اگر به صنعت سینما علاقه دارید، حتما می دانید که گروه سینمایی AMC Theatres (تئاترهای ای‌ ام‌ سی) به عنوان بزرگترین گروه سینمایی در دنیا شناخته می شود. این گروه با داشتن بیش از 2200 سالن سینما در اروپا و آمریکا در حال فعالیت در صنعت سینماست.

و در خبری جدید که در سایت های سرگرمی خارجی زبان منتشر شده است، بیانگر آن است که برخی از بلیط های مختلف در سینماهای AMC ارزان تر و برخی دیگر گران‌ تر خواهد شد. این گروه سینمایی دلیل تغییر قیمت ها را معرفی یک طرح قیمت‌ گذاری جدید به نام Sightline را عنوان می کند. در این قیمت گذاری، بسته به جایی که نشسته اید پول پرداخت خواهید کرد.

دیروز، گروه سینمایی AMC برنامه های خود را برای عرضه Sightline در سینماهای AMC اعلام نمود. همچنین این گروه سینمایی عنوان کرد که ساختار قیمت‌ گذاری جدید، صندلی‌ های سالن را به سه طبقه با قیمت‌ های مختلف در سینماهای سراسر آمریکا از جمعه این هفته تقسیم می‌ کند.

در این بیانیه ای درباره این قیمت گذاری، الیوت هملیش، مدیر ارشد بازاریابی AMC گفت:

قیمت‌ گذاری Sightline تلاشی برای ترغیب مصرف کنندگان به خرید بلیط سینما است، همانطور که ممکن است در بسیاری از مکان های سرگرمی دیگر برگزار شود. همچنین ساختار جدید قیمت‌ گذاری به این منظور است که به افرادی که صندلی‌ های خاصی را دوست دارند، فرصت بهتری برای خرید کردن آنها بدهد و خاطرنشان کرد که برخی از صندلی‌ های سینما ارزان‌ تر خواهد شد.

این مدیر بازاریابی در گروه سینمایی AMC می گوید:

در حالی که هر صندلی در سینماهای AMC یک تجربه شگفت‌ انگیز از تماشای فیلم را ارائه میکند، ما اطلاع داریم که برخی از تماشاگران سینما هستند که صندلی خاص خود را در اولویت قرار می‌ دهند و برخی دیگر برای تماشای فیلم ارزشی در اولویت قرار می‌ دهند. قیمت گذاری Sightline در سینماهای AMC هر دو نوع از تماشاگران سینما را در نظر می گیرد تا اطمینان حاصل شود که مهمانان ما کنترل بیشتری بر تجربه خود دارند، به طوری که هر حضور در سینماهای AMC یک سفر عالی باشد.

قیمت گذاری جدید برای بلیط های سینما در سه سطح انجام می شود

طبق خبرهای منتشر شده سه سطح Sightline – Value Sightline، Standard Sightline و Preferred Sightline هر کدام مزایای خاص خود را در قیمت‌ های متفاوت خواهند داشت. قیمت گذاری Value Sightline که متشکل از صندلی‌ های ردیف جلوی سالن و همچنین صندلی‌ های منتخب است، ارزان‌ ترین گزینه خواهد بود و فقط در اختیار اعضای برنامه جوایز Stubs AMC قرار خواهد گرفت.

بلیط های Sightline، متداول‌ ترین صندلی‌ های سالن‌ های سینما و تئاتر خواهد بود که برای همه در دسترس خواهد بود و قیمتی برابر با بلیط‌ های معمولی خواهد داشت. سومین سطح قیمت گذاری یعنی Preferred Sightline، گران‌ ترین صندلی‌ ها را دربر خواهد گرفت که در وسط سالن خواهند بود. البته این در حالی است که در گزارش های خبری دقیقاً مشخص نشده است که صندلی‌ های Preferred چقدر بیشتر قیمت خواهد داشت.

سالن گروه سینمایی AMC

تخصیص صندلی در سالن‌ های سینما در سال‌ های گذشته نسبتا عادی شده است، اما همین امر در مورد قیمت‌ های سطحی برای نمایش‌ هایی که دقیقا تجربه متفاوتی را در آن قیمت‌ های متفاوت ارائه نمی‌ دهند، صادق نیست. ممکن است گروه سینمایی AMC از قیمت گذاری جدید با نام Sightline بخواهد که تماشاگران سینما به سالن‌ ها نگاه کنند تا انتخاب‌ های بیشتری به آن‌ ها بدهد.

البته در نمایش‌ های تئاتر و سینماهای AMC که به حد کافی تماشاگر ندارند و پر نیستند، تصور اینکه این گروه سینمایی چگونه قصد دارد مطمئن شود که افراد Value Sightline در صندلی‌ های Preferred نمی‌ نشینند، دشوار است. اما زمان زیادی طول نخواهد کشید تا نتیجه قیمت گذاری جدید را افراد علاقه مند به صنعت سینما ببینند.