به نقل از وبسایت فدراسیون فوتبال، دبیرکل فدراسیون در ابتدا ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت صدیقه عالم حضرت فاطمه الزهرا (س) گفت:

با توجه به کسب امتیازات عالی و آرامش خاطر هواداران تیم ملی بزرگسالان به جهت صعود محتمل و بدون حاشیه به جام جهانی 2022 کشور قطر که در سایه تلاش ملی پوشان غیرتمند و حمایت همه شما مردم عزیز کشورمان تحقق یافته است، فدراسیون فوتبال در نظر داشت که موضوع پیش آمده پیرامون جناب آقای مهدوی کیا، سرمربی تیم ملی امید کشورمان را در فضایی آرام و بدون حاشیه و هیاهو بررسی و اظهار نظر نماید.

حسن کامرانی فر

کامرانی فر دبیرکل فدراسیون همچنین ذکر کرد:

 مسابقه بیادماندنی تیم های ملی کشورمان ایران و کشور آمریکا در جام جهانی 1998 و گل تاریخی مهدی مهدوی کیا به کشور آمریکا که باعث شادی دل میلیون ها ایرانی داخل و خارج از کشور شده و همچنین خصلت های پهلوانی و اخلاقی مهدی مهدوی کیا در خارج از گود ورزش، دیدار وی از خانواده شهید مدافع حرم سردار شهید رضا فرزانه و وابستگی خانوادگی مهدی مهدوی کیا به یکی از شهدای 8 سال دفاع مقدس، گویای ارادت و احترام و اعتقاد وی به اصول اخلاقی و ارزشی ایرانمان بوده که این نکته بر کسی پوشیده نیست.

کامرانی فر همچنین افزود:

ضمن احترام به دغدغه درست دلسوزان واقعی ایرانمان و علیرغم برخی پیش داوری ها و هجمه های نادرست و بعضا ناحق سعی شد این موضوع صبورانه و از ابعاد گوناگون و پس از شنیدن صحبت های مهدی مهدوی کیا مورد بررسی قرار بگیرد و نتایج آن به استحضار عموم ورزشکاران و ملت شریف کشورمان رسد. ایشان به عنوان یک فوتبالیست مطرح و در سطح کلاس جهانی براساس دعوت رسمی رئیس فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) و در معیت وی در این مسابقه شرکت نمودند. اتفاقات پیرامون و حواشی غیر ورزشی حاکم بر این بازی باعث هوشیاری و مدیریت مناسب موضوع توسط مهدوی کیا شد و مستندات اقدامات مهدی مهدوی کیا در حین بازی موجود بوده که مورد تایید نهاد نظارتی وزارت ورزش و جوانان نیز قرار گرفته است. مهدوی کیا یکی از مفاخر فوتبال کشورمان است. این دعوت مستقیم از طرف فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) انجام شد و فدراسیون کشورمان نقشی در آن نداشت، اما فدراسیون همیشه پشتیبان ستاره ها و اسطوره های فوتبال میهن مان است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال کشورمان همچنین گفت:

همه مهدی مهدوی کیا را می شناسند. او سمبل افتخارآفرینی برای جمهوری اسلامی ایران است و در همه این سال‌ها، مردم میهنمان را خوشحال نموده. همه شاهد بودیم او در همه حال به خانواده‌های شهدا ادای دین کرده و احترام همه را نگه داشته است. خیلی ها ممکن است بروند، اما مهدی مهدوی کیا که در آلمان زندگی کرده، خودش آمد و با کمترین امکانات و حقوق سکان تیم ملی امید ایران را در دست گرفت. قدر چنین سرمایه هایی را میدانیم. فدراسیون فوتبال پشت بزرگان فوتبال کشور است و سرمایه های ما همین ها هستند. مردم کشورمان همیشه قدردان فرزندان خوبشان هستند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال (حسن کامرانی فر) در آخر ضمن عذرخواهی از بابت دلخوری ناخواسته هواداران به جهت تاخیر در اظهار نظر مربوطه به خاطر بررسی صبورانه و صحیح این موضوع اظهار داشت: به امید خداوند شاهد صعود تیم ملی امید کشورمان به المپیک پیش رو باشیم.