لندن پایتخت و بزرگترین شهر انگلستان می باشد که از نظر قدمت نسبت به شهرهای دیگر بسیار مسن تر است. لندن توانسته در هر زمینه ای به پیشرفت چشمگیری دست بیابد که یکی از این زمینه‌ها ایجاد جاذبه های بی نظیر می باشد. جاذبه های لندن امروزه توانسته توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند و حتی شهروندان این شهر نیز با دیدن هر روز این جاذبه ها سیر نمی شوند.

جاذبه های دیدنی بسیار زیادی در لندن وجود دارد و افرادی که علاقه خاصی به فرهنگ و تاریخ دارند می‌توانند موزه ها و کلیساها را از نزدیک مشاهده کنند و افرادی که دوست دارند تفریحات متنوعی را انجام دهند می توانند از پارک هرودس دیدن کنند.

لندن توانسته به دلیل جاذبه های زیبا و شگفت انگیز به درآمد عالی دست پیدا کند، چون هر ساله گردشگران برای دیدن این جاذبه ها مبالغ زیادی را صرف می کنند. اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید حتما سری به لینک تور اروپا بزنید.

چشم لندن

چشم لندن که نام دیگرش چرخ هزاره می باشد به عنوان بلندترین چرخ و فلک اروپا شناخته شده است و ۱۳۵ متر ارتفاع دارد و همچنین به عنوان زیباترین مکان های دیدنی لندن شناخته شده است. این مکان توسط سرمایه گذاری به نام بریتیش ساخته شده و در سال ۲۰۰۰ مورد دید مردم قرار گرفت.

ویژگی های منحصر به فردی برای این مکان دیدنی وجود دارد که یکی از آنها این است که شما وقتی روی این چرخ و فلک می‌نشینید از طراحی بی نظیر آن لذت می برید و در هنگام حرکت لغزشی را در ناحیه صندلی‌ها احساس نمی‌کنید. این چرخ و فلک به صورت محفظه ای شیشه ای که دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی است طراحی شده و شما در روزهای سرد و گرم نیز می توانید از این چرخ و فلک لذت ببرید.

چشم لندن توانسته با بیش از چهار میلیون بازدیدکننده به عنوان پربازدیدترین جاذبه لندن شناخته شود که هر ساله به این بازدید کنندگان اضافه می شود. جهت اخذ ویزای شینگن این لینک را دنبال نمایید.

برج ساعت بیگ بنگ

تمام جاهای دیدنی لندن ارزشمند هستند که هر کدام از آنها شهروندان لندن را با قدمت شهرشان بیشتر آشنا می کند. برج ساعت بیگ بنگ یکی از جاهای دیدنی در لندن می باشد که شهرت بسیار زیادی در جهان دارد و از نظر معماری بسیار شگفت انگیز است و با تدبیر خاصی ساخته شده است.

هر شهری در جهان نمادی دارد که با آن شناخته می‌شود و لندن نیز با این برج ساعت توانسته شهرت خاصی در بین شهرهای دیگر پیدا کند. این ساعت در سال ۲۰۱۸ به خاطر 60 امین سالگرد تاج گذاری ملکه دوم الیزابت به نام برج الیزابت تغییر کرد. این ساعت به عنوان دقیق ترین ساعت جهان شناخته شده که این بزرگترین ویژگی برج ساعت می باشد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این ساعت در ابتدا به نام ویکتوریا نامگذاری شد و به مرور زمان با تغییر نام مواجه شد. این برج دارای ۱۱ طبقه می باشد که در هر طبقه آن معماری ها و رنگ های شگفت انگیزی به کار رفته است و در این حال ظرافت خاصی دارد.

در سال ۱۸۳۴ این برج دچار آتش سوزی شد و قسمتی از آن از بین رفت و بعد از آن مسابقه ای برگزار شد که هر معماری بتواند طراحی خاصی را به نمایش بگذارد، برنده می شود که یک معمار مشهور به نام چارلز توانست در این مسابقه برنده شود و طرح جدیدی را روی این برج پیاده کند.

