دیروز 12 ژانویه، انجمن سرطان آمریکا (ACS) آمار بیماری سرطان 2023 میلادی این سازمان را اعلام کرد. این اعداد بروزترین تخمین ها را در مورد تشخیص های جدید سرطان و مرگ و میر ناشی از سرطان در در کشور آمریکا ارائه می دهد. همچنین داده‌ های منتشر شده در مورد وقوع مبتنی بر جمعیت و پیامدهای همه نوع سرطان را جمع‌ آوری می نماید.

انجمن سرطان آمریکا از داده های جمع آوری شده توسط مرکز ثبت سرطان مرکزی آمریکا و مرکز ملی آمار سلامت این کشور برای تهیه این گزارش استفاده می نماید.

بر اساس این آمار، مجله سرطان برای پزشکان و همراه مصرف کننده آن، حقایق و ارقام سرطان سال 2023 میلادی، نسبت به سال 1991 میلادی، میزان کلی مرگ و میر ناشی از سرطان 33 درصد کمتر شده است. با توجه به این کاهش می توان گفت که حدود 3.8 میلیون مرگ ناشی از سرطان کمتر شده است.

آمارها حاکی از آن است که در سال 2023 میلادی، 1،958،310 مورد جدید سرطان و 609،820 مرگ ناشی از این بیماری در کشور آمریکا تخمین زده می شود. علاوه بر آن، احتمال ابتلا به سرطان مهاجم در طول عمر برای مردان (40.9٪) و زنان (39.1٪) است. که نشان از آمار ابتلای بالای این بیماری در بین مردان دارد.

سرطان پروستات

پژوهش در زمینه سرطان حاکی از این است که قرار گرفتن بیشتر در معرض عوامل ایجادکننده سرطان، همانند سیگار کشیدن، یکی از عوامل ابتلا به سرطان در بین آقایان است. با این حال، عواملی مانند قد افراد، قرار گرفتن در معرض هورمون درون زا، و عملکرد سیستم ایمنی بدن نیز ممکن است نقش اساسی در این زمینه داشته باشند.

افزایش 3 درصدی سرطان در هر سال

در آقایان، سرطان های پروستات، ریه و کولورکتال 48 درصد از کل موارد آمار را شامل می دهند. با این حال، سرطان پروستات به تنهایی نزدیک به 30 درصد از آمارهای سرطان را شامل می شود.

این گزارش منتشر شده همچنین نشان می دهد که سرطان پروستات در مردان از سال 2014 میلادی تا سال 2019 میلادی هر سال 3 درصد افزایش یافته است که اولین افزایش آن در حدود 20 سال گذشته رخ داده است.

بهبود مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات (IMPACT)

برای رسیدگی به روند افزایشی و نگران کننده این بیماری، انجمن سرطان این کشور در حال راه اندازی ابتکاری به نام بهبود مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات (IMPACT) است.

IMPACT برنامه‌ های تحقیقاتی جدیدی را با ترکیب آزمایشگاه‌ ها، کلینیک‌ ها و جامعه آغاز می‌ کند تا افراد در معرض خطر سرطان پروستات را شناسایی کند. این برنامه همچنین برای گسترش خط مشی عمومی و دسترسی بیماران به غربالگری و مراقبت سرطان پروستات کار خواهد کرد.

کاهش بیماری سرطان دهانه رحم

در میان زنان، سرطان سینه، سرطان ریه و سرطان کولورکتال 52 درصد از کل تشخیص‌های جدید سرطان را تشکیل می‌دهند. سرطان سینه به تنهایی 31 درصد از کل سرطان های زنان را تشکیل می دهد.

با این حال، در بین زنان با سن 20 سال، بروز سرطان دهانه رحم از سال 2012 میلادی تا 2019 میلادی، 65 درصد کاهش یافته است. این گروه سنی اولین گروهی است که واکسن ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV را دریافت می کند.

در گزارش خبری ACS Fact and Figures، ربکا سیگل، مدیر ارشد علمی تحقیقات نظارتی در انجمن سرطان آمریکا گفت:

کاهش زیاد در بروز سرطان دهانه رحم بسیار عالی و هیجان انگیز است زیرا این اولین گروه از زنان است که دریافت می کنند. واکسن ویروس پاپیلوم انسانی و احتمالاً کاهش شدید سایر سرطان های مرتبط با HPV را نشان می دهد.

اما متاسفانه با توجه به این آمارها، سرطان سینه، آندومتر، کبد و ملانوما در میان زنان همچنان رو به افزایش بوده است. در مقابل، سرطان کبد و ملانوما در آقایان 50 ساله و بالاتر تثبیت شد و در مردان جوان‌ تر کاهش یافته است.

مرگ و میر ناشی از سرطان

مرگ و میر ناشی از سرطان ناشی از سرطان خون، ملانوما، سرطان کلیه و سرطان ریه از سال 2016 میلادی تا سال 2020 میلادی به دلیل نوآوری در درمان سرطان، تقریبا 2 درصد در سال کاهش یافته است.

طبق این اطلاعات منتشر شده فعلا نگرانی در مورد افزایش سرطان سینه، پروستات و آندومتر وجود دارد.