آیا قصد سفر به شهر مقدس مشهد دارید؟ دوست دارید درباره شهر مشهدالرضا اطلاعات بیشتری قبل از مسافرت کسب کنید؟ پس با ما همراه باشید.

مشهد یا به انگلیسی Mashhad، که به آن مشهد مقدس و مشهدالرضا نیز می گویند، دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران(پایتخت) است. مشهد در شمال شرقی کشورمان و در حدود 900 کیلومتری از پایتخت قرار دارد. این شهر مرکز استان خراسان رضوی است و جمعیتی بیش از 3 میلیون نفر دارد.

مهم‌ ترین مکان مذهبی مشهد که مهم‌ ترین مکان مذهبی کشورمان نیز هست، حرم علی بن موسی‌ الرضا است. پایتخت معنوی ایران سالانه پذیرای بیش از 30 میلیون زائر داخلی و دو میلیون زائر خارجی است. موزه‌ های آستان قدس رضوی نیز که خود شامل چندین موزه است، در مجموعه حرم قرار دارد.

مشهد

تور مشهد

مطمئنا شما خواننده این مقاله تا به امروز یک بار به مشهد سفر کرده اید یا در اطراف خود کسانی را دارید که به این شهر رفته اند. با به زبان آوردن نام این شهر ناگهان ذهنمان یاد حرم امام رضا (ع) می افتد و دلمان می خواهد ای کاش در همان لحظه آنجا می بودیم. این شهر همیشه پر از مسافران داخلی و خارجی است، که بیشترشان برای زیارت به مشهد مقدس آمده اند. از دیگر جاهای دیدنی که مسافران زیادی به آنجا می روند میتوان مسجد گوهرشاد، آرامگاه نادرشاه، آرامگاه فردوسی، خانه تاریخی داروغه و … نام برد.

به همین جهت برای تور مشهد باید اطلاعات کافی و راهنمای سفری جامعی را داشته باشید و با برنامه ریزی کامل عازم شهر مشهد شوید.

حرم امام رضا (ع)

حرم امام رضا (ع)

سفر به مشهد با زیارت حرم امام حال و هوای دیگری دارد. مکانی مقدس و گرامی که سالانه زائران بسیاری به زیارت حرم امام رضا (ع) می آیند.

وسعت حرم حرم امام رضا (ع) در طول بازسازی‌ ها از 12 هزار مترمربع به مساحت کنونی آن در حدود یک میلیون متر مربع رسیده‌ است که آن را تبدیل به یکی از بزرگترین اماکن مذهبی جهان کرده است.

در فضای روضه منوره، یک ضریح موجود است که جنس آن از طلا و نقره است. وجود ایوان‌ ها، رواق‌ ها و مدرسه‌ ها در گرداگرد حرم، به وسعت این حرم افزوده‌ است. هم‌ اکنون ۲۱ رواق، چهار ایوان، ۴ مدرسه، ۲ سقاخانه، ۹ صحن و ۶ بست در حرم وجود دارد.

نظرات مسافران خارجی تور مشهد

همانطور که گفته شد مسافران زیادی به قصد زیارت حرم عازم سفر به مشهد می شوند، که ما برای شما خوانندگان مجله اینترنتی نظرات مسافران خارجی را میخواهیم بازگو کنیم.

شخصی با نام سیرو که ساکن کشور انگلیس است، درباره سفر خود به مشهد می گوید:

معماری و پرسنل بسیار خوش اخلاق.
برای من فوق الغاده جداب بود، خوشبختانه همه داوطلبان بسیار مهربان و مفید هستند. من نمی توانم ماه ها صبر کنم تا دوباره آنجا را ببینم. مکانی پر از آرامش و شادی.

یا شخصی به نام مهدی ساکن کشور هلند می گوید:
من کلماتی برای توضیح این تجربه پیدا نمی کنم، باید به مشهد بروید تا آن را احساس کنید.
این شهر بهترین مکان برای بازدید گردشگران است. وقتی در اطراف قدم می زنید، می توانید یک طرح زیبا را ببینید که باعث می شود احساس کنید باید یک روز طولانی را برای تماشای آن صرف کنید.
مسجد گوهرشاد
مسجد گوهرشاد

مسجد گوهرشاد در این شهر در کنار حرم علی بن موسی الرضا (ع) به دستور گوهرشادبیگم همسر شاهرخ ساخته شده است. به دلیل ظرافت و زیبایی کاشی کاری و خط و اسلوب معماری مسجد گوهرشاد، این مسجد از شاهکارهای معماری ایرانی در دوره تیموری و به دلیل مجاورت با آرامگاه علی بن موسی الرضا (ع) از مهم‌ترین و شلوغ‌ ترین مسجدهای ایران به‌ شمار می رود. با سفر به مشهد مقدس، گنبد فیروزه ای آبی مسجد گوهرشاد هم جوار با گنبد حرم علی بن موسی الرضا (ع) را به آسانی مشاهده خواهید کرد.

مسجد گوهرشاد
نظرات مسافران خارجی تور مشهد
همانطور که گفته شد مسافران زیادی به قصد زیارت حرم عازم سفر به شهر مشهد می شوند، که ما برای شما خوانندگان مجله اینترنتی نظرات مسافران خارجی را که از مسجد گوهرشاد هم دیدن کرده اند بازگو می کنیم.

شخصی با نام سلیم که ساکن کشور انگلیس است، درباره بازدید از مسجد گوهرشاد می گوید:

از یکی از صحن ها می توان به گوهرشاد دسترسی داشت و اکنون بخشی از مجموعه حرم است. داستان خوبی پشت بنای این مسجد و معماری آن نهفته است. کاشی کاری نفیس برای شگفتی وجود دارد. این مسجد بسیار زیباست.
یا فردی دیگر که ساکن کانادا است و بتازگی از این مسجد دیدن کرده است می گوید:
این مسجد تاریخی است و مربوط به 600 سال پیش است. شاهرخ شاه تیموری این مسجد را برای همسرش گوهرشاد بیگم آباد کرده است. فضای معنوی شگفت انگیز و در چند قدمی حرم امام رضا علیه السلام. حتما دیدن کنید.