فیجی یک کشور جزیره ای باورنکردنی با سواحل خیره کننده و فرهنگ پر جنب و جوش است که باعث می شود هرگز نخواهید آن را ترک کنید. اما ابتدا باید وارد مسائل مربوط به این کشور شوید و بخش بزرگی از آن این است که بفهمید آیا به ویزا نیاز دارید یا خیر و در صورت نیاز چگونه می توانید ویزای خود را دریافت کنید.

خبر خوب این است که شهروندان بیش از 100 کشور برای اقامت تا 4 ماه نیازی به ویزا برای ورود به فیجی ندارند. این شامل دارندگان پاسپورت از استرالیا، نیوزلند، اتحادیه اروپا، کانادا، آمریکا، بریتانیا، آفریقای جنوبی، هند، ژاپن، فیلیپین و چین می شود.

برای ورود، گذرنامه ها باید حداقل 6 ماه پس از تاریخ خروج از فیجی معتبر بوده و دارای یک صفحه خالی باشند. ارز بیش از 10000 دلار FJD باید در هنگام ورود و خروج اعلام شود. مسافران همچنین باید مدرکی مبنی بر بلیط خروجی و همچنین مدرکی مبنی بر بودجه کافی برای پوشش اقامت خود در کشور فیجی داشته باشند.

ویزاهای بازدید کننده و شرایط مورد نیاز

اگر شهروند یک کشور معاف از ویزا نیستید، 2 نوع ویزای ورود بازدید کننده وجود دارد که می توانید برای آنها درخواست دهید، ویزای یک بار ورود یا ویزای چند بار ورود. هر دو را می توانید در دفاتر اداره مهاجرت فیجی در کشور فیجی یا هر کمیسیون عالی فیجی یا سفارت خارج از این کشور درخواست کنید.

قبل از ارسال درخواست خود، چک لیست درخواست همراه را تکمیل کنید و تمام مدارک مربوطه را به کمیسیون عالی فیجی، سفارت فیجی بیاورید یا آنها را از طریق پست به دفاتر پردازش ویزا در فیجی ارسال کنید. پس از دریافت، رسیدگی به ویزاها 3 روز کاری طول می کشد، اما حداقل 3 هفته برای سوالات بعدی، تأیید اعتبار یا تأخیر در پست اختصاص داده می شود.

ویزای یکبار ورود برای یک بار ورود به فیجی برای اقامت تا 3 ماه معتبر است و هزینه آن 95 دلار FJD است و ویزای چند بار ورود حداکثر تا 12 ماه اعتبار دارد. یک مسافر در این نوع ویزا ممکن است چندین بار وارد شود، اما هر اقامت باید کمتر از 4 ماه باشد و هزینه آن 189 دلار FJD است.

ویزاها به صورت موردی بررسی می شوند، اما اکثر متقاضیانی که به دنبال ویزا برای اهداف تعطیلات هستند، باید یک کپی تایید شده از پاسپورت خود، دو قطعه عکس پاسپورت، تاییدیه رزرو هتل، یک کپی از برنامه سفر خود و مدرکی مبنی بر وجود وجوه ارائه دهند. مدت اقامت آنها، مدرکی مبنی بر بلیط بعدی و احتمالاً رضایت نامه ای از والدین، همسر یا کارفرما. جزئیات کامل برای شرایط ویزا در وب سایت اداره مهاجرت فیجی یافت می شود.

تمدید ویزای فیجی

مسافران می توانند با درخواست تمدید ویزا در فیجی در دفاتر اداره مهاجرت که در سرتاسر کشور فیجی یافت می شوند، اقامت خود را در فیجی تمدید کنند. اکثر تمدیدها برای 2 ماه دیگر اعطا می شوند که امکان اقامت تا 6 ماه را در مجموع فراهم می کند، اگرچه ممکن است بسته به شرایط خود بتوانید بیشتر بمانید. هزینه تمدید ویزا 95 دلار FJD است و همه مسافرانی که برای تمدید درخواست می‌کنند باید مدرکی مبنی بر بلیط قبلی و مدرکی مبنی بر وجود وجه برای حمایت از اقامت کامل خود ارائه دهند.

ویزای تحصیلی و کاری در فیجی

فیجی همچنین ویزاهایی را برای تحصیل و کار در فیجی ارائه می دهد، اگرچه این ویزاها به صورت موردی صادر می شوند و ویزا معمولاً با کمک مؤسسه فیجی یا کارفرما ارائه می شود. دانش آموزان باید مدرکی مبنی بر نامه پذیرش از دانشگاه یا مدرسه فیجی، مدرکی مبنی بر وجود بودجه برای مدت اقامت، گزارش پزشکی برای دوره هایی که بیش از شش ماه طول می کشد و احتمالاً مجوز پلیس از کشور محل اقامت خود را نشان دهند.

ویزای کار به شهروندان غیرفیجیایی برای کارگرانی اعطا می شود که می توانند مدارک قرارداد کار، مدرک مهارت زبان انگلیسی، گواهی پلیس از کشور مبدا و گزارش پزشکی برای قراردادهای بیش از 6 ماه را نشان دهند.