بر اساس آخرین داده های مربوط به فعالیت های حوزه گردشگری در دومین سال بحران ویروس کرونا، بخش گردشگری کشور عربستان انعطاف پذیری قابل توجهی در برابر این بیماری نشان داده و درآمدهای قابل توجهی برای این کشور ایجاد کرده است.

اداره کل آمار این کشور در گزارشی اعلام کرده است که درآمدهای عملیاتی گردشگری در عربستان در سال 2021 میلادی با افزایش 71 درصدی نسبت به سال قبل از آن به حدود 56.5 میلیون دلار رسیده است.

در ادامه این گزارش آمده است:

این افزایش شامل کلیه فعالیت های متمایز گردشگری می شود که درآمدهای حاصل از اقامت بازدیدکنندگان 33.2 درصد و فعالیت های غذایی و آشامیدنی 30 درصد از کل درآمدهای عملیاتی فعالیت های گردشگری را به خود اختصاص داده اند.

طبق اعلام اداره کل آمار عربستان، کل هزینه های عملیاتی برای فعالیت های گردشگری در سال 2021 میلادی تقریباً 29.7 میلیون دلار بوده است که نشان دهنده افزایش 92.2 درصدی نسبت به سال قبل است.

استراتژی کشور عربستان برای تقویت صنعت گردشگری در حال افزایش است زیرا صندوق ثروت دولتی این کشور پرتفوی خود را در این بخش گسترش می دهد. کارشناسان می گویند که با سرعت برنامه ریزی دقیقی در حال حرکت است تا صنعت گردشگری عربستان به یکی از ستون های اصلی توسعه اقتصادی  این کشورتبدیل شود.

به گفته وزارت گردشگری عربستان، دولت قصد دارد تا پایان این دهه 100 میلیون گردشگر جذب کند. برای دستیابی به این هدف، این بخش باید تا سال 2030 میلادی بیش از 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند تا شکاف عرضه را پر نماید.