ریودوژانیرو در هر زمان از سال یک مقصد عالی است، اما در برخی از فصل های سال برای انواع مختلف مسافران بهتر است.

چه به دنبال خنک ترین دما باشید یا چه بزرگ ترین مهمانی ها و چه مسافری مقرون به صرفه برای صرفه جویی در پول خود هستید، این مقاله می تواند به شما کمک کند بهترین زمان برای سفر به شهر شگفت انگیز برزیل را پیدا کنید.

در ادامه این مقاله نحوه انتخاب بهترین زمانی که باید برای سفر خود به ریودوژانیرو برنامه ریزی کنید، بیان شده است.

بهترین زمان سفر به ریودوژانیرو

آب و هوای ریودوژانیرو چگونه است؟

فصول ریودوژانیرو مطابق با فصل های نیمکره جنوبی است، به این معنی که گرم ترین ماه ها از نوامبر تا مارس است، در حالی که دما از آوریل تا اکتبر کاهش یافته و سردتر می شود.

در طول فصل زمستان، ژوئن تا آگوست، ممکن است با هوای سرد، بادی و خاکستری مواجه شوید، اما معمولاً با تابش آفتاب و روزهای ساحلی با دمای 26 درجه سانتیگراد (79 درجه فارنهایت) از بین می رود.

با نزدیک شدن به فصل گرم تابستان، احتمال اینکه باران های بعد از ظهر را برای فرونشاندن گرمای استوایی مشاهده کنید، بیشتر از طوفان های بارانی سرد و خاکستری زمستان خواهد بود. بقیه سال می توانید منتظر آسمان های آفتابی و بعدازظهرهای گرم باشید، البته همراه با عصرهای گرم که برای یک شب در شهر عالی هستند.

با این حال، فقط آب و هوا نیست که از آن برای برنامه ریزی سفرهای خود استفاده می کنید. هنگام انتخاب زمان سفر به ریودوژانیرو، همچنین باید در نظر بگیرید که چه جشنواره هایی برگزار می شوند، چه نوع ازدحامی باید انتظار داشته باشید، یا چه زمانی از سال برای مسافرانی که بودجه اندکی دارند، بهترین است.

دسامبر تا فوریه بهترین زمان برای مهمانی ها و جشنواره ها است

تابستان گرم ترین، شلوغ ترین و گران ترین زمان سال برای سفر به ریودوژانیرو است. مدرسه برای تعطیلات تابستانی بسته است و گردشگران از سراسر کشور برزیل و سراسر جهان برای تجربه شب سال نو و کارناوال مشهور جهانی ریودوژانیرو به شهر می آیند.

البته اقامتگاه ها به طرز عجیبی گران است و احتمالاً از ماه ها قبل رزرو می شوند. با این حال، هر دو رویداد نیز سفرهای رویایی هستند، و اگر در لیست شما وجود دارند، زمان شگفت انگیزی برای حضور در این شهر است.

بهترین زمان سفر به ریودوژانیرو

فوریه زمان کارناوال است

کارناوال های ریودوژانیرو معمولاً در ماه فوریه برگزار می شوند، اگرچه تاریخ آن هر سال تغییر می کند و گاهی اوقات در ماه مارس به پایان می رسد.

در حالی که تعطیلات واقعی ممکن است فقط چند روز طول بکشد، جشن های کارناوال در ریودوژانیرو ماه ها قبل از رویداد واقعی شروع می شوند و مهمانی های خیابانی تقریباً هر آخر هفته از آغاز سال نو برگزار می شوند.

حتی اگر نتوانید خود را به کارناوال برسانید، می توانید با رسیدن یک یا دو هفته قبل از تعطیلات واقعی، یا با اقامت یک هفته بعد از آن، طعم تجربه ای بی نظیر را بدون صرف هزینه های هنگفت بچشید.

مارس تا مه بهترین زمان برای دیدن نحوه زندگی کاریوکاها است

در برزیل، آنها می گویند که سال واقعاً پس از پایان کارناوال شروع می شود، که ماه مارس را به “آغاز” واقعی سال تقویم تبدیل می کند. پس از یک تابستان استراحت و مهمانی، کاریوکاها (ساکنان ریودوژانیرو) شروع به بازگشت به محل کار خود می کنند و زندگی به سرعت آرام تری باز می گردد.

دمای گرما شروع به کاهش می کند و در خارج از تعطیلات عید پاک، گردشگری به طور قابل توجهی کند می شود. ماه مارس تا مه بهترین زمان سال برای نگاه واقعی به زندگی در ریودوژانیرو و نگاه کردن به ریتم روزانه این شهر است.

اگر بودجه زیادی ندارید از سفر هنگام عید پاک خودداری کنید. این تعطیلات بزرگ باعث افزایش سرسام آور هزینه ها می شود و جمعیت توریستی را به یاد فصل پربازدید می آورد.

بهترین زمان سفر به ریودوژانیرو

ژوئن تا آگوست بهترین زمان برای آفتاب زمستانی و جشنواره های سنتی است

ژوئن تا آگوست در ریودوژانیرو زمستان است، و اگرچه دمای هوا به ندرت کمتر از 15 درجه سانتیگراد (59 درجه فارنهایت) می شود، هر چیزی کمتر از 20 درجه سانتیگراد (68 درجه فارنهایت) در حال حاضر دلیلی برای ساکنان شهر برای پوشیدن کلاه و کت خود است.

خوشبختانه، یک سنت زمستانی وجود دارد که “سرما” را ارزشمند می کند. جشنواره هایی مانند “فستا جونینا” تا ژوئن و ژوئیه برگزار می شوند و برخی از روزهای مهم قدیسان را به شیوه ای معمولی در حومه شهر جشن می گیرند، با مهمانی های بی پایان با رقص های سنتی، نوشیدنی ها و لباس ها.

سپتامبر تا نوامبر بهترین زمان برای مسافران مقرون به صرفه است

بهار احتمالاً بهترین زمان سال برای سفر به ریودوژانیرو است. مدرسه ها دوباره شروع شده اند، دما دوباره بالا رفته و روزها معمولا آفتابی و زیبا هستند.

انبوهی از رویدادها و فعالیت های فرهنگی، از کنسرت ها تا فستیوال های کامل مانند Rock the Mountain یا STU Skate Open – وجود دارد، اما در خارج از تعطیلات ملی برزیل، همچنان می توانید از شلوغی و قیمت های دیوانه کننده اجتناب کنید.

قبل از شروع شلوغی تابستان و افزایش قیمت ها با افزایش دما، از این ماه های جادویی آرامش در شهر لذت ببرید. این بهترین زمان برای سفر به شهر ریودوژانیرو و به مقاصد نفس گیر مانند Paraty ، Ilha Grande یا Petrópolis است.