آفریقای جنوبی از کیپ تاون پویا و ژوهانسبورگ جهان‌وطن گرفته تا مناطق وحشی پر از حیات وحش مانند کالاهاری و کوه های دراکنزبرگ، سرشار از ماجراجویی است. بهترین زمان برای سفر به آفریقای جنوبی بستگی به این دارد که کجا می خواهید بروید و زمانی که به آنجا می رسید چه کاری می خواهید انجام دهید.

به طور کلی آب و هوای آفریقای جنوبی در شمال گرمتر و در جنوب سردتر است. همچنین آب و هوای متفاوتی را در سواحل در مقایسه با فلات مرتفعی که بیشتر این کشور را تشکیل می دهد، خواهید دید، جایی که تمایل به خشکی دارد. معمولاً سواحل اقیانوس هند گرمسیری تر است، در حالی که آب و هوا در سواحل اقیانوس اطلس ملایم تر است، اگرچه مه سرد و بادهای گرم بیابان هنوز هم می توانند باعث تغییر وضعیت آب و هوایی شوند.

شهرهای کیپ تاون و کیپ غربی از نظر آب و هوا منحصر به فرد هستند و فصل بارانی خود را در زمستان (ژوئن تا آگوست) دارند. در بقیه نقاط آفریقای جنوبی، باران ها در تابستان نیمکره جنوبی (از نوامبر تا مارس) می رسد، اما سیلاب ها به ندرت برای مدت طولانی دوام می آورند و احتمال رعد و برق فراوان وجود دارد.

برای بسیاری از مسافران، آب و هوا نسبت به جشنواره های پر جنب و جوش آفریقای جنوبی و مهاجرت های سالانه و فصل های تولید مثل جمعیت های متنوع حیات وحش این کشور، عامل کمتری است. هر دلیلی که برای سفر به آفریقای جنوبی دارید، در این مقاله با بهترین زمان برای سفر به این کشور آفریقایی آشنا خواهید شد.

نوامبر تا مارس فصل اوج جشنواره است، با قیمت های بالا

نوامبر تا مارس تابستان در آفریقای جنوبی است، با حداکثر دمای روز به 32 درجه سانتیگراد (90 درجه فارنهایت)، اغلب با رطوبت بسیار زیاد. اگر به دنبال سفر در فصل اوج هستید، باید از قبل برنامه ریزی کنید. اقامتگاه ها در مناطق ساحلی و پارک های ملی را میتوان از ماه ها قبل رزرو کرد و مکان های محبوب تعطیلات شاهد افزایش قیمت اقامتگاه ها تا 50 درصد یا بیشتر هستند.

پیشنهاد می شود، اگر بودجه سفر در این فصل را دارید، می توانید از مجموعه ای از جشنواره ها و رویدادها لذت ببرید. AFROPUNK، یک جشنواره بین المللی موسیقی چند روزه عظیم که هنرمندانی را از سراسر جهان جذب می کند، در ماه دسامبر آغاز می شود. کارناوال مینسترل کیپ تاون (که در محلی به عنوان Kaapse Klopse شناخته می شود) هر ساله در روز 2 ژانویه برگزار می شود، یک رژه خیابانی با روحیه بالا که مربوط به اواسط دهه 1800 میلادی است و پیوندهای مهمی با غلبه بر آپارتاید و تاریخ طولانی بردگی آفریقای جنوبی دارد.

جشنواره غرور کیپ تاون در اواخر ماه فوریه یا اوایل مارس برگزار می شود و پس از آن تور دوچرخه سواری کیپ تاون برگزار می شود که علاقه مندان به دوچرخه سواری را از سرتاسر جهان به همراه می آورد. ماه مارس همچنین شاهد جشنواره بین المللی جاز کیپ تاون و Klein Karoo Nasionale Kunstefees، یکی از بزرگترین جشنواره های هنری آفریقای جنوبی است که در Oudtshoorn در کیپ غربی برگزار می شود.

حیات وحش آفریقای جنوبی

آوریل، می، سپتامبر و اکتبر به معنای قیمت های پایین تر و تماشای عالی حیات وحش در آفریقای جنوبی است

در این فصل ها آفریقای جنوبی شاهد جمعیت کمتر و چندین جشنواره مهم است، از جمله جشنواره موسیقی Splashy Fen آوریل در دوربان. جذابیت بزرگ در پاییز (آوریل تا مه) تماشای حیات وحش است، زیرا انتهای هوای خشک تابستان، حیات وحش را به فضای باز می آورد. فصل زندگی برای ایمپالا که یکی از فراوان ترین بز کوهی آفریقای جنوبی است، در آوریل آغاز می شود و با کوتاه تر شدن روزها، تسلط (مانند برخورد شاخ ها) افزایش می یابد.

