شرکت OpenAI در یک پست وبلاگی، راه اندازی یک برنامه جدید را اعلام کرده است که به کارشناسان امنیتی اجازه می دهد هرگونه باگ یافت شده در API و ChatGPT را بررسی و گزارش کنند. این برنامه که به عنوان باگ بانتی شناخته می شود، اکنون به صورت زنده منتشر شده است و از جامعه جهانی محققان امنیتی، هکرهای کلاه سفید و علاقه مندان به فناوری دعوت می کند تا به شناسایی و رفع هر گونه آسیب پذیری در سیستم های شرکت OpenAI کمک کنند.

چگونه با شناسایی باگ های ChatGPT کسب درآمد کنیم؟

برای مدیریت فرآیند ارسال و پاداش باگ های ChatGPT، شرکت OpenAI با وبسایت Bugcrowd، که یک پلتفرم پیشرو برای پاداش باگ بانتی است، شریک شده است. دستورالعمل ها و قوانین این برنامه برای مشارکت را می توان در صفحه برنامه به آدرس bugcrowd.com/openai مشاهده کرد، که برای اطمینان از تجربه کارآمد برای همه شرکت کنندگان طراحی شده است.

مبلغ پرداختی برای شناسایی باگ ها چقدر است؟

به عنوان نشانه قدردانی، شرکت OpenAI بر اساس شدت و تأثیر مشکلات گزارش شده، جوایز نقدی مناسبی ارائه می کند. جوایز از 200 دلار برای باگ های کم خطر تا 20000 دلار برای آسیب پذیری های خطرناک متغیر خواهد بود. همچنین به یاد داشته باشید که این شرکت اهمیت مشارکت ها را می شناسد و متعهد به قدردانی از تلاش های کسانی است که شرکت می کنند.

کسب درآمد از شناسایی باگ

اگر یک توسعه دهنده یا محقق امنیتی هستید یا کسی که برای به دست آوردن مقداری پول نقد وارد این مقاله شده اید، این فرصت عالی برای دریافت پول را از دست ندهید و سعی کنید تلاشی برای پیدا کردن باگ ها کرده باشید. شرکت OpenAI پیش از این برای 7 آسیب پذیری کشف شده و گزارش شده توسط سایت Bugcrowd، پرداخت ها را انجام داده است.

هدف شرکت OpenAI از شناسایی باگ های ChatGPT چیست؟

هدف این شرکت از برگزاری برنامه پاداش باگ(باگ بانتی)، تضمین امنیت سیستم های خود است که با ادامه رشد تهدیدات سایبری اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. اعلام این برنامه تنها یک روز پس از آن صورت می گیرد که شکایات مربوط به حریم خصوصی باعث شد تا دفتر کمیسر حریم خصوصی کانادا (OPC) در مورد شرکت OpenAI تحقیق نماید.

به یاد داشته باشید که برنامه باگ بانتی OpenAI فرصتی عالی برای همه افراد، از جمله محققان امنیتی و هکرهای اخلاقی می باشد تا به امنیت سیستم های این شرکت کمک نمایند. توسعه دهندگان علاقه مند، محققان امنیتی و علاقه مندان به فناوری می توانند هم اکنون برای این برنامه اقدام کنند.