ژاپن با شهرهای تپنده و مدرن، مناظر زیبای روستایی و غذاهای مشهور خود، یکی از بهترین کشورها برای مسافرانی است که به دنبال تجربه ای کاملاً دلپذیر در قاره آسیا هستند. اما حالا یک خبر خوب برای شما وجود دارد: مسافرانی که آرزوی سفر طولانی مدت به ژاپن را دارند، دیگر نیازی به صبر ندارند – پس از برقراری برخی از سخت‌گیرانه‌ترین سیاست های کنترل مرزی در جهان در طول همه گیری کرونا، کشور ژاپن سفرهای بدون ویزا را برای بازدیدکنندگان از اکثر کشورها باز کرده است.

برای خواندن آخرین الزامات سفر به ژاپن با ادامه مقاله همراه ما باشید و برای دریافت به روزترین اطلاعات قبل از سفر خود با وب سایت وزارت امور خارجه ژاپن مشورت کنید.

سفر به ژاپن

مراحل ورود – قبل از ورود

قبل از سفر به ژاپن، در Visit Japan Web ثبت نام کنید، جایی که می توانید اسناد خود را برای گمرک و مهاجرت ارسال کنید و سپس کد QR خود را در تلفن هوشمند خود دانلود کنید.

هنگامی که به ژاپن می رسید، به سادگی کد QR را در هنگام درخواست در طول فرآیند ورود نشان دهید.

ژاپن

چگونه ویزای ژاپن دریافت کنیم؟

ساکنان 68 کشور می توانند تا 90 روز برای مقاصد گردشگری با ویزای رایگان پس از ورود وارد ژاپن شوند. این یک معافیت ویزا محسوب می شود. این کشورها شامل بریتانیا، آمریکا، کانادا، مکزیک، استرالیا، سنگاپور، مالزی و اکثر کشورهای اروپایی می باشد. برای دریافت فهرست کامل کشورهای معاف از ویزا و مدت زمان ویزا، با وزارت امور خارجه ژاپن مشورت کنید.

هنگام ورود به ژاپن، از همه دارندگان پاسپورت خارجی عکس گرفته می شود و انگشت نگاری می شود. در صورت درخواست، مسافرانی که در بدو ورود با ویزا وارد می شوند باید بتوانند مدرکی مبنی بر سفر بعدی یا وسایل کافی برای خرید بلیط هواپیما یا کشتی از ژاپن ارائه دهند. در عمل، این به ندرت درخواست می شود. پاسپورت شما همچنین باید برای مدت زمان پیشنهادی اقامت شما معتبر باشد.

مسافرانی که از یک کشور معاف از ویزا نیستند، باید از طریق نزدیکترین سفارت ژاپن در کشور خود برای دریافت ویزا اقدام کنند یا با یک آژانس مسافرتی معتبر که توسط سفارت ژاپن تایید شده است، اقدام کنند. هزینه ویزا تقریباً 3000 ین برای ویزای یکبار ورود و 6000 ین برای ویزای دوبار یا چند بار ورود است. هزینه ها به واحد پول کشوری که سفارت در آن واقع است اخذ می شود.

دوره پردازش ویزا 5 روز کاری از روز پس از پذیرش درخواست است. برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط درخواست ویزای ژاپن در کشورهای خاص به وب سایت وزارت امور خارجه ژاپن مراجعه کنید.

سفر به ژاپن

اگر نیاز به تمدید ویزای خود داشته باشیم چه می شود؟

تمدید ویزا از داخل ژاپن برای شهروندان کشورهای اتریش، آلمان، ایرلند، لیختن اشتاین، مکزیک، سوئیس و بریتانیا امکان پذیر است. این مسافران ممکن است بتوانند ویزای بازدید موقت خود را یک بار، برای 90 روز دیگر تمدید کنند. بازدیدکنندگانی که مایل به انجام این کار هستند باید قبل از انقضای ویزای اولیه در یک اداره مهاجرت منطقه ای در ژاپن درخواست دهند. در صورت تایید، هزینه تمدید 4000 ین است.

برای سایر ملیت ها، تمدید ویزای موقت دشوار است، مگر اینکه در ژاپن با خانواده یا تماس های تجاری داشته باشید که بتوانند از طرف شما به عنوان ضامن عمل کنند. گزینه ها باید در نزدیکترین اداره مهاجرت منطقه ای شما مورد بحث قرار گیرند.

دختر ژاپنی

ویزاهای کاری طولانی تر نیز برای بازدیدکنندگان ژاپن در دسترس است که به افراد امکان تحصیل، آموزش یا کار در این کشور را می دهد. اینها معمولاً برای 3 سال، 1 سال، 6 ماه یا 3 ماه اجازه ورود می دهند. این ویزاها باید قبل از سفر، از طریق سفارت در کشور مبدا درخواست شوند.

همچنین یک ویزای تعطیلات کاری خاص وجود دارد که به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا در هنگام بازدید از کشور برای مقاصد گردشگری، در مقیاس کوچک مشغول به کار شوند. این برای افراد بین 18 تا 30 سال (در برخی موارد 25 سال) از 26 کشور از جمله استرالیا، نیوزیلند، کانادا، کره جنوبی، بریتانیا و تعدادی از کشورهای اروپایی در دسترس است. تعداد ساعات کار و نوع کار مجاز تحت این ویزا محدود است.