سفر به سنگاپور نگاهی اجمالی به آینده است. سنگاپور از فرودگاه مدرن و تقریباً سورئال تا خط افق چشم نواز و همیشه در حال تغییر خود، به طور مداوم نوآورانه است.

اگرچه شرایط ورود مسافران برای اکثر ملیت ها ساده است، اما سنگاپور به دلیل تعهد خود به قوانین شناخته می شود. در این مقاله آنچه باید در مورد ویزای سنگاپور بدانید، از جمله انواع ویزاهای موجود و قوانینی که برای سفر بدون دردسر باید دنبال کنید، نوشته شده است.

آنچه باید در مورد ویزای سنگاپور بدانید

شرایط ویزا برای سفر به سنگاپور به ملیت شما، مدت زمان اقامت در این کشور و دلیل سفر به سنگاپور بستگی دارد. شهروندان 164 کشور مختلف می توانند به عنوان گردشگر برای مدت 30 یا 90 روز بدون ویزا وارد سنگاپور شوند.

دارندگان گذرنامه از اتحادیه اروپا و کشورهای سوئیس، نروژ، بریتانیا، استرالیا، نیوزلند، کره جنوبی، ژاپن و آمریکا می توانند 90 روز بدون ویزا در سنگاپور اقامت کنند. در حالی که شهروندان برخی از کشورهای دیگر می توانند بدون درخواست ویزا حداکثر 30 روز اقامت داشته باشند.

مسافران کشورهایی که در لیست معافیت ویزا نیستند، بسته به ملیت خود، باید برای ویزای الکترونیکی یا ویزای توریستی معمولی درخواست دهند. در حالی که درخواست های ویزای الکترونیکی را می توان به راحتی در هر ارائه دهنده ویزای الکترونیکی آنلاین انجام داد و زمان پردازش آن تنها یک روز است، ویزاهای معمولی کمی بیشتر طول می کشد و مسافران باید با نزدیک ترین نمایندگی دیپلماتیک سنگاپور خود تماس بگیرند یا برای ویزا از طریق یک نماینده اقدام کنند.

برنامه مسافرت مکرر سنگاپور

برنامه مسافرت مکرر به مسافران از کشورهایی همچون استرالیا، چین، هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، نیوزیلند، تایلند، بریتانیا و آمریکا اجازه می دهد تا از تسهیلات ترخیص خودکار در مهاجرت استفاده کنند، فرآیندی که ورود به سنگاپور را به طور قابل توجهی ساده می کند. این به مسافرانی که قصد سفر مکرر به سنگاپور دارند کمک می کند تا از زمان انتظار طولانی در ساعات اوج بازدید خودداری کنند.

سفر به سنگاپور

هنگام سفر به سنگاپور به چه چیز دیگری نیاز داریم؟

تمامی گردشگرانی که قصد سفر به سنگاپور دارند باید پاسپورت معتبر (با حداقل اعتبار 6 ماه در زمان خروج)، بودجه کافی برای اقامت در سنگاپور و کارت ورود SG داشته باشند.

برخلاف بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا، سنگاپور کارت پیاده سازی کاغذی ندارد که در هنگام ورود به کشور پر شود. در عوض، همه مسافران (از جمله کسانی که در برنامه مسافرت های مکرر ثبت نام کرده اند) ملزم به ارائه کارت ورود SG به صورت آنلاین هستند که اطلاعات اولیه شخصی، جزئیات سفر و اعلامیه سلامتی را می خواهد. کارت ورود SG را در برنامه تلفن MyICA یا وب سایت رسمی ICA دریافت کنید.

تمامی مسافرانی که از کشورهایی که در معرض خطر انتقال تب زرد قرار دارند، از جمله ساکنین سنگاپور، باید گواهی واکسن تب زرد ارائه دهند. مسافرانی که گواهی معتبر واکسیناسیون تب زرد ندارند، با هزینه شخصی خود تا 6 روز قرنطینه می شوند.

آیا در پاسپورت خود مهر می گیرم؟

مسافرانی که از طریق مهاجرت در فرودگاه چانگی گذر می کنند، به جای مهر پاسپورت، یک گذرنامه الکترونیکی ویزیت (e-Pass) از طریق ایمیل دریافت می کنند. E-Pass شامل جزئیات گذرنامه بازدید اعطا شده، از جمله حداکثر تعداد روز و آخرین روزی است که شما مجاز به اقامت در سنگاپور هستید.