، آژانس‌ های مسافرتی سنتی به صندوق‌ های بیمه حفاظتی و بیمه مسئولیت حرفه‌ ای دسترسی دارند که به آنها اجازه می‌ دهد حتی اگر در آن سوی دنیا هستند به مشتریان خود کمک نمایند.

برنامه ریز سفر

حقوق یک برنامه ریز سفر

حقوق یک برنامه ریز سفر تا حد زیادی به تعداد فاکتورهای صادر شده بستگی دارد. دستمزد آنها به عوامل مختلفی مانند تعداد مشتریان، نوع پروژه، زمان اختصاص داده شده و نرخ ها بستگی دارد. با این حال، وبسایت Glassdoor عنوان می کند که میانگین حقوق پایه یک برنامه ریز سفر در کشور فرانسه 2261 یورو خالص در ماه است.