در این مقاله به نحوه ساختن ایمیل یکبار مصرف و اینکه ایمیل یکبار مصرف چیست خواهیم پرداخت. قبل از هر چیز بهتر است بررسی کنیم که ایمیل یکبار مصرف چیست و چه نیازی به ساخت آن داریم.

ایمیل یکبار مصرف چیست؟

ایمیل یکبار مصرف (به انگلیسی: Disposable Email Address) یک آدرس ایمیل موقت است که، پس از مدت زمان مشخصی منقضی می شود، یا هر زمان که شما بخواهید می توانید آن را حذف کنید.

مانند دیگر سرویس های ایمیل معتبر مثل جیمیل یا یاهو میل، یک آدرس ایمیل یکبار مصرف به شما این امکان را می دهد، ایمیل های ارسالی از سوی سایت ها و یا اپلیکیشن ها را تایید کنید. شما با کلیک روی لینک دریافت شده در ایمیل یکبار مصرف خود، میتوانید مشروعیت آدرس ایمیلتان را تایید کنید. یعنی می توانید از یک آدرس ایمیل یکبار مصرف برای ثبت نام یا نظر دادن در هر سایتی که به ایمیل نیاز دارد استفاده کنید. در صورتی که از ایمیل یکبار مصرف استفاده کنید، ایمیل اصلی و خصوصی شما تمیز، سازماندهی شده و عاری از هرگونه اسپم (هرزنامه) خواهد ماند.

ایمیل یکبار مصرف با نام های دیگری همچون، ایمیل موقت نیز شناخته می شود.

انتخاب بهترین سرویس دهنده ایمیل یکبار مصرف! چگونه؟

در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که چگونه بهترین سرویس دهنده ایمیل یکبار مصرف را انتخاب کنید و یک ایمیل موقت معتبر بسازید.

  1. سرویس ایمیل یکبار مصرفی را انتخاب کنید که کاملا ناشناس باشد. یعنی آدرس سرویس دهنده به هیچ وجه نباید با شما مرتبط باشد.
  2. استفاده از سرویس مورد نظر باید ساده باشد. چون هیچ کس دوست ندارد زمان زیادی را برای کشف نحوه ساخت ایمیل موقت تلف کند.
  3. سرویس دهنده ایمیل یکبار مصرف حداقل چند ساعت یا روز باید ایمیل های دریافتی شما ذخیره و نگه داری کند، مگر اینکه شما ایمیل ها را حذف کنید.
  4. سایتی یا اپلیکیشنی را برای ساخت ایمیل یکبار مصرف انتخاب کنید که بتوانید آدرس ایمیل را شما انتخاب کنید یا آن را تغییر دهید.
  5. سرویس دهنده ایمیل یکبار مصرف باید معتبر و امن باشد، به همین جهت قبل از استفاده در اینترنت جستجو کنید که، سایت موردنظر سابقه بد همچون نشت اطلاعات نداشته باشد.
  6. سعی کنید از سرویس دهنده ای که ایمیل یکبار مصرف همراه با رمز را می دهد، استفاده کنید. ساخت ایمیل یکبار مصرف با رمز به شما این امکان را می دهد که اگر شخصی آدرس ایمیل مشابهی در سایت موردنظر وارد کرد، به ایمیل های شما دسترسی پیدا نکند.

 

ایمیل یکبار مصرف

چگونه ایمیل یکبار مصرف بسازیم؟

ساخت ایمیل یکبار مصرف بسیار ساده و آسان است. راه زیادی برای ساخت ایمیل موقت در پیش ندارید و با یک جستجو در گوگل (به طور مثال جستجو کنید: Disposable email address) به انبوهی از سایت های سرویس دهنده ایمیل یکبار مصرف دست پیدا خواهید کرد.

همانطور که گفتیم سایت های زیادی سرویس دهنده این نوع از ایمیل ها هستند، اما ما برای شما نحوه ساخت ایمیل یکبار مصرف در سایت 10minutemail.net را آموزش خواهیم داد.

  1. ابتدا وارد سایت: 10minutemail.net شوید. این سایت پس از ورود شما، به طور خودکار یک آدرس ایمیل یکبار مصرف در اختیارتان قرار می دهد. همانطور که از نام این سایت پیداست، آدرس و ایمیل های شما تنها 10 دقیقه اعتبار خواهند داشت و سپس از اتمام تایمر، آدرس ایمیل و تمام ایمیل های دریافتی داخل آن بطور خودکار پاک خواهند شد.
ایجاد ایمیل یکبار مصرف در سایت 10minutemail
  1. برای استفاده از ایمیل یکبار مصرفی که ساخته شده است ابتدا آن را کپی کنید، سپس داخل سایتی که میخواهید در آن ثبت نام کنید وارد نمایید.
  2. وقتی ثبت نام تکمیل شد و سایت برای شما ایمیلی برای تایید هویت ارسال کرد، دوباره به 10minutemail وارد شوید و صفحه را رفرش کنید. با این کار ایمیل مورد نظر را مشاهده خواهید کرد و میتوانید با کلیک روی لینک داده شده هویت خود را تایید کنید.
  3. پس از تکمیل کارتان صفحه را ببندید و تمام! بعد از چند دقیقه آدرس ایمیل و پیام های دریافتی شما بطور خودکار حذف خواهد شد.
  • نکات مهم:

اگر با رفرش صفحه ایمیلی را مشاهده نکردید یا متوجه شدید که به زمان بیشتری احتیاج دارید، کافیست روی عبارت “Give me 10 more minutes” کلیک کنید. با این کار 10 دقیقه دیگر به مدت زمان ایمیل یکبار مصرف تان اضافه خواهد شد.

با کلیک روی عبارت “Get another e-mail address” میتوانید ایمیل یکبار مصرف فعلی را حذف و یک ایمیل موقت جدید بسازید.

 

ایمیل یکبار مصرف یاهو

ایمیل یکبار مصرف یاهو

سایت یاهو نیز یکی از سرویس دهندگان ایمیل یکبار مصرف معتبر است. برای ساخت ایمیل یکبار مصرف یاهو باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا روی “نماد تنظیمات” در داخل سرویس یاهو میل کلیک کنید. سپس روی “تنظیمات بیشتر” (به انگلیسی: More Settings) کلیک کنید.
  2. روی “صندوق های پستی” کلیک کنید.
  3. روی ایجاد (به انگلیسی: Create) در کنار “آدرس ایمیل یکبار مصرف” (به انگلیسی: Disposable email address) کلیک کنید.
  4. در قسمت “تنظیم نام پایه” (به انگلیسی: Set base name)، یک نام را برای آدرس ایمیل یکبار مصرف یاهو انتخاب کنید.
  5. روی عبارت “Next” کلیک کنید.
  6. یک کلمه کلیدی و یک توضیح اضافه کنید. (این گزینه اختیاری می باشد)
  7. روی ذخیره (به انگلیسی: Save) کلیک کنید و تمام.
  8. از این پس هر پیامی که به آدرس یکبار مصرف شما ارسال شود، به صندوق ورودی حساب اصلی شما خواهد آمد.
  • نکات مهم:
  1. توجه داشته باشید که بعد از انتخاب اسم نمیتوانید آن را تغییر دهید. اما میتوانید یک ایمیل یکبار مصرف دیگر در یاهو ایجاد کنید.
  2. شما میتوانید 3 آدرس ایمیل یکبار مصرف را به صورت رایگان ایجاد کنید. کابرانی که اشتراک یاهو میل پلاس (Yahoo Mail Plus) را خریداری کرده اند، میتوانند تا 500 آدرس ایمیل موقت در یاهو ایجاد کنند. اگر با ایجاد تعداد زیادی ایمیل موقت یاهو به حد نصاب رسیدید، باید ابتدا یکی از ایمیل های قبلی را حذف و سپس ایمیل دیگری ایجاد کنید.

 

ایمیل یکبار مصرف گوگل

شما با استفاده از سرویس Gmail گوگل میتوانید برای خود تعداد زیادی ایمیل یکبار مصرف بسازید. البته توجه داشته باشید که گوگل مانند یاهو بصورت مستقیم اینکار را نمی کند. به همین جهت، لازم نیست وارد جیمیل شوید. فقط برای ایجاد ایمیل موقت جیمیل باید خودتان مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. فرض کنید آدرس ایمیل اصلی شما در گوگل: acid@gmail.com است. اگر بعد از آی دی یا همان نام کاربری (acid)، یک بعلاوه (+) قرار دهیم و یک عدد یا حروف بنویسیم، میتوانیم ایمیل موقت گوگل ایجاد کنیم.
  2. به تصویر زیر با دقت کنید.
ایمیل یکبار مصرف گوگل
  1. اگر به دقت به تصویر نگاه کنید، ایمیل اصلی ما به آدرس acid@gmail.com است که تبدیل به acid+2408@gmail.com شده است. فرقی ندارد که بعد از علامت (+) چه عددی یا حروفی قرار دهید. می توانید هر حروف یا عدد دلخواه را ایجاد کنید. مانند: acid+6w65s241y4i9@gmail.com

بعد از اینکه یک ایمیل برای خودتان ایجاد کردید، باید در سایتی که میخواهید ایمیل موقت جیمیل را ثبت کنید، آن را وارد کنید.

با این روش میتوانید بی نهایت آدرس موقت جیمیل ایحاد کنید. توجه داشته باشید که ایمیل های دریافتی، همگی به آدرس اصلی جیمیل خواهند رفت.

 

برنامه ایمیل یکبار مصرف

برنامه های زیادی برای ساخت ایمیل یکبار مصرف وجود دارد که میتوانید با دانلود آنها اقدام به ساخت ایمیل موقت کنید. گوگل پلی (Google Play) یکی از بهترین جاهایی است که امکان دانلود برنامه ایمیل یکبار مصرف را فراهم میکند. با آموزش زیر میتوانید چنین برنامه هایی را دانلود کنید.

  1. ابتدا از طریق موبایل خود، وارد سرویس Google play شوید.
  2. با استفاده از کلمات: disposable email یا disposable email address جستجو کنید.
  3. مانند تصویر زیر یکی از برنامه ها را دانلود و نصب کنید.
برنامه ایمیل یکبار مصرف

در گوگل پلی سرویس دهنده های معتبر و زیادی برای ایجاد ایمیل یکبار مصرف وجود دارد که با توجه به نیازتان میتوانید آن ها را دانلود و استفاده کنید. نحوه استفاده از این برنامه ها نیز همانند سایت های تحت وب ایجاد ایمیل موقت هستند.