بدون شک یکی از بهترین و بزرگترین بازیکنان تاریخ والیبال کشورمان ایران آقای سعید معروف بحساب می آید. معروف یکی از سردمداران نسل طلایی ورزش والیبال ایران ما به حساب می‌آید. سعید معروف پاسور سابق تیم ملی کشورمان به اندازه ای طی یک دهه گذشتهر نگاه ها را به خود معطوف نموده که در جهان بسیاری از افراد والیبال کشورمان را با اسم او میشناسند.

ولی انگار پایان کار حرفه‌ای معروف در تیم ملی والیبال کشورمان به تلخ ترین شکل ممکن رقم خورد. کشورمان در المپیک توکیو 2020 یک شروع فوق العاده و عالی داشت و توانست کشور لهستان قدرتمند را شکست دهد تا حتی بسیاری از افراد امیدوار شوند که وعده فدراسیون والیبال یعنی روی سکو رفتن عملی خواهد شد.

ولی تیم ولادیمیر آلکنو در سه مسابقه پیاپی برابر تیم های والیبال کانادا، ایتالیا و ژاپن عملکردی ضعیف داشت که از رسیدن به مرحله حذفی المپیک باز ماند. ولی شاید تلخ تر از حذف از المپیک، اشک های کاپیتان تیم ملی والیبال ایران بود. جایی که بغض سعید معروف بعد از شکست مقابل کشور ژاپن و حذف از المپیک شکست و بسیاری از علاقه مندان به ورزش والیبال را تحت تاثیر قرار داد.

وضعیت کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان بعد از این حذف تلخ به قدری ناراحت کننده بود که حتی ولادیمیر آلکنو بعد از المپیک در مصاحبه ای تاکید کرد که اوضاع این بازیکن بعد از بازی با کشور ژاپن را حتی برای دشمن خود هم آرزو نمیکند.

ولی چند روز پس از پایان رقابت‌های المپیک توکیو 2020 سعید معروف در یک پست اینستاگرامی به نوعی خداحافظی خود را از والیبال اعلام نمود اما بسیاری از جمله سرمربی و سرپرست جدید تیم ملی والیبال ایران یعنی بهروز عطایی و مصطفی کارخانه ابراز امیدواری نمودند که بتوانند ستاره اصالتا ارومیه ای را به تیم بازگردانند. ولی با این حال سعید معروف در روزهای اخیر دوباره پستی منتشر و تاکید نمود که اصلا خداحافظی او از روی احساسات نبوده است و همچنین اعلام نمود که هرگز قصد دور شدن از ورزش والیبال را ندارد و می‌خواهد رشته ورزشی محبوب خود را به شکل دیگری ادامه دهد.

سعید معروف بعد از پایان رقابت‌های المپیک توکیو 2020 با دیگر اعضای تیم ملی والیبال به کشورمان سفر کرد و سپس راهی کشور آمریکا شد. همچنین بعد از این رخداد گفته شد که معروف قصد دارد کار خود را در مربیگری دنبال نماید و حتی شایعاتی نیز پیرامون حضور او در لیگ چین به عنوان مربی، بازیکن شنیده شد.

سعید معروف در آمریکا

ولی در دو سه روز گذشته عکس هایی در شبکه‌های مجازی دست به دست شد که در نوع خود جالب توجه به نظر میرسید. جایی که سعید معروف در کشور آمریکا مشغول یاد دادن ورزش والیبال به دوستداران این رشته ورزشی است تا شایعه ورود این اسطوره والیبال کشورمان به عرصه مربیگری بیش از پیش قوت بگیرد.

در همین راستا پیگیری ها حاکی از آن است که سعید معروف این روزها در بخش های مختلف کشور آمریکا کارگاه‌های آموزشی والیبال برگزار می نماید. موضوعی که با استقبال زیادی در آمریکا مواجه شده و حتی بیان می شود که خود آمریکایی ها خواهان برگزاری این کلاس های درس والیبال توسط سعید معروف شده اند و با توجه به این حجم از استقبال آنها، ممکن است این کلاس‌ها همچنان ادامه پیدا نماید.

سعید معروف در آمریکا

نخستین دوره این کلاس‌ها در مجموعه ورزشی «Pulse Athletics VBC» برگزار می شود. صفحه رسمی این مجموعه در شبکه های اجتماعی بعد از انتشار عکس هایی از کلاس ها نوشت: “قصد داریم یک تشکر جانانه از سعید معروف به خاطر برگزاری اولین دوره از کلاس های والیبال ایشان داشته باشیم. این باعث افتخار ما بود که سعید معروف به ورزشکاران ما آموزش دهد که چگونه پیشرفت کنند و به بهترین ورژن خودشان تبدیل شوند. هیچگاه این کلاس‌ها را فراموش نخواهیم کرد و همچنان منتظر تصاویر و ویدئوهای بیشتر بمانید.”