ماه های بهار سپتامبر و اکتبر بهترین شانس را برای رویارویی با پستانداران، از جمله در مراکز تماشای نهنگ مانند هرمانوس به ارمغان می آورد. فصل گل های وحشی در اواخر آگوست در شمال و اوایل سپتامبر در جنوب به اوج خود می رسد، اما بسته به میزان بارش باران می تواند از ماه ژوئیه شکوفا شود و اگر خیلی گرم نباشد، تماشای آن تا اکتبر ادامه دارد.

ژوئن تا آگوست بهترین زمان برای مسافران مقرون به صرفه است

زمستان آفریقای جنوبی از ژوئن تا آگوست قیمت های پایین تر (به جز سافاری ها) و جمعیت کمتری را به همراه دارد. این فصل بارانی در کیپ تاون و کیپ غربی است، اما هنوز آفتاب زیادی در اطراف وجود دارد. در رستوران های کیپ تاون به دنبال تخفیف های زمستانی مناسب برای صرفه جویی در هزینه های سفر خود باشید.

در سایر نقاط کشور آفریقای جنوبی، زمستان ها بسیار خشک تر است و شرایط برای سافاری ایده آل است. با این حال، برای شب های سرد و رانندگی های سرد صبح زود آماده باشید. برترین جشنواره های زمستانی شامل جشنواره ملی هنر (ژوئن) در کیپ شرقی و جشنواره 10 روزه صدف Knysna در ژوئن یا جولای است.

ذخایر شکار آفریقای جنوبی در ماه های زمستان بهترین است

اگر قصد دارید به سافاری بروید، باران می تواند مانعی برای سفر شما باشد. ذخایر شکار شمالی مانند پارک ملی کروگر از ماه می تا سپتامبر، در زمستان آفریقای جنوبی، خشک ترین است. در حالی که ممکن است پس زمینه های سرسبز را برای عکس های خود نداشته باشید، اما تشخیص حیات وحش اغلب آسان تر است، زیرا پوشش گیاهی از بین می رود و حیوانات در اطراف چاله های آب جمع می شوند.

شب های سرد زمستانی نیز به معنای پشه های کمتری است، اما باید لایه هایی را برای گرم نگه داشتن در طول فعالیت های صبحگاهی به همراه داشته باشید. برای سافاری ها در کیپ غربی، ماه های تابستان آفریقای جنوبی خشک تر است، اما این مصادف با دوره شلوغ کریسمس و تعطیلات تابستانی مدارس آفریقای جنوبی است.

سفر به آفریقای جنوبی

اوج تماشای نهنگ در سپتامبر و اکتبر است

اگرچه نهنگ ها و دلفین ها را می توان در تمام طول سال در سواحل جنوبی و شرقی آفریقای جنوبی دید، اما سپتامبر و اکتبر ماه های اوج تماشای نهنگ ها در آفریقای جنوبی هستند. بین ماه ژوئن و نوامبر، نهنگ های حقیقی جنوبی و گوژپشت ها به قطب جنوب مهاجرت می کنند تا تولید مثل کنند و بچه هایشان را در آب های گرم تر موزامبیک و ماداگاسکار به دنیا بیاورند. از ماه مه تا ژوئن نیز شاهد تعداد زیادی ماهی ساردین خواهید بود که نهنگ ها، دلفین ها، کوسه ها و پرندگان دریایی را به خود جذب می کند. شهر دوربان یک مکان عالی برای تماشای این منظره ها است.

در حالی که بیشتر از قایق های تماشاگر نهنگ خواهید دید، نهنگ ها اغلب به اندازه کافی به ساحل نزدیک می شوند که از خشکی دیده شوند. این به ویژه در نزدیکی شهر هرمانوس است که توسط صندوق جهانی حیات وحش به عنوان یکی از برترین مقاصد تماشای نهنگ در جهان جشن گرفته می شود، جایی که نهنگ ها را می توان در اوایل آوریل دید. شهر Gqeberha (به نام پورت الیزابت یا PE سابق) در کیپ شرقی به عنوان پایتخت جهانی دلفین های بینی بطری شناخته می شود و غلاف ماهی ها اغلب بین ژانویه و ژوئن دیده می شوند.