کلیسای جامع سنت پل

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی لندن به نام کلیسای جامع سنت پل می باشد که بزرگترین و مشهورترین کلیسا در این شهر شناخته شده است. این کلیسا دارای گنبد بزرگی است که طول آن ۳۲ متر می باشد. این کلیسا از سال ۱۰۸۷ تا ۱۳۱۴ شروع به ساخت کرد و توانست عنوان چهارمین کلیسای زیبا را در جهان به خود اختصاص دهد.

این کلیسا امروزه توانسته به عنوان آثار تاریخی و همچنین مکان دیدنی بی نظیر شناخته شود و بیشتر گردشگران علاقه خاصی به این کلیسا پیدا کرده‌اند، چون نظیر آن را در هیچ جای دیگر نتوانستند پیدا کنند. معماری این کلیسا توسط یک فرد بریتانیایی به نام کریستوفر می باشد.

شاید جالب باشد که بدانید بخشی از این کلیسا توسط یک آتش سوزی بزرگ از بین رفت، ولی در سال ۱۶۹۷ دوباره توانست زیبایی خود را به نمایش بگذارد.

شاید شما این کلیسا را در فیلم های معروف مشاهده کرده باشید و فکر کرده باشید که این کلیسا واقعیت ندارد، ولی باید بگوییم که در فیلم شرلوک هلمز این کلیسا به صورت واقعی به نمایش گذاشته شد. شخصی که برای اولین بار در این کلیسا دفن شده آقای کریستوفر که همان معمار معروف این کلیسا است، می باشد.

در این کلیسا تالار طلایی وجود دارد که شما می‌توانید افق های لندن را مشاهده کنید و از معماری داخلی تالار لذت ببرید.

کاخ باکینگهام

یکی از زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین جاذبه های گردشگری لندن، کاخ باکینگهام می باشد. این کاخ یکی از برجسته ترین و بزرگترین کاخ ها در جهان می باشد که امروزه محل برگزاری رژه گارد سلطنتی است و توانسته میزبان نمایش های باشکوه لندن باشد.

بیشتر افراد این کاخ را به دلیل معماری زیبا و جشن هایی که در آن برگزار می شود، دوست دارند و می توانند در هر فصل نمایش های رنگارنگی را مشاهده کنند و از مزایای بزرگ آن یعنی رایگان بودن بهره ببرند و می توانند تمام موسیقی های سنتی لندن را در آنجا گوش دهند.

 این کاخ در سال ۱۸۳۷ ساخته شده و از زمانی که ملکه به سلطنت رسید، شکوه این کاخ چند برابر شد. وقتی وارد کاخ می‌شوید می‌توانید گالری های ملکه را مشاهده کنید و اتاق‌هایی که خاندان سلطنتی در آنجا به امور دولتی می پردازند را نیز بازدید کنید.

اگر اولین بار است که این کاخ را مشاهده می‌کنید می‌توانید از راهنما استفاده کنید، چون در این کاخ اتاق ها و چیزهای دیدنی وجود دارد که فقط این افراد می‌توانند شما را کمک کنند.

کینگزکراس

جاذبه های توریستی لندن بسیار زیاد هستند و یکی از این جاذبه های توریستی، ایستگاه راه‌آهن کینگز کراس در لندن می باشد. این ایستگاه در سال ۱۸۵۲ تاسیس شده و در منطقه کمدن لندن قرار گرفته است و یکی از شلوغ ترین ایستگاه های قطار در لندن می باشد و توانسته بزرگترین قطب های حمل و نقل کشور را به خود اختصاص دهد و از این رو مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در بیشتر فیلم ها شما می توانید این ایستگاه را مشاهده کنید که یکی از این فیلم ها هری پاتر می باشد. این ایستگاه به سبک گوتیک ویکتوریایی ساخته شده است که امروزه این سبک را به عنوان یک شاهکار معماری می شناسند، چون نمای بیرونی این ایستگاه دارای آجر های قرمز و زرد است و شما می‌توانید برج ساعت را نیز در آنجا مشاهده کنید.

در داخل این ایستگاه شما می‌توانید ساختمان های صنعتی را مشاهده کنید و همچنین انواع مختلفی از کافه ها و فروشگاه ها برای خدمت رسانی مسافران قرار گرفته اند.

هرودس

یکی دیگر از مکان های گردشگری لندن هرودس می باشد که امروزه بهترین جاذبه گردشگری در بین بانوان است، چون یکی از بزرگترین فروشگاه های چند منظوره در لندن و جهان می باشد که علاوه بر اینکه خدمات ویژه ای را به شهروندان و مسافران ارائه می‌دهد، توانسته به عنوان یکی از مکان های گردشگری به شمار رود.

مراکز خرید زیادی در لندن وجود دارند، ولی این مکان قابل مقایسه با مراکز خرید دیگر نیست، چون در این مرکز خرید شما می توانید از مکان های تفریحی از جمله استخر و زمین بازی استفاده کنید و اگر گرسنه شدید میتوانید در رستوران ها انواع مختلفی از غذاهای سنتی لندن را سفارش دهید.

هاید پارک

هایده پارک یکی از چهارمین پارک های سلطنتی بریتانیا در لندن می باشد. مکان های دیدنی لندن بسیار زیاد هستند ولی مکانی که شما بتوانید تمام تفریحات را در آن انجام دهید و یک روز خوب داشته باشید، هاید پارک می باشد. این پارک در سال ۱۵۳۶ تاسیس شد و در سال ۱۶۳۷ توانست پذیرای عموم مردم باشد و در کوتاه ترین زمان به عنوان پارک معروف و دوست داشتنی در میان مردم تبدیل شد.

در این پارک انواع مختلفی از مجسمه های معروف و آبشار هایی با ارتفاع بالا ساخته شده اند که باعث شده جذابیت و تنوع تفریحات این پارک افزایش یابد. در قرن ۱۸ میلادی به دستور ملکه کارولین به این پارک توجه ویژه ای شد و توانست یک عضو جدا ناپذیر از مردم به حساب آید.

باغ گل رز در این پارک قرار دارد و شما می توانید در اوایل تابستان هم برای دیدن این پارک و هم برای لذت بردن از گل های رز به آنجا سر بزنید.

شما می توانید در فصل بهار و تابستان قایق سواری را در دریاچه معروفی به نام سرپنتاین که در این پارک وجود دارد تجربه کنید.

در این پارک یک درخت بلوط وجود دارد که محل تجمع گروهی از معترضان می باشد که به مرور زمان این درخت نابود شد. شاید برای شما جالب باشد که در این پارک ۵۲ ستون به عنوان نمادی از شهروندان عادی که در بمب‌گذاری تروریست‌ها کشته شدند وجود دارد. اگر قصد سفر در فصل بهار را دارید حتما سری به تور اروپا نوروز 1402 نیز بزنید.

موزه بریتانیا

موزه های زیادی در لندن وجود دارند که در بین آنها یکی از بزرگ‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های جهان، موزه بریتانیا می باشد. موزه های لندن هر کدام نسبت به یکدیگر دارای شگفتی های خاصی هستند و به هیچ عنوان نمی‌توان این موزه ها را با یکدیگر مقایسه کرد.

در این موزه بیش از ۷ میلیون آثار باستانی از فرهنگ ها و اقوام این کشور به جای مانده است. آثار تاریخی و زیبایی های زیادی در این موزه وجود دارد و از این رو بازدید ان کاملا رایگان می باشد. هر ساله تعداد گردشگران برای دیدن این موزه افزایش می یابد و از این رو موزه به ۹۴ گالری و ۱۰ بخش تقسیم شده تا جذابیت آن چند برابر شود.

این موزه در سال ۱۷۵۳ میلادی توسط دانشمند ایرلندی با تصویب مجلس وقت تاسیس شد. معماری های بی نظیری در این موزه به کار گرفته شده است، به این گونه که شما می‌توانید ۴۳ ستون را با ارتفاع ۱۴ متر مشاهده کنید.

بخش های مختلفی به این موزه اضافه شده که یکی از این بخش ها مربوط به موزه تاریخ طبیعی لندن است که در سال ۱۸۸۱ اضافه شده است. در سال ۱۹۷۳ کتاب خانه‌ای با نسخه‌های خطی و نشریات جهان به این موزه اضافه شد و شما در این موزه می توانید مجسمه پارتنون را مشاهده کنید و از گالری های مصر لذت ببرید.