دستگاه ذخیره شماره ، جدیدترین تکنولوژی در کسب‌وکارهای حضوری

در دنیای بیزینس حفظ ارتباط با مشتریان می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت شما باشد. اگر مدیر یک کسب‌وکار هستید، بهره بردن از دستگاه ذخیره شماره به شما کمک می‌کند تا اطلاعات تماس خریداران را در اختیار داشته باشید و آن‌ها را از تخفیفات و … مطلع کنید. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد تجهیزات گفته‌شده برای راه‌اندازی این سیستم در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید مراجعه‌کنندگان خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنید که همواره از خدمات شما استفاده کنند. اگر به کسب اطلاعات در مورد این موضوع علاقه‌مند هستید و می‌خواهید از تکنولوژی گفته‌شده برای بهبود فرایندها در محل کار خود استفاده کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

دستگاه ذخیره شماره

معرفی دستگاه ذخیره شماره

دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتریان یک ابتکار نوآورانه در حوزه فناوری ارتباطات است که برای سهولت در مدیریت و نگهداری شماره‌های تماس مشتریان حضوری مورداستفاده قرار می‌گیرد. افرادی که به فروشگاه شما مراجعه می‌کنند با کمک این دستگاه، شماره موبایل خودشان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا آن‌ها را از تخفیف‌ها و تغییرات احتمالی مطلع کنید. این روش جایگزینی مناسب برای ثبت داده به شکل سنتی است که امنیت بسیاری کمی داشتند.

عملکرد اصلی تجهیزات گفته‌شده به این صورت است که از طریق واسط‌های کاربری ساده، افراد می‌توانند شماره‌های تماس خود را به دستگاه وارد کرده و در آن ذخیره کنند. اطلاعات مشتریان به‌صورت امن در دستگاه ذخیره می‌شوند و در زمان نیاز، صاحب کسب‌وکار می‌تواند با کمک آن‌ها پیام مدنظر خود را برای مخاطب ارسال کند.

مزایای دستگاه ذخیره تلفن

استفاده از دستگاه ذخیره شماره به‌عنوان یک فناوری نوین مزایای متعددی دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

سایز کوچک

سایز کوچک دستگاه باعث تسهیل در استفاده روزانه و حمل‌و‌نقل آسان می‌شود. شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای از آن در محل‌های مختلف استفاده کرده و به ساده‌ترین شکل ممکن شماره موبایل مشتریان کسب‌وکار خود را دریافت کنید.

دستگاه ذخیره شماره

استفاده آسان

کار با این تجهیزات بسیار آسان است. مهم نیست که مشتریان حضوری شما در چه رنج سنی قرار دارند. کافی است شماره موبایل خود را حفظ باشد تا بتواند اطلاعات خود را ثبت کرده و با فشردن کلیک ثبت آن‌ها را در حافظه ذخیره کند.

جمع‌آوری اطلاعات مشتریان

بدون شک مشتریان هر کسب‌وکاری، ارزشمندترین سرمایه آن به‌حساب می‌آیند. در گذشته شما فقط هنگام حضور افراد در محل کار خود می‌توانستید با آن‌ها در ارتباط باشید و با خروج آن‌ها از محیط، احتمال بازگشتشان بسیار کم بود؛ اما دستگاه ذخیره شماره، این امکان را فراهم کرده تا با دریافت تلفن تماس، در فواصل زمانی مشخص پیامک‌هایی برای آن‌ها ارسال کرده و وجود بیزینس خود را به آن‌ها یادآوری کنید.

کاهش هزینه و صرفه‌جویی در زمان

اگر بخواهید این کار را به‌صورت دستی انجام دهید، باید یک نیروی کار استخدام کنید که به‌طور دقیق اطلاعات را از افراد دریافت کرده و در سیستمی ثبت کند. استفاده از این دستگاه به شما کمک می‌کند تا هزینه استخدام و طراحی سازوکار برای ذخیره‌سازی اطلاعات را به حداقل برسانید. کافی است تجهیزات گفته‌شده را تهیه‌کرده و آن را در معرض دید مشتریان خود قرار دهید و ترغیبشان کنید که شماره موبایل خود را وارد کنند.

معایب تکنولوژی ذخیره تلفن تماس

این دستگاه ذخیره‌سازی در کنار تمام مزایا و کاربردهایی خود، معایب خاصی نیز دارند که ممکن است برخی از کاربران را محدود کند:

  • گران بودن تجهیزات گفته‌شده ازجمله این معایب است. اغلب از فناوری‌های پیشرفته برای حفاظت از اطلاعات استفاده می‌شود که ممکن است هزینه تولید و قیمت نهایی فروش را افزایش دهد. این مسئله می‌تواند برای برخی از افراد، مشکلاتی را ایجاد کند.

  • همچنین استفاده از آن فقط در فروشگاه‌های فیزیکی امکانپذیر است که این مورد نیز یکی دیگر از معایب وسیله گفته‌شده به‌حساب می‌آید. یعنی اگر شما فروشگاه آنلاینی داشته باشید، امکان بهره بردن از خدمات دستگاه غیرممکن است. پس قبل از خرید دستگاه ذخیره شماره، حتماً به این موضوع توجه کنید.

  • از دیگر معایب این تجهیزات می‌توان به یک طرفه بودن ارتباط آن‌ها اشاره کرد. به این معنا که این دستگاه‌ها به‌تنهایی برای یک مورد خاص (مثلاً ذخیره شماره) طراحی‌شده‌اند. مشتریان شما نمی‌توانند نظرات و انتقادات خود را مطرح کنند.

معیارهای انتخاب دستگاه مناسب

در انتخاب دستگاه، باید به چندین معیار مهم توجه کرد تا مطمئن شوید که تجهیزات انتخابی به بهترین نحو با نیازها و ترجیحات شما هماهنگ است:

  • یکی از اصلی‌ترین معیارها، وجود ارتباط Wifi بوده که می‌توان به کمک آن سریعاً اطلاعات ثبت‌شده را به پایگاه داده ارسال کرد و پیامکی برای مخاطب فرستاد.

  • همچنین، امنیت اطلاعات یک معیار حیاتی است. اطمینان حاصل کنید که دستگاه از ویژگی‌هایی مانند رمزگذاری داده‌ها پشتیبانی می‌کند.

  • سایز و وزن دستگاه نیز مهم است، به‌ویژه اگر به دنبال یک ابزار قابل‌حمل برای استفاده روزانه هستید.

  • رابط کاربری ساده که مشتریان بتوانند به ساده‌ترین شکل ممکن اطلاعات خود را ثبت کنند از دیگر معیارهایی است که باید به آن توجه کرد.

هرکدام از معیارهای گفته‌شده نقش مهمی در ساده‌تر شدن فرآیند ارتباط با مشتریان دارند. علاوه بر مواردی که بررسی‌شده، بهتر است دستگاه ذخیره شماره مزیت‌هایی مثل ارسال پیامک آنی، پیام صوتی، فرستادن پیامک به لیست سیاه را نیز داشته باشد.

تکنولوژی ذخیره تلفن تماس

جمع‌بندی

برای رشد و پیشرفت سریع در کسب‌وکار باید از فناوری‌های روز استفاده کرد. بسیاری از تجهیزات ساخته‌شده به شما کمک می‌کند تا با صرف هزینه و زمان کمتر، بتوانید بازخورد بهتری دریافت کنید. یکی از این وسایل، دستگاه ذخیره شماره است که با قرار دادن آن در محل فروشگاه خود، می‌توانید اطلاعات تماس مشتریان را دریافت کرده و از طریق پیامک، وجود بیزینس خود را به آن‌ها یادآوری کنید. با توجه به اینکه این وسیله می‌تواند در افزایش میزان فروش و سود شما تأثیر مستقیم داشته باشد، در این مقاله اطلاعاتی در مورد معیارهای انتخاب، مزایا و معایب آن در اختیارتان قرار دادیم. بامطالعه بخش‌های مختلف این مطلب متوجه خواهید شد که بهره بردن از آن تا چه حد می‌تواند مفید باشد.