ایلان ماسک، میلیاردر معروف و مدیرعامل کنونی شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده است که، ممکن است تا پایان سال 2023 میلادی از سمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری نماید. البته ایلان ماسک چند ماه قبل و در طی یک نظرسنجی اعلام کرد که نظر کاربران توییتر برای انصراف او از مدیرعاملی توییتر چیست، که میلیون ها کاربر توییتر در نظرسنجی اعلام کردند که او مدیرعامل را ترک کند و ایلان ماسک نیز گفت که با افتخار این کار را انجام می دهد.

طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، elon musk از طریق کنفرانس ویدئویی در اجلاس جهانی دولت در دبی گفت:

من باید سازمان را تثبیت کنم و فقط مطمئن شوم که از نظر مالی در یک وضعیت سالم قرار دارد، زیرا نقشه راه محصول به وضوح ترسیم شده است . از نظر من و به احتمال زیاد تا پایان سال 2023 میلادی زمان مناسبی برای یافتن شخص دیگری برای اداره توییتر باشد.

ایلان ماسک در ادامه می گوید، من فکر می کنم که توییتر باید تا پایان سال جاری در یک موقعیت باثبات باشد. ایلان ماسک فعلا هیچ نشانه ای از اینکه چه کسی می تواند توانایی اداره توییتر را داشته باشد ارائه نکرد، اما پس از این مصاحبه عکسی خنده داری از سگش “فلوکی” که پشت میز نشسته بود را با عنوان “مدیر عامل جدید توییتر شگفت انگیز است” منتشر نمود. نشریه های مختلف از جمله بلومبرگ و CNBC گزارش کردند که در ماه های گذشته انتخاب مدیرعامل جدید توییتر در جریان بوده، اما نامزدهای بالقوه گریزان از مدیرعامل این شرکت هستند.

فعلا مشخص نیست که چه کسی مدیرعامل توییتر می شود

از زمان انجام نظرسنجی گفته شده در مورد کناره گیری از سمت مدیرعاملی توییتر در ماه دسامبر، ایلان ماسک هیچ نشانه مشخصی در مورد اینکه چه زمانی ممکن است این کار را انجام دهد ارائه نداده است و تنها به این نکته اشاره می کند که پس از یافتن “کسی که به اندازه کافی احمق است که این کار را بپذیرد، برنامه ریزی کرده است که این نقش را ترک می کند”. طبق گفت های ماسک او قصد دارد پس از استعفا از مدیرعاملی توییتر، به مدیریت تیم های نرم افزاری و سرورهای این شبکه اجتماعی ادامه دهد.

توییتر

ایلان ماسک بعد از خرید شبکه اجتماعی توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار در اواخر اکتبر سال گذشته به عنوان مدیرعامل توییتر خدمت کرده است. دوره مدیرعاملی ماسک اغلب به طور نامنظم بوده و با اخراج گسترده کارکنان توییتر و اجرای غافلگیرکننده سیاست های جدید همیشه در صدر خبرها بوده است. خبر ها حاکی از آن است که ایلان ماسک بر محبوبیت توییت های خود متمرکز شده است. در تمام این مدت از مدیرعامل او در توییتر، قیمت سهام شرکت خودروسازی تسلا، از بالاترین رقم قیمتی 400 دلار در هر سهم در آوریل گذشته به کمی بیش از 200 دلار امروز کاهش یافته